Kundeservice FDM Netbutik

 Gå til FDM netbutik  • Selvbetjening  •  Ring på 70 13 30 40

Få svar på de oftest stillede spørgsmål om:
 


Spørgsmål til min ordre

Hvorfor skal jeg taste NEM-ID, når jeg vil købe noget på Dankort/kreditkort i netbutikken?

Det er fordi alle netbutikker i løbet af 2017 får 3D securepay, for at højne sikkerheden ved nethandel. Det er kun første gang du betaler med Dankort/kreditkort, at du bliver bedt om at logge ind med NEM-ID og opgive dit mobil nummer. Fremover får du tilsendt en kode på sms, hver gang du handler på nettet. Koden du får tilsendt på sms virker i 10 minutter, så hvis du ikke når at bruge den, så skal du have tilsendt en ny kode.

Læs mere om 3D secure 
 

Kan jeg ændre på min ordre, selvom jeg allerede har bestilt og betalt?

Indtil din ordre er blevet behandlet på vores lager, har du mulighed for at ændre/annullere din bestilling. Ring til os hurtigst muligt på tlf.: 70133040, da der kan gå et par dage, før vi ser din mail.
 

Hvor kan jeg finde mit ordrenummer / Webordre-ID?

Du skulle gerne have modtaget en mail bekræftelse fra os med et webordre-id, som er placeret øverst til venstre i mailen. Har du ikke modtaget mailen, tjek dit spamfilter/uønsket mail, og er den ikke der, så ring til os på tlf.: 70133040.


Er min ordre gået igennem?

Hvis du har modtaget en ordrebekræftelse på din mail, er din ordre gået igennem til FDM. Såfremt du har oplyst forkert mailadresse eller din mail er endt i dit spamfilter/uønsket post, er du altid meget velkommen til at skrive skriv her eller ringe til os på tlf.: 70133040, for at høre om din ordre er gået korrekt igennem. Ligeledes kan FDM også have driftsproblemer, og det er derfor vigtigt, at du kontakter os, inden du afgiver en ny ordre.
 

Jeg har ikke modtaget alle min bestilte varer, hvad med resten?

Der kan være tale om en pakkefejl, eller en del-leverance. Hvis din bestilling er blevet delt, vil det fremgå af oversigten, som ligger ved varen. Der vil stå ”Leveres separat”, hvis noget af ordren sendes fra en af vores eksterne leverandører. Og hvis en af varerne på ordren er i restordre, så vil det også fremgå, og lige så snart den er på lager igen, så afsendes den. 

Hvis vi har pakket forkert, så bedes du skrive til os eller ringe på tlf.: 70133040. 

 

Hvor bliver min vare af, det er længe siden, jeg har bestilt den?

Hvis du ikke løbende er blevet informeret omkring din bestilling, så bør du kontakte os efter 4 hverdage efter modtagelse af ordrebekræftelse, så vi kan undersøge sagen. Skriv her eller ring på tlf.: 70133040.
 

Der er fejl i min bestilling, hvad gør jeg?

Kontakt os, skriv her eller ring på tlf.: 70133040. Du bedes have dit Web ordre-id eller medlemsnummer klar.


Hvornår kan jeg forvente at få min pakke?

De fleste ordrer afsendes inden for 2 hverdage. Der kan dog forekomme undtagelser, hvis varen er udsolgt eller er forsinket. I disse tilfælde hører du fra os. Se mere i vores handelsbetingelser.
 

Jeg har ikke fået min medlemsrabat, hvorfor?

Det er fordi du ikke har været logget ind som medlem i vores netbutik. Sådan logger du ind i netbutikken: klik på: http://netbutik.fdm.dk/ du skal nu bruge funktionen øverst i menuen: Login i butik. Indtast dit medlemsnummer og dit postnummer, og så fremkommer dit navn. Du kan få refunderet din manglende medlemsrabat ved at skrive til os eller ring til os på tlf.: 70133040.
 


Reklamationer, returnering, fortrydelse og support 


Jeg har problemer med min GPS, hvad gør jeg?

Hvis det er en Garmin, så kan du kontakte Garmin support på tlf.: 48105050, man-fredag 9-17. Hvis det er en Tom Tom, så kan du kontakte TOM TOM support på tlf.: 35256514, man-fredag 9-17.


Hvad er fortrydelsesfristen og hvordan returnerer jeg varen?

Det kan du se her.

 

 

Generelle spørgsmål om netbutikken

Hvor stiller jeg et spørgsmål til en af de varer I sælger i netbutikken?

Skriv her eller ring på tlf.: 70133040.


Er der rabat i netbutikken?

Der er ikke en generel rabat, men medlemstilbud, der skifter fra måned til måned.
 

Skal jeg betale mere end 1 gang porto når jeg bestiller flere varer?

Nej, der betales kun 1 gang porto pr. ordre.
 

Varen er ikke på lager, hvornår kommer den igen?

Hvis vi har fået en leveringsdato, så står den under varen. Hvis ikke der står noget, så kan vi på nuværende tidspunkt ikke sige, hvornår varen forventes på lager igen.


Har I andre varer end dem jeg kan se på netbutikken, f.eks. en anden GPS model eller en anden farve på autostol?

Nej, vi har kun de varer du kan se i vores netbutik.
 

Hvad er jeres handelsbetingelser?

Dem kan du se her, dette er også vores salgs- og leveringsbetingelser.

 

Spørgsmål om valg af autostol

Hvordan finder jeg ud af, hvilken autostol jeg skal vælge?

Når du skal købe autostol til dit barn eller barnebarn, er der flere forhold at tage stilling til, før du træffer dit valg. Klik her og følg vejledningen: fdm.dk/autostole. Bor du i nærheden af en af vores butikker, er du meget velkommen til at kigge forbi og få rådgivning om valg af autostol. Se hvor vores fysiske butikker er.
 

Hvad siger lovgivningen omkring fastspænding af børn i bilen?

Her kan du se de generelle regler.
 

Hvor finder jeg de seneste test af autostole?

Dem finder du på fdm.dk/autostole.


Jeg har set en brugt autostol på DBA, kan jeg købe den?

I princippet ja, men der er visse ting, du skal sikre dig inden købet. Her finder du FDM’s råd og vejledning om køb af brugte autostole.
 

Hvorfor kan denne autostol ikke købes online? 

Det er, fordi nogle producenter stiller krav om, at der skal gives en rådgivning ved salg.

 

Køb af varer i de fysiske butikker eller hos FDM test og bilsyn


Er varen på lager, og kan den afhentes? 

Du kan ringe og bestille mange af vores varer og afhente dem i butikken i FDM test og bilsyn i Århus og i butikken på Firskovvej i Kongens Lyngby. Men vi kan desværre ikke sende varer til vores øvrige FDM test og bilsyn, da de kun er bemandet med testassistenter, der har travlt med bilerne.  


Kan jeg købe og afhente campingpas i butikken?

Det kan du desværre ikke, da campingpasset produceres og afsendes fra vores eksterne kortleverandør.
 

Hvor kan jeg købe miljømærker og motorvejsmærkater?

Motorvejsmærkater til Østrig og Schweitz og miljømærkater til Tyskland kan købes i butikken i Kongens Lyngby og på alle FDM test og bilsyn. Mærkater til Tjekkiet og Slovenien kan kun købes online i vores netbutik.


Hvor finder jeg adresser og åbningstider på de fysiske butikker? 

Du kan finde adresser og åbningstider her.
 

Gå til FDM netbutik

 

Selvbetjening

Brug vores services til selvbetjening herunder hvis du ikke har fundet svar på dit spørgsmål.

Skriv til FDM Stil spørgsmål om dit medlemskab, vejhjælpsbetingelser, FDM netbutikken, FDM bilsyn eller klager over FDM.
Skriv til FDM rådgivning Teknisk eller juridisk rådgivning om værkstedsregning, parkeringssag, dækvalg, regler for kørsel eller bilkøb og slutsedler.
Skift køretøj i dit vejhjælpsabonnement  Har du solgt eller skrottet din bil, så kan du få overført dit FDM vejhjælps abonnement til din nye bil.
Opsig FDM vejhjælp Ønsker du at opsige dit vejhjælpsabonnementet?
Fordelskort/ekstra fordelskort Brug dine mange fordele, sørg for, at du altid har fordelskortet i pungen og bestil også gerne et til din ægtefælle/samlever.
Tilmeld dig Betalingsservice Betal dit FDM medlemskab nemt og bekvemt.
Meld dig ud af FDM Ønsker du at melde dig ud af FDM?
Meld dig ind i FDM Ønsker du at melde dig ind i FDM?

Tilbage til kundeservice forside

FDMs fysiske butikker

Åbningstider Lyngby: man-tor 9-17, fredag 9-16 og lør 10-13
Åbningstider Århus: man-tor 8-16, fre 8-15.30

Find vej