Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

VW Passat (2,0 TDi 170 Highline Variant 5d)

c_palsgaard@stofanet.dk's billede
Medlem af
Redigeret d. 14.05.2011 kl. 19:58 | Carsten Palsgaard

Har i dag været ude at prøvekøre denne model 07. Den kører perfekt. Men der har været visse problemer med bilen, oplyst af nuværende ejer. Den har fået skiftet dysserne ved ca. 95 tkm. Har ligenu kørt 112 tkm. Det er jo et problem man ser på denne model. I værste fald ser man også problemer med topstykket, og i nogen tilfælde turboen. 

Jeg overvejer at købe overstående bil. Men hvad er årsagen til at dysserne går til? Nu hvor de er skiftet, kan man så risikere at de skal skiftes igen. Er der en større sandsynlig for dette, når de engang er gået i stykker? Nogen der har erfaringer, eller en mening om dette?  en udskiftning af dyserne koster jo kassen (ca. 25.000 kr.) Er der for øvrigt garanti på sådan en reparation?

Mvh.

Carsten

Kommentarer til: "VW Passat (2,0 TDi 170 Highline Variant 5d)"
t.bloch1@gmail.com's billede
Medlem af
Oprettet d. 30.12.2011 kl. 12:41 | Tom Bloch
#6 Hej

Jeg har en 2008 VW Passat 2,0 TDI 170 Sportsline DSG variant (kørt 75.000 men har haft den fra ny, så jeg ved hvad der er skiftet på den) I denne uge gik den pludselig død ved alm kørsel på landevej. En af dysserne er blevet skiftet - uden beregning da VW har udvidet garantien til 7 år da de har erkendt problemet med dysserne på denne model. Hvis det sker igen, så vil de skifte de resterende 3 såfremt det sker indenfor 7 år perioden (fra 2008 og frem). Den nye er af en ny type så denne er der 2 års garanti på. Du bør tjekke hvad type dysse der er isat da de blev skiftet, for at finde ud om og hvor lang en garanti de er dækket af.

mvh

Tom
Medlem af
Oprettet d. 14.05.2011 kl. 22:13 | Carsten Palsgaard
Gert Hansen: » #4 Hvis det er hver vej, du har 82 km. burde det ikke være noget problem.

VW har fundet ud af, at motorerne ikke kan holde til 30.000km. mellem olieskift og er gået ned til 15,000km.

Deres serviceinterval er dog stadig det samme.

Jeg ville også give bilen en omgang regelmæssig rensning, med et additiv i dieselolien! 

#5Det er 82 km. ialt dagligt (hvoraf ialt 58 km. er motorvejs kørsel) 41 km. total hver vej. Men det skulle også være nok. Men den bil jeg har kigget på har fået skiftet dyserne. Må skyldes sodproblemer. Så det næste man tænker. Hvad med turboen har den på nuværende tidspunkt også taget skade i et eller andet omfang, men er dog ikke gået til endnu.? Sådan kan man jo blive ved, når er man er bekendt med at bilen tidligere har haft sodproblemer. Kan en FDM test analysere dette? Se hvor meget og hvor lidt bilen/motoren er sodet eller ej.?    
g-h's billede
Medlem af
Oprettet d. 14.05.2011 kl. 21:47 | Gert Hansen
#4 Hvis det er hver vej, du har 82 km. burde det ikke være noget problem.

VW har fundet ud af, at motorerne ikke kan holde til 30.000km. mellem olieskift og er gået ned til 15,000km.

Deres serviceinterval er dog stadig det samme.

Jeg ville også give bilen en omgang regelmæssig rensning, med et additiv i dieselolien! 

Medlem af
Oprettet d. 14.05.2011 kl. 21:09 | Carsten Palsgaard
Gert Hansen: » #1 Jeg vil foreslå dig at læse artiklen på bilbasen.dk omhandlende dieselbilers generelle problem:

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=tdqsgt#/page34/
#3Hej Gert, Jeg har dagligt 82 km. hvor af 58 km. er motorvejs kørsel. Selv om km. antal er på plads i forhold til det anbefalede, ville det så ikke være en fordel at hælde noget i tanken i ny og næ. Ud fra de forskrifter der nu engang er. Og skifte olien noget oftere end anbefalet? Det må da kunne forbygge sodskader? og dyre rep.

Men det anbefalende link du sendte gav mig da et hint om, hvad det kan koste i værste fald. Uhyggelig læsning ..:-)   

Mvh.

Carsten
Medlem af
Oprettet d. 14.05.2011 kl. 20:31 | Carsten Palsgaard
Gert Hansen: » #1 Jeg vil foreslå dig at læse artiklen på bilbasen.dk omhandlende dieselbilers generelle problem:

#2Hej Gert;

Tak for hjælpen :-) Jeg vil fluks læse det anbefalende.

Mvh.

Carsten
g-h's billede
Medlem af
Oprettet d. 14.05.2011 kl. 20:12 | Gert Hansen
#1 Jeg vil foreslå dig at læse artiklen på bilbasen.dk omhandlende dieselbilers generelle problem:

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook