Jeg har købt en ny Mazda 3 i 2009. Alt fungerer fint men termometeret har været lidt upålidelig, i sær om vinteren (3 dage i træk var det konstant 6 graders frost, også i parkeringskælderen - hmmm).
Har andre Mazd-ejere oplevt noget lignende?
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Upålidelig termometer i Mazda 3 (2009)"
Opret ny kommentarEr en forholdsvis lykkelig ejer af en Mazda 3 1,6DE.
Dejlig vogn, men er blevet et dyrt bekendskab her på det sidste. I en alder af 4 år har 'mazda' påtages sig et par skavanker som til at starte med krævede en reparation af motor, en mapsensor og en luftmassemåler kostede mig en 6000,-kr. Lidt kedelig udgift på en bil der har kørt 80000 km.
Har også et problem med en advarselslampe i instrumentbrættet der lyser med en fejl på ESP/DSC systemet. Min Mazdaforhandler forklarer at det vil koste ca- 11000,- kr at rette.
Samtidigt kan de ikke forklare hvad det har af indvirkning på mit ESP/DSC/ABS system, først påstod de at ABS bremserne ikke virkede, De virker fint.
Derefter påstod de at ESP/DSC systemet ikke virkede. Det passer så heller ikke. Så jeg står med en bil der skal ha udskiftet en advarselslampe til 11000,-kr. ;-O
Så pas på jeres advarselslamper... det er ikke kun frække blink fra elekronikken...eller hvad.
Dit forbrug er meget pænt. Kører også med diesel og når højst op til 18,5 km/liter i blandet kørsel. Er stadigt meget tilfreds, eftersom forbruget jo afhænger meget af hastigheden. Kører man over 110 km/t (og der gør jeg tit i Tyskland), kan man ikke holde de pænte tal . Fartpiloten sænker forbruget lidt men en 6. gear ville ikke have været helt forkert.
1,6eren erjo en megt velafprøvet motor fra PSA som bruges i utallige biler som alt fra Ford over Peugeot til Volvo. Så den er nok en af de bedste i denne størrelse.
Men nu får vi jo sommerdæk på. Lad os se, om vi ikke kan komme lidt længere på literen...