Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

Upålidelig termometer i Mazda 3 (2009)

1165582's billede
Medlem af
Redigeret d. 23.03.2010 kl. 22:11 | Luciano Lykkebo

Jeg har købt en ny Mazda 3 i 2009. Alt fungerer fint men termometeret har været lidt upålidelig, i sær om vinteren (3 dage i træk var det konstant 6 graders frost, også i parkeringskælderen - hmmm).

Har andre Mazd-ejere oplevt noget lignende?

Kommentarer til: "Upålidelig termometer i Mazda 3 (2009)"
kreskras's billede
Medlem af
Oprettet d. 30.03.2010 kl. 20:06 | Chris Axelsen
#3Hej,

Er en forholdsvis lykkelig ejer af en Mazda 3 1,6DE.

Dejlig vogn, men er blevet et dyrt bekendskab her på det sidste. I en alder af 4 år har 'mazda' påtages sig et par skavanker som til at starte med krævede en reparation af motor, en mapsensor og en luftmassemåler kostede mig en 6000,-kr. Lidt kedelig udgift på en bil der har kørt 80000 km.

Har også et problem med en advarselslampe i instrumentbrættet der lyser med en fejl på ESP/DSC systemet. Min Mazdaforhandler forklarer at det vil koste ca- 11000,- kr at rette.

Samtidigt kan de ikke forklare hvad det har af indvirkning på mit ESP/DSC/ABS system, først påstod de at ABS bremserne ikke virkede, De virker fint.

Derefter påstod de at ESP/DSC systemet ikke virkede. Det passer så heller ikke. Så jeg står med en bil der skal ha udskiftet en advarselslampe til 11000,-kr. ;-O

Så pas på jeres advarselslamper... det er ikke kun frække blink fra elekronikken...eller hvad.

1165582's billede
Medlem af
Oprettet d. 29.03.2010 kl. 21:29 | Luciano Lykkebo
#2Interessant at høre, at det ikke bare er mit termometer, der er galt.

Dit forbrug er meget pænt. Kører også med diesel og når højst op til 18,5 km/liter i blandet kørsel. Er stadigt meget tilfreds, eftersom forbruget jo afhænger meget af hastigheden. Kører man over 110 km/t (og der gør jeg tit i Tyskland), kan man ikke holde de pænte tal . Fartpiloten sænker forbruget lidt men en 6. gear ville ikke have været helt forkert.

1,6eren erjo en megt velafprøvet motor fra PSA som bruges i utallige biler som alt fra Ford over Peugeot  til Volvo. Så den er nok en af de bedste i denne størrelse.

Men nu får vi jo sommerdæk på. Lad os se, om vi ikke kan komme lidt længere på literen...
dammtorben@gmail.com's billede
Oprettet d. 29.03.2010 kl. 20:23 | Torben Damm
#1Har også investeret i en 3,er  fra 2009. Skøn bil - og ja - har også oplevet den samme skavank med termometeret.  Det ligesom "hænger".   Det er ikke noget større problem, og havde egentlig ikke tænkt mig at gøre meget ud af det. Vil nok nævne det næste gang jeg skal til service. Min er en 1,6 diesel - jeg kører ca. 19-20 km/l  ved blandet kørsel - er det nogenlunde som andre ?

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook