Hej FDM
Jeg har købt en Peugeot 207 S16 HDI fra 11/2006 med 3 måneders garanti fra sælger (købt 28/10/11)
Min er jo en model med partikel filter.
Lang historie kort, så fik jeg læst min bilens computer for en uges tid siden og der så vi den har fejl på gløderør fejlkode P1351
"Årsag : Lokal"
"Status : Permanent fejl"
"Karakterisering af fejl : Forsyning af relæet og aldrig forsyning af tændrørene"
Sælgeren mener så at de er en sliddel og at den fejl intet betyder (fik han at vide af et citroen værksted) altså han mener ikke at den går under en garanti rep, jeg fik så min peugeot yderligere udlæst af et peugeot værksted og de sagde prombte at det er 1 eller flere defekte gløderør den fejl og de skal skiftes alle 4
Nu er jeg så igang med at overbevise ham at det ER en alvorlig fejl fordi min har partikelfilter og den bruger gløderør til at regenerere og defekte gløderør vil med tiden gøre ens filter dårligere og dårligere fordi det ikke kan regenerere ordenligt.
Mit dilemma er så, hvor står jeg? er det mit ord mod hans eller kan jeg få en form for "bevis"?
Jeg er ved at være træt af at maile frem og tilbage om de gløderør, jeg har diverse mails som "bevis" for de ting der er bleven sagt hvis det kan bruges til noget
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Spørgsmål vedr garanti rep ved brugtkøb / PUG 207 S16 HDI"
Opret ny kommentar