Igen lader det til forhandlere speccer enslydende modeller på bilbasen forskelligt ang. ESP
Nogen der ved hvad
Mitsubishi Colt (1,3 Invite Coolpack 5d)model 2006 har af ESP og airbags?
Men så har jeg et andet spørgsmål. 2005 modellen scorer miserabelt på ncap...
Men det er så også 2005 model med kun 2 airbags de har testet (og uden esp?)
Har læst lidt om der er lavet små forbedringer... men hvordan vil i mene sikkerheden er i fx 2008 med 6 airbags/esp?
altså vil egentlig helst ikke have en bil der kun klarer 4 stjerne pga. sele arlamer og den slags :) man ved jo ikke, men skulle jeg en dag blive blandet ind i et biluheld vil jeg gerne kunne springe ud af bilen og takke migselv for have købt en relativ sikker bil :)
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Spørgsmål ang. Colt 2006-2008 og sikkerhed"
Opret ny kommentarHavde egentlig skrevet et svar hvor man kunne se Colt scorede 24-25 point hvor Corsa scorede 33-34 i ncap. Men det forsvundet nu / fik ikke det posted rigtigt :(
Men valget faldt på en Corsa fra 2008 :) Tak for hjælpen alle!
Det er nok ikke det svar, du har forventet, men der har altid været import af biler med andet udstyr end det, der normalt annonceres af importøren el. tilsvarende organisation. I de senere år er der kommet rigtig meget forskelligt ind i landet. "Nye" biler kan fx være købt af et udlejningsfirma, der får bilerne helt andre steder fra end en typisk dansk forhandler.
Jeg fik en gang en Fiat tilbudt. Den var indregistreret i et udlejningsfirma, men nummerpladerne havde aldrig været på. Dette bare for at give et indblik i, hvad der foregår.
Mig bekendt indgik ESP og selealarmer ikke i bedømmelsen dengang.
Jeg ved ikke om bilen er galvaniseret, men der er 12 års garanti mod gennemtæring. På min 5 år gamle Colt er der ingen rust at se nogen steder. Det skal dog siges, at jeg fik den rustbeskyttet straks efter købet.
Til sidst vil jeg lige sige, at Colt'en er den mest problemfrie og driftsikre bil jeg har haft. Jeg runder snart 100.000 km på de første bremseskiver/klodser. Bortset fra service 1 gang om året og et par nye forlygtepærer ca. hver 30.000 km så er der intet at bemærke.