Bliv medlem af FDM for 620 kr. Det får du ›
Søg

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 2006-2008

1057239's billede
Medlem af
Redigeret d. 08.09.2010 kl. 17:55 | Kim Hørsted

Hej

Er der nogen som har erfaring med lige den type bil og motor?

Har den en masse svagheder med motoren og dsg gearkassen, eller har det ikke noget i sig? For det er jo samme motor og gearkasse som i Passat'en, og dem hører man jævnligt om at de har problemer.

Så skal jeg holde mig fra sådan en bil?

mvh

Kim Hørsted

Kommentarer til: "Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 2006-2008"
nemozz's billede
Medlem af
Oprettet d. 19.09.2010 kl. 22:42 | Morten M. Jensen
#3AutoBild i Tyskland har kørt 100.000 km test med VW Touran og VW Passat. Begge med TDI + DSG og det gik ikke så godt. Touranen var den dårligste af 66 testede biler, Passaten kom på plads 61. Om de samme fejl kan overføres til Skodaen, skal jeg ikke kunne sige. En test af Skoda Octavia med 1,6 FSI motor gik væsentlig bedre - plads 9.

www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-touran-2.0-tdi-58765.html

www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi-785569.html

1057239's billede
Medlem af
Oprettet d. 08.09.2010 kl. 17:55 | Kim Hørsted
#2Okay. Det jeg frygtede mest var nok at det ikke kunne holde til noget. Synes bare man har hørt en del skræk historier med vw passat med den motor og dsg. Så derfor frygter jeg jo at det samme gør sig gældende i en Octavia.

Mvh

Kim
Karsten D Hansen's billede
Medlem af
Oprettet d. 08.09.2010 kl. 17:40 | Nenita Hansen
#1Jeg tror ikke der er noget at frygte ved DSG og motor. DSG er en meget velrenomeret gearkasse, bruges af alle mærker i VW koncernen.

Jeg tror det er en fin men måske lidt gammeldags motor, larmer lidt mere end de nye dieselbiler.

VH

Karsten

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

FDM på Facebook

Tilmeld dig FDMs nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud, der gør dit liv som bilejer lettere

› Se tidligere nyhedsbreve her