Bliv medlem af FDM for 620 kr. Det får du ›
Søg

Rustbeskyttelse KIA CEE'D 2010 SW

peterbmikkelsen@gmail.com's billede
Redigeret d. 04.08.2010 kl. 10:51 | Peter Mikkelsen

Hejsa

Jeg er den lykkelige ejer af en KIA CEE'D 2010 SW. Den er født med rustbeskyttelse, eller rettersagt er galvaniseret. Jeg har tænkt mig, at have bilen i hele den levetid og ønsker derfor, at passe godt på den. Så vidt jeg ved er det kun "bunden" af bilen som er galvaniseret, hvilket efterlade hjulrum og vanger ubeskyttet. Kan man sprøjte rustbeskyttelse i disse rum, eller kan beskyttelsen skade galvaniseringen? Hvad kan i anbefale? 

Tak for hjælpen

Kommentarer til: "Rustbeskyttelse KIA CEE'D 2010 SW "
eisoe's billede
Medlem af
Oprettet d. 06.09.2010 kl. 10:40 | Eigil Sørensen
#7Info:

Oplysning fra FDM.

Kia har netop udsendt en servicemeddelelse (EF 0117) til deres forhandlere, hvor der bliver givet grønt lys til at rustbeskytte med :

Dinitrol

Pava

Suvo

Tectyl.

mvh

Eigil

siigaard's billede
Medlem af
Oprettet d. 06.09.2010 kl. 08:51 | John S. Hansen
#6Det er slidlaget(det sorte stads) som er vandbaseret på Kia Ceed facelift.

Dette slidlag kan i nogle tilfælde ikke holde til opløsningsmidlerne i den supplerende rustbeskyttelse.
pdsj's billede
Medlem af
Oprettet d. 06.09.2010 kl. 08:37 | Pierre Jakobsen
#5Jeg benyttede mig af KIA's gode fashion week tilbud på en Cee´d SW her i weekenden og spurgte naturligvis til konflikten mellem galvaniseringen og efterfølgende rustbeskyttelse (som en dygtig lille smølf checkede jeg selvfølgelig dette forum inden jeg smuttede ud og købte ny bil :-)

Forhandleren oplyste mig om, at i hvert fald Dinitrol netop var blevet godkendt og anbefalede faktisk den dobbeltbehandling, som en tidligere poster nævner. Dette bestilte jeg så udført inden levering. Så kan kun tiden vise, om det bliver nødvendigt at reklamere - og i givet fald til hvem.

vh

Pierre
siigaard's billede
Medlem af
Oprettet d. 23.08.2010 kl. 14:16 | John S. Hansen
#4Det kan også være at Kia Importøren ikke ved hvordan de skal løse problemet.

Et faktum er det i hvertfald, at der er kompatibilitetsproblemer med Ceedens fabriksrustbeskyttelse.

Indtil videre har Kia Danmark valgt at stikke hovedet i busken; forhandlerne får ikke rigtigt noget at vide, som de kan give videre til kunderne.

Heller ikke som nybagt Ceedejer, der henvender sig til Kia Danmark, kan man få svar på sine spørgsmål omkring rustbeskyttelsen.  Så har de selvfølgelig også allerede solgt bilen, hvilket gør det mindre interessant at spilde tid på at svare på spørgsmål.

Flere har sagt det, og jeg kan fuldt ud tilslutte mig synspunktet: Kia Impørtøren skal oppe sig lidt og orientere nye som gamle kunder bedre.

Karsten D Hansen's billede
Medlem af
Oprettet d. 04.08.2010 kl. 17:45 | Nenita Hansen
#3Hej Peter!

Jeg kender ikke det problem Søren beskriver, det skal man selvfølgelig tage i betraktning.

Ceed er en dejlig bil. Jeg går ud fra du læste FDMs sammenligningstest mod VW Golf stationcar. Her fik den en rigtig god anmeldelse. Tillykke med din nye bil.

Når du agter at beholde den i hele dens levetid, bør den rustbeskyttes. Enkelte biler, er så godt rustbeskyttet fra fabrikken, at rustbeskyttelse er oveflødig. Jeg mener dog det kun gælder biler fra VW koncernen, VW, Audi mm.

Her er et link til en hel del artikler om rustbeskyttelse:

http://www.fdm.dk/gsa-default/FDM_All?gsa_query=rustbeskyttelse

vh

Karsten
sdkjeldsen's billede
Medlem af
Oprettet d. 04.08.2010 kl. 13:51 | Søren Kjeldsen
#2 Jeg har selv en Ceed SW årg. 2010. Den ville jeg gerne have rustbeskyttet og tog henvendelse til diverse rustbeskyttelsesfirmaer.

Der var flere der gerne ville have opgaven, men der var også andre der sagde man absolut ikke skal gøre det. Grunden er, at det bilen er behandlet med fra fabrikken ikke kan arbejde overens med de produkter der er på markedet her hjemme. Rustbeskyttelsen vil krakelere og falde af.

Rådet var derfor at vente til efteråret. Der skulle der være en afklaring på hvilke produkter der skal / kan bruges.

Så mit råd er: Lad for guds skyld være og vent et par måneder endnu. Der er mange der siger det kan lade sig gøre, men de vil også gerne sælge ydelse. Jeg har lyttet til dem der siger det ikke kan lade sig gøre, for det må der være en grund til.

Mvh

Søren Kjeldsen.
Karsten D Hansen's billede
Medlem af
Oprettet d. 04.08.2010 kl. 12:16 | Nenita Hansen
#1Det er der mange meninger om. Men efter hvad der er skrevet om Kia Ceed i foraer herinde, må anbefalingen være, få den rustbeskyttet med det samme, medens det er tørt og varmt i vejret. Giv den en dobbeltbehandling hos Dinitrol. Følg herefter op, som anbefalet af Dinitrol.

Jeg tror i øvrigt der står noget om emnet i det nye Motor.

VH

Karsten

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

FDM på Facebook

Tilmeld dig FDMs nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud, der gør dit liv som bilejer lettere

› Se tidligere nyhedsbreve her