Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

problem,fartpilot på en octavia combi 1,9tdi år 2005

clifflisbet@live.dk's billede
Medlem af
Redigeret d. 17.01.2011 kl. 21:26 | Cliff Andreasen

Hej.

Vi har lige købt en octavia 1,9tdi fra 2005 Km.173000  Problemet er vores fartpilot, den virker nogle gange & til tider slet ikke, er der nogen der har været ude for det samme / erfaring ?? og er det = en ny arm til 1300,- incl. montering og moms.

På forhånd tak

Mvh. Cliff    

Kommentarer til: "problem,fartpilot på en octavia combi 1,9tdi år 2005"
knold@teliamail.dk's billede
Medlem af
Oprettet d. 28.04.2011 kl. 22:31 | Rene Pedersen
#5Hej har selv haft en fabia 1,9 tdi fra 06. Havde samme problem den ville ikke slå fartpiloten til, og andre gange virkede den fint, men klagede til skoda da bilen var næsten ny og kom ingen vejne med dem,  men prøv at købe en kontakt spray og sprøjt noget i knotakten det hjalp på min. ellers køre du da bare ind og får den lavet kan da ikke bare gi garanti på drivlinien.

Mvh
kjc@gvdnet.dk's billede
Medlem af
Oprettet d. 02.02.2011 kl. 11:28 | Kim Christiansen
#4Hej Cliff

Jeg har været ude for det samme på min Skoda Octavia fra 2007 og har 2 andre bekendte som har været ude for det samme problem. Vi kører mange kilometer hver dag, så vi fik det dækket inden for den 2 årige periode. Jeg selv oplevede det ved ca. 65.000 og de andre oplevede det ved ca. det samme antal kilometer.

Jeg håber du har "garanti" på fra forhandleren eller måske skulle du lige snakke med dem hos din lokale Skoda, da jeg mener at de bør give noget kulance, da det ligner en fejl de godt ved kan opstå og gør det åbenbart jævnligt.

Mvh. Kim C
clifflisbet@live.dk's billede
Medlem af
Oprettet d. 18.01.2011 kl. 20:29 | Cliff Andreasen
#3Mange tak, det skal ihvertefald prøves, eller`s må der jo en ny arm til.

Og ja der er 6mdr. 100% garenti på drivlinien så det dækker han jo nok ikke men vil da tage en snak med ham
sigals's billede
Medlem af
Oprettet d. 18.01.2011 kl. 20:21 | Sigurd Als
#2Hej Cliff.

Vi har en 1,9tdi fra 2005. Ved 135000 km fik fik vi skiftet switchén til fartpiloten. Du skriver, bilen lige er anskaffet. Er der garanti på den? Det er vel en mangel, der var opstået inden sælger solgte bilen.

Venlig hilsen

Sigurd. 
fcel's billede
Medlem af
Oprettet d. 17.01.2011 kl. 22:38 | Flemming Larsen
#1 Enten ny arm eller også kan du følge denne guide: http://vwfanatic.dk/Tips/Golf5GRA.html

Håber det virker.

http://www.skoda-forum.dk

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook