Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

Peugeot 206 vacuumslange eller tændspole

Kantor's billede
Medlem af
Redigeret d. 27.02.2011 kl. 11:47 | John Jensen

Jeg har haft min Peugeot til service hos Peugeot Risskov og fik den udleveret i "varm tilstand".

Ingen problemer endnu.

Om aftenen var jeg i byen og bilen nåede at blive gennemkold.

Da jeg skulle køre hjem, startede den kun på 3 cylindre og omdrejningerne skiftede mellem 1000 og 2000 rpm. og den ville ikke tage gassen når jeg skulle sætte i gang.

Problemet forsvandt efterhånden som bilen blev varm.

Mekanikeren har nu skiftet tændspolen (og gemmer foreløbig den gamle), men alle jeg har talt med, siger at det helt klart lyder mere som om det er vacuumslangen der enten ikke var sat rigtigt på, efter service, eller havde fået revner.

Værkstedet virker ikke til at ville indrømme fejlen fra deres side.

Hvad mener du?

Er det værkstedet der har ret, eller er det en forglemmelse fra deres side.

Vi har nu fået en regning på 2.500 for udskiftning af tændspole, oven i den regning vi havde for serviceeftersyn på næsten 8.000.

Hvordan beviser man hvem af os der har ret?

Venlig hilsen

John Jensen

Kommentarer til: "Peugeot 206 vacuumslange eller tændspole"
sdkjeldsen's billede
Medlem af
Oprettet d. 27.02.2011 kl. 23:45 | Søren Kjeldsen
#3 Hej John.

Jeg må nok indrømme jeg ville være blevet knotten, hvis jeg skulle betale 8000 for et service og skulle tage imod en defekt bil.

Jeg ville mene værkstedet står med et lille problem, og det undrer mig at motoren var varm da du hentede den.

Jeg ved godt at efter service skal mekanikeren køre en tur i den, men den behøver ikke være så lang en tur at bilen bliver driftsvarm, det er kun for lige at trille en tur for at lytte til evt. mislyde.

Jeg ville stille spørgsmål ved om værkstedet var klar over problemet da de afleverede bilen i dine hænder. Uden at anklage værkstedet for noget, så syntes jeg det lugter lidt.
Kantor's billede
Medlem af
Oprettet d. 27.02.2011 kl. 19:35 | John Jensen
#2Bilen er fra 1999 og har kørt omkring 120.000

De fik bilen ud allerede næste dag, men der fik vi bare en sludder for en sladder om, at bilen nok havde "slået en skid forkert" og vi bare skulle lade den snurre i tomgang, indtil den gik jævnt igen.

Det var først i andet forsøg, at de gad teste min påstand og så kom frem til, at det var tændspolen... måske...

Det kunne de jo have konstateret ved en simpel udmåling allerede første gang de fik bilen retur.

mholm's billede
Medlem af
Oprettet d. 27.02.2011 kl. 13:40 | Michael Holm Ch...
#1Det kommer jo lidt an på hvor gammel bilen er og hvor langt den har kørt.

Lyder ellers som man skal holde sig væk fra Peugot i Riskov, selv har jeg aldrig haft problemer bruger kun Automester eller kører til Sverige og Tyskland.

Hvis der har været de mindste problemer efter stort service som jeg går ud fra at det var til den pris så har de altid løst problemet uden regning.

Det er jo deres ansvar at teste bilen efter service som Automester også gør.

Danske mærke værksteder er til grin holder mig langt væk fra dem i forvejen.

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook