Har idag været på værksted med bilen p.g.a. lysende advarselslampe. Der skal ny katalysator m.m. i Nypris mellem 11.000 og 15.000 inkl. det løse. Bilen er 2 år og 11 måneder og har kørt 33.000. Ingen kulance men et tilbud om at få monteret en brugt fra en tilsvarende bil der havde kørt 44.000!!! Pris 8.500. Og en bemærkning om at det ikke var den eneste 107 med det problem. Overvejer i stedet at skifte mærke. Nogen andre med kendskab til det problem?
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Peugeot 107 - 2007 nu med ødelagt katalysator"
Opret ny kommentarVærkstedet mener at jeg skal køre videre indtil den står af, da det jo kun er en lyd. men irriterende det er det.
2 år og 2 måneder, så lyste lampen og beskeden var ny katalysator - så problemet eksisterer altså i disse biler.
Jeg kender dem ikke, men hvis alternativet er 15KKR kan det vel godt svare sig at kontakte dem. Hvad skal et alternativt værksted have for samme rep, eller måske et tysk/svensk værksted? Det kan nok kun blive billigere. Måske er dit lokale Peugeot værksted til at handle med hvis man lufter tanken om at prøve et andet sted.
Han skal ikke købe en Toyota, fordi det er samme bil og dog er det ikke et hyppigt problem?!!!
Havde det været en Toyota, var den blevet repareret under garantien.
;-)
Jeg har set én anden skrive om det samme i et fransk forum. Alle svarede, at det ikke var normalt. Årsagen kan være et defekt tændrør, skrev de. Det lader altså ikke til at være et hyppigt problem. I Frankrig kan man tegne en forlænget garanti. Det kan man ikke i Danmark, men en service-ordning ville vel have dækket det. Desværre kan man ikke forudse, om man kommer ud for sådan noget.