Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

Peugeot 107 - 2007 nu med ødelagt katalysator

Poul-Erik Jensen's billede
Medlem af
Redigeret d. 22.01.2010 kl. 15:51 | Poul-Erik Jensen

Har idag været på værksted med bilen p.g.a. lysende advarselslampe. Der skal ny katalysator m.m. i Nypris mellem 11.000 og 15.000 inkl. det løse. Bilen er 2 år og 11 måneder og har kørt 33.000. Ingen kulance men et tilbud om at få monteret en brugt fra en tilsvarende bil der havde kørt 44.000!!! Pris 8.500. Og en bemærkning om at det ikke var den eneste 107 med det problem. Overvejer i stedet at skifte mærke. Nogen andre med kendskab til det problem?

Kommentarer til: "Peugeot 107 - 2007 nu med ødelagt katalysator"
1115521's billede
Medlem af
Oprettet d. 10.01.2011 kl. 14:32 | Christian Larsen
#6Min kollega har lige fået samme besked på 11.000 for en ny katalysator til hans Peugeot 107 fra 2007 og så skal den sendes fra Frankrig. Vi har lige checket at en katalysator fås for 3.067 kr på dækonline og til ca. 4.800 hos FTZ - og så er den lagervare.
Lone's billede
Medlem af
Oprettet d. 05.08.2010 kl. 08:26 | Lone Hansen
#5Hej! Min volvo s60 er fra 2004, men har kun kørt 45.000 km. For et par mdr siden fik den skiftet støddæmpere foran, og nu er den gal med katalysatoren!! Klonk lyde når jeg holder i tomgang, og indtil motoren er helt kold. Øv øv

Værkstedet mener at jeg skal køre videre indtil den står af, da det jo kun er en lyd. men irriterende det er det.
jan.persson@stofanet.dk's billede
Medlem af
Oprettet d. 09.03.2010 kl. 13:28 | Jan Persson
#4Jeg har præcis samme problem, dog med Citroën C 1.
2 år og 2 måneder, så lyste lampen og beskeden var ny katalysator - så problemet eksisterer altså i disse biler.
Pallec's billede
Medlem af
Oprettet d. 10.02.2010 kl. 14:18 | Palle Christensen
#3Hvis det var min bil ville jeg have undersøgt alternative løsninger. En hurtig søgning på nettet giver denne mulighed: http://www.motorlageret.dk/udstodning.htm
Jeg kender dem ikke, men hvis alternativet er 15KKR kan det vel godt svare sig at kontakte dem. Hvad skal et alternativt værksted have for samme rep, eller måske et tysk/svensk værksted? Det kan nok kun blive billigere. Måske er dit lokale Peugeot værksted til at handle med hvis man lufter tanken om at prøve et andet sted.
g-h's billede
Medlem af
Oprettet d. 22.01.2010 kl. 19:23 | Gert Hansen
#2Hmmm!
Han skal ikke købe en Toyota, fordi det er samme bil og dog er det ikke et hyppigt problem?!!!
Havde det været en Toyota, var den blevet repareret under garantien.
;-)
Muenster's billede
Medlem af
Oprettet d. 22.01.2010 kl. 16:11 | Henrik Münster
#1Det er godt nok surt. Især fordi det er så billig en bil, at reparationen udgør 10-15% af nyprisen. Hvis du vil skifte mærke, så skal du holde dig fra Toyota. Det er jo dem, der har lavet motoren i din bil (jeg går ud fra, det er en benzinudgave).

Jeg har set én anden skrive om det samme i et fransk forum. Alle svarede, at det ikke var normalt. Årsagen kan være et defekt tændrør, skrev de. Det lader altså ikke til at være et hyppigt problem. I Frankrig kan man tegne en forlænget garanti. Det kan man ikke i Danmark, men en service-ordning ville vel have dækket det. Desværre kan man ikke forudse, om man kommer ud for sådan noget.

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook