Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

Passat Variant 2.0 TDI 170 HK CR eller Opel Vectra 1.9 CDTI 150 HK

1057239's billede
Medlem af
Redigeret d. 24.11.2011 kl. 11:52 | Kim Hørsted

Hej

Jeg går og kigger på en Passat variant 2.0 TDI CR 170 HK DSG fra 2008-2009 eller en Opel Vectra 1.9 CDTI 150HK Automatik fra 2006-2009.

Jeg vil hente en fra Tyskland. Og prismæssigt ligger de ca i samme niveau.

Hvilken model bør jeg gå efter. Jeg tænker lidt på nogle af alle de problemer med har hørt lidt om på Passat og deres diesel og DSG.. Er det nok til at holde sig fra den?

mvh

Kim Hørsted

Kommentarer til: "Passat Variant 2.0 TDI 170 HK CR eller Opel Vectra 1.9 CDTI 150 HK"
Tommy Persson's billede
Medlem af
Oprettet d. 26.11.2011 kl. 17:47 | Tommy Persson
#2Og hvis den 170 hk i Passaten er af Common Rail (CR) typen, og den samme, som for eksempel findes i Skoda Octavia RS, så har den ifølge mine oplysninger et meget fint ry, ligesom dens lillebror (140 hk CR).

Det er vel især den 2,0 140 hk af pumpedyse typen, som man måske skal undgå i både VW, Audi, og Skoda?

Vectraen er en udemærket- og meget rummelig bil (har haft en 2,0 T benzin i 3 år), som er langt bedre end sit rygte i Danmark! Men jeg må indrømme, at den ser noget gammeldags ud i forhold til Passat og Skoda Superb. Og så lyder den ellers udemærkede 1,9 CR turbo diesel fælt i forhold til CR motoren i VW-bilerne.

Min outsider er Skoda Octavia 140 hk CR TDI med DSG gear. Motoren er rigelig stærk, og meget økonomisk, og så føles bilen ikke meget mindre end en Passat. Kvalitetsfornemmelsen er mindst på højde med Passat.

Tommy
wittendorff's billede
Medlem af
Oprettet d. 24.11.2011 kl. 13:18 | Jakob Wittendorff
#1 Hej.

Hvis den 170 HK der ligger i passaten, er den samme som der tilbydes til Audi, ville jeg gå udenom den. De har et meget dårligt ry med motorhaverier inden de har gået 100000 km.

Vectraen synes jeg personligt er lidt kedelig, men det er jo smag og behag.

Hvad med en outsider? Må jeg foreslå et eksempel:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/9-3/19-ttid-linear-sport-sedan/991326

Giv i det mindste dig selv en prøvetur, det er en fantastisk køremaskine til rimelige penge.

Hvis økonomien er til det, vil jeg anbefale en 2011 model, som er i energiklasse A.

Udvalget er ikke så stort herhjemme, men da du alligevel vil importere giver det sig selv.

Jakob

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook