Hej
Kan være i har været i samme situation eller kan give et hint til hvad der kan være galt , har en VW Passat 2.0 TDI 140HK fra 10/07 model 08 , købte den for 2 måneder siden , men den er begyndt at nykke, mere og mere specielt når man køre i lav fart/omdrejninger , har så taget fat i forhandler som har sat computer til , der var ikke rigtig nogen fejl , men når man målte udstødning ud / ind så stemte de 2 tal ikke overens ved lav omdrejning , den har partikelfilter men det er ikke det , mener mekanikeren kaldte problemet var noget med ERG eller sådan noget ( et eller andet i udstødningen som er tilstoppet) mente mekaniker og det kunne måske reddes med noget skum man sprøjter ind i den del af udstødning og så begynder at bruge noget bell add , hvis der ikke bliver gjort noget ville det kunne sættes sig helt oppe i manifolden , skal lige indskyde jeg ikke har de store mekaniske kundskaber , men når den nykker som er periodisk siger den også en underlig lyd , sådan en underlig wau lyd , samtidig med nykken..wau wau wau )
Men det er vildt belastene for jeg er ikke helt sikker på mekaniker har ret, for til tider nykker den som om den ikke får brændstof.......der er også andre der har udtalt at det nok er toppakning eller topstykke...men det mente mekanikeren ikke og så ville det også være mere konstant mente han....men indtil nu har de ikke gjort noget ved bilen og jeg venter på næste træk fra forhandler...bilen er i min carport ....har i nogen ide om hvad min bil kan fejle , er vildt træt af situationen...på forhånd tak , skal lige siges der er ikke nogen advarsels lamper der har lyst
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Passat 2.0 TDI 140HK fra 10/07 årg. 2008 , nykker/hakker ved lav hastighed/omdrejning"
Opret ny kommentarDet andet link - kom til at poste det samme 2 gange :)
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=23501&start=20
Prøv at tjekke ovenstående. Det er samme problem.
Har du ikke en i nærheden der kan udlæse værdierne, så kan du ret hurtigt se om det ikke er din EGR ventil der driller. Det lyder MEGET sådan. Piveriet er en anden ting. Det er vist noget med svinghjulet, men ikke noget farligt. Man kan fremprovokere lyden ved kraftig acceleration og hurtig slip af speeder omkring de 2-2.200 omdrejninger.
Et par andre muligheder, som kan give problemet er som nævnt:
Held og lykke...
Jeg mener FDM for kort tid siden anbefalede, at moderne dieselmotorer kører motorvej helst hver dag for at holde sig selv rene....
Så har jeg fået skiftet EGR ventilen og mærkede ikke rigtigt noget til at den nøkkede mere , MEN efter 500 km er den så småt begyndt igen og har bemærket at der er en meget svag hylen når jeg gasser op og når jeg så hurtigt slipper gassen kommer den der lyd jeg har skrevet om " waaau" og det er den waau lyd der kommer under kørsel periodisk , jeg er ved at få flere grå hår end jeg har i forvejen over den bil , skal lige nævnes jeg også har fået skiftet venstre bagerst bremse kalibre motor ,begge operationer på garantien og fået lavet service på egen regning og konstaterede så her i weekenden at den pakning der sidder ved brændstof filter ikke var skiftet eller korrekt samlet da der "væltede" diesel ud og jeg måtte ud og købe en ny pakning og fik den skiftede og kunne så konstatere at den pakning der sad i holder til filter var klemt istykker og havde udvidet sig en del , så tror ikke den er blevet skiftet , nu frygter jeg det er noget med turboen at gøre og skal på køreselv ferie om 5 uger , bare dejligt :o(
Det værste eller på samme tid godt , så kan der ikke udlæses nogen fejl på bilen overhovedet , så det er ikke noget nogen føler/censor kan registrere.
Så jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre øv og atter øv
mvh
Wolfgang
Jeg har netop været ude og få en computer på bilen igen og nej , der ses ikke nogen fejl og den har den nyeste opdatering fra 05-02-2011 , men mekaniker der har testet min bil denne gang mener jeg skal prøve at fylde Bell Add D1 på 1 tankfuld og gentage næste tank med en gang Bell Add og hvis det ikke hjælper så skal EGR ventil enten afmonteres og renses , hvilket ikke altid er muligt da sod/koks går tildels i forstening og er svært at få af , så den bedste løsning er at skifte ventil , ved ikke hvad den koster i Dk men i Tyskland koster den ca. 1500 , så sikker 2-3 gang hos SMC biler.
Jeg har bestilt en flaske Bell Add D1+ og en flaske Bell Add D1 , vil så starte med D1+ på første tankfuld og efterfølgende med en D1 i næste tank og så ellers håbe på det giver den ønskede virkning.
Jeg havde en ny Touran 1,9 Tdi før Passaten som startede med at hyle ligesom et udrykningskøretøj i turboen. Den blev skiftet ved 70000 km af VW under kulance ( mig arbejdsløn - dem turbo ), 14 dage efter gik min ESP føler, blev også skiftet pr kulance af VW ( 40 % mig ) og så har der ikke været en eneste lampe der ikke har lyst i den bil, så jeg var da betænkelig ved og købe vw igen, men som skrevet, den her kører som en drøm, bortset fra det lille problem vi omtaler her
Har samme problem med smånykker ( bilen er fra marts 07 og går ellers som en drøm ) og vil beskrive min lyd på den måde, at den lyder som om man træder på motorbremsen i en lastvogn. Hvis jeg så sætter farten op i et stykke tid forsvinder nykkerne og kan være borte i ugevis, for så lige pludselig komme igen. Så hvis det er erg ventilen,ville jeg da være glad for tipset, for mekaniker ved vw og andre har ikke kunne finde nogen feil ved computerhjælp,fordi den er derr kun i perioder.
Jeg har netop været ude og få en computer på bilen igen og nej , der ses ikke nogen fejl og den har den nyeste opdatering fra 05-02-2011 , men mekaniker der har testet min bil denne gang mener jeg skal prøve at fylde Bell Add D1 på 1 tankfuld og gentage næste tank med en gang Bell Add og hvis det ikke hjælper så skal EGR ventil enten afmonteres og renses , hvilket ikke altid er muligt da sod/koks går tildels i forstening og er svært at få af , så den bedste løsning er at skifte ventil , ved ikke hvad den koster i Dk men i Tyskland koster den ca. 1500 , så sikker 2-3 gang hos SMC biler.
Jeg har bestilt en flaske Bell Add D1+ og en flaske Bell Add D1 , vil så starte med D1+ på første tankfuld og efterfølgende med en D1 i næste tank og så ellers håbe på det giver den ønskede virkning.
Har samme problem med smånykker ( bilen er fra marts 07 og går ellers som en drøm ) og vil beskrive min lyd på den måde, at den lyder som om man træder på motorbremsen i en lastvogn. Hvis jeg så sætter farten op i et stykke tid forsvinder nykkerne og kan være borte i ugevis, for så lige pludselig komme igen. Så hvis det er erg ventilen,ville jeg da være glad for tipset, for mekaniker ved vw og andre har ikke kunne finde nogen feil ved computerhjælp,fordi den er derr kun i perioder.
RS
Tak for svaret , det med Turboen du nævner , vil det sige der ikke er noget galt med Turboen , men en lyd jeg må leve med eller mener du der er en defekt ved Turboen.
Men tyder på jeg må bede sælger/forhandler om at få skiftet den ERG ventil
Tak for svaret , det med Turboen du nævner , vil det sige der ikke er noget galt med Turboen , men en lyd jeg må leve med eller mener du der er en defekt ved Turboen.
Men tyder på jeg må bede sælger/forhandler om at få skiftet den ERG ventil