Hej
Jeg er så også den lykkelige ejer af en gammel ellers meget drift stærk Passat 1.8 CL Avant fra 94 , har skiftet en masse dele de sidste par år , synet for ½ år siden , hvot det meste af køle systemet , alle benzin rør/slager blev udskiftet m.m.
Nu vil den snart ikke starte mere , den mister mere uge for uge og i dag var det med nød og næppe den kunne starte , har ikke noget med starter at gøre og batteri burde også være ok, men som om den ikke lader batteriet op , kan det være generatoren der køre på sidste vers ? næsten alt skal være slukket for at den vil starte, såsom radio , blæser skal være på laveste blus og intet udnødvendigt må være tændt når den skal startes og den er helle ikke vild med at stå i tomgang mere en 15-20 minutter , så er det som om batteri er ved at være tappet for strøm eller har i et andet råd / mening om hvad problemet er , den har ca. kørt 250.000 km
Tak
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Passat 1.8 CL fra 1994 vil snart ikke starte mere"
Opret ny kommentar- Godt stort batteri (som nævnt ovenfor)
- Tjek kilerem
- Tjek stelkablet der går fra motor-stel-batteri minus - den irrer gerne.
- Jeg har konverteret tågelygter for+bag til kørelys med mindre pærer - Det bruger meget mindre strøm end de almindelige forlygter.
- Tjek temperaturføleren samt arbejdstemperaturen på motoren - Den elektriske køleventilator kan nemt køre selv om du har taget tændingen. Hvis den kører for længe uden at motoren er startet er batteriet tappet.
- og til sidst den dyre : større generator.
Det hjælp på min passat i vinter, da den havde start problemer.
- Godt stort batteri (som nævnt ovenfor)
- Tjek kilerem
- Tjek stelkablet der går fra motor-stel-batteri minus - den irrer gerne.
- Jeg har konverteret tågelygter for+bag til kørelys med mindre pærer - Det bruger meget mindre strøm end de almindelige forlygter.
- Tjek temperaturføleren samt arbejdstemperaturen på motoren - Den elektriske køleventilator kan nemt køre selv om du har taget tændingen. Hvis den kører for længe uden at motoren er startet er batteriet tappet.
- og til sidst den dyre : større generator.
Det hjælp på min passat i vinter, da den havde start problemer.