Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

Passat 1.8 CL fra 1994 vil snart ikke starte mere

ce@bbsyd.dk's billede
Medlem af
Redigeret d. 29.04.2011 kl. 21:28 | Claus Eggertsen

Hej

Jeg er så også den lykkelige ejer af en gammel ellers meget drift stærk Passat 1.8 CL Avant fra 94 , har skiftet en masse dele de sidste par år , synet for ½ år siden , hvot det meste af køle systemet , alle benzin rør/slager blev udskiftet m.m.

Nu vil den snart ikke starte mere , den mister mere uge for uge og i dag var det med nød og næppe den kunne starte , har ikke noget med starter at gøre og batteri burde også være ok, men som om den ikke lader batteriet op , kan det være generatoren der køre på sidste vers ? næsten alt skal være slukket for at den vil starte, såsom radio , blæser skal være på laveste blus og intet udnødvendigt må være tændt når den skal startes og den er helle ikke vild med at stå i tomgang mere en 15-20 minutter , så er det som om batteri er ved at være tappet for strøm eller har i et andet råd / mening om hvad problemet er  , den har ca. kørt 250.000 km

Tak

Kommentarer til: "Passat 1.8 CL fra 1994 vil snart ikke starte mere"
ce@bbsyd.dk's billede
Medlem af
Oprettet d. 09.05.2011 kl. 11:58 | Claus Eggertsen
Poul-Erik Jensen: » #2Ting der kan hjælpe er:

- Godt stort batteri (som nævnt ovenfor)

- Tjek kilerem

- Tjek stelkablet der går fra motor-stel-batteri minus - den irrer gerne.

- Jeg har konverteret tågelygter for+bag til kørelys med mindre pærer - Det bruger meget mindre strøm end de almindelige forlygter.

- Tjek temperaturføleren samt arbejdstemperaturen på motoren - Den elektriske køleventilator kan nemt køre selv om du har taget tændingen. Hvis den kører for længe uden at motoren er startet er batteriet tappet.

- og til sidst den dyre : større generator.
#4Tak for hjælpen , købte et nyt batteri og der har ikke været nogen problemer siden
ce@bbsyd.dk's billede
Medlem af
Oprettet d. 09.05.2011 kl. 11:57 | Claus Eggertsen
Ronny Sonne: » #1Start med at købe et nyt batteri, og gerne med lidt flere Amp end det som sidder i i forvejen.

Det hjælp på min passat i vinter, da den havde start problemer.
#3Tak for hjælpen , købte et nyt batteri og der har ikke været nogen problemer siden
nissenjensen@gmail.com's billede
Medlem af
Oprettet d. 01.05.2011 kl. 19:42 | Poul-Erik Jensen
#2Ting der kan hjælpe er:

- Godt stort batteri (som nævnt ovenfor)

- Tjek kilerem

- Tjek stelkablet der går fra motor-stel-batteri minus - den irrer gerne.

- Jeg har konverteret tågelygter for+bag til kørelys med mindre pærer - Det bruger meget mindre strøm end de almindelige forlygter.

- Tjek temperaturføleren samt arbejdstemperaturen på motoren - Den elektriske køleventilator kan nemt køre selv om du har taget tændingen. Hvis den kører for længe uden at motoren er startet er batteriet tappet.

- og til sidst den dyre : større generator.
rsonne's billede
Medlem af
Oprettet d. 29.04.2011 kl. 22:59 | Ronny Sonne
#1Start med at købe et nyt batteri, og gerne med lidt flere Amp end det som sidder i i forvejen.

Det hjælp på min passat i vinter, da den havde start problemer.

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook