Jeg vil gerne høre, om nogle combimodelejere oplever begyndende rustdannelse/opkog af malingen i kanten (galvanisering/maling), nederst i kanten ved bagruden samt malingsafskalning/afslidning i yderkanterne mellem plaststykket over nummerpladen og selve bageklappen?
Jeg har i enkelte tilfælde set noget lignenede på andre modeller af samme årgang, men aldrig hørt/læst om det er en decderet fejl på årgangen eller om nogen ejere har fået udbedret problemet hos Skoda.
Jeg har haft bilen fra ny og har altid været omhyggelig med at vaske bilen grundigt, så det tror jeg ikke er problemet. Det startede med små bobler i lakken.
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Octavia Combi 1.9 TdI - 2003 - Begyndende rustdannelse i bagklap"
Opret ny kommentarEneste ærgelse er at Skoda ikke kører det som VW gør med de årgange - min ven har fået byttet to bagklapper på henholdsvis hans Golf 4 GTI og Golf 4 tdi variant på garantien - blot ved at møde op hos VW og få taget nogle billeder som blev sendt ind. VW krævede ikke, med de modeller, at man skulle følge rustinspektionerne.
Ps. ved godt det er en gammel tråd.
Jeg købte min Octavia tour hatchback i Juli 2005. Havde læst om problemet angående afskalning af malingen omkring håndtaget på bagklappen inden jeg købte bilen. Fik da også problemet, og fik malet omkring håndtaget i november 2007, samt monteret folie ved hjørnerne så den ikke kunne gnave i lakken igen. Det så fint ud. Da jeg så forleden skulle have tjekket noget på bilen så jeg at malingen er begyndt at boble i venstre hjørne af bagklappen oppe ved vinduet. Et område på cirka 10x30 mm. Er stadig rystet over at man skal bøvle med rust på en bil som er under 5 år gammel. Har hørt at det vist er opkog i galvaniseringen, men det bliver jo til rust engang. Har været forbi SMC som sendte mig videre til deres maler. Han havde dog ikke slebet/malet i pågældende område, og sendte mig videre til SMC. Der skal jeg så forbi engang næste uge. Er dog bange for at der ikke er så meget at gøre da lakgarantien jo er udløbet. Bilen er velholdt med jævnlig vask, polering samt 2 gange rustbeskyttelse, så synes jeg har passet på bilen. Det bliver det hele bare mere træls af...
Hilsen Claus
De andre problemer du nævner, har jeg ikke på min, og min har kørt 261000km. (-: