FDM gør det let og trygt at være bilejer. Som medlem af FDM får du adgang til en lang række tilbud, der er målrettet dig som bilejer og du kan spare en masse penge ved at benytte de mange fordele.
FDM har en masse attraktive ydelser for medlemmer såvel som ikke-medlemmer. Som medlem af FDM får du rabat på syn, biltest, campingpladser, køreteknik og i netbutikken.
På bagbenene - kald det hvad du vil - jeg vil kalde det fri konkurrence...................
Bevares - jeg har da en enkelt gang fået leveret dæk påmonteret fælge fra Tyskland, som jeg så var nødt til at få mit lokale dækcenter til at vende og afbalancere efterføgende.
Selv det taget i betragtning var det billigere end at købe det samme sæt ved et dansk dækcenter - I skal op på mærkerne for at være konkurencedygtige - vi kigger altså lidt på pris - det er altså ikke en hundredekroneseddel vi taler om - det er meget mere
De penge jeg har sparet ved at købe dæk/fælge i Tyskland kan jeg få afbalanceret,skiftet mange hjul for.
Og dækcentrene siger såmænd ikke nej til at tjene lidt penge selvom dækkene er købt i Tyskland - det ville også være dumt.
For lige at komme det i forkøbet - det er hverken gamle eller kineserdæk jeg taler om.
#26Det var da lige godt pokkers så meget i er på bagbenene :) En selvstændig erhvervsdrivende skal ikke have nogen lovpligtige forsikringer hvis der ikke er andre end ham selv i firmaet, da jeg drev autoværksted i sin tid var jeg alene og derfor skulle jeg ikke have nogen forsikring. http://www.ivaekst.dk/vaekst/0/4/2/1/lovpligtige-forsikringer
Jeg er bestemt ikke brødnid (misundelig) men jeg er irriteret over at se danske arbejdspladser forsvinder og kollegaer blive sagt op pga folks egen import af dæk eller andre ting. Når man som Flemming starter en tråd op med spørgsmålet om hvor man kan købe dæk til fornuftige priser for derefter selv besvare sit eget spørgsmål med reklame for dæk online så tillader jeg mig altså at mod argumentere . Jeg er selv Dæk mand og jeg tager min kunder alvorligt i det daglige. Jeg rådgiver folk, jeg tager på kurser i dækreparation og deltager i den nyeste udvikling indenfor feltet og mit firma bruger en masse penge på at holde deres ansatte ajour med alt det nyeste indenfor både dæk og mekaniske reparationer feks. har jeg lige deltaget i et kursus i Tyskland ved en stor fabrikant af elektronik til biler . Dette er naturligvis ikke gratis og der er kun en til at betale og det er kunden. hvis man vil have en god fagmæssig korrekt behandling/rådgivning så betaler man også for det. I er allesammen medlemmer af FDM for netop at få en god og korrekt støtte ang. jeres biler men jeg tvivler nu på i ville melde jer ind i ADAC selvom det var billigere..
Vi ser tit folk også FDM medlemmer der lige har fået proppet dækket udefra for 100 ,- nede ved den lokale perlestens-mekaniker, de er glade lige indtil vi får dækket afmonteret og de kan se hvor skadet dækket er indvendigt, ofte kommer der også folk for at få afbalanceret deres hjul som de lige har fået dæk på nede ved mekanikeren. Jeg syntes man skal holde sig til fagfolk det har altid vist sig at være det bedste. Det firma jeg er i forhandler også de meget omtalte kinserdæk (som i Kontant var produceret i Italien) men det betyder ikke vi råder folk til at købe dem men nogle mennesker insisterer på at det skal være dem.
Hvis jeg kan spare mellem 1.000 og 2.000 kr for hvergang jeg skal købe 4 nye dæk - så er jeg ret ligeglad med at de kommer fra Tyskland af.
Derudover så går jeg ud fra at du udelukkende køber B&O - i Danmark, Aldrig smutter over grænsen til Tyskland / Sveriger og shopper lidt, flyver med SAS, køber udelukkende Danske fødevare & tekstiler og selvfølgeligt afholder alle dine ferier i Danmark også - ellers er vi jo ude i en gang dobbeltmoral her.
Da jeg selv har været selvstændig erhvervsdrivende - ved jeg en del om den tvungne forsikring jungle der automatisk følger med i eventyret og vælger man at have et værksted Biler samt Dæk og undlader at forsikre sig, er man efter min mening komplet sindsyg og overtræder gældende lovgivning groft - hvad hvis der sker en arbejdsulykke med dødelig udgang - har man så lige mellem 2 og 4 Mio på kassekreditten til at klare det mellemværende med enken ?
Hvad hvis man totalskader en kundebil - har man så lige 100 til 600.000 til en ny bil til kunden ?
NEj og derfor skal man selvfølgelig også have en forsikring
Tak fordi du bragte sandheden frem - det er brødnid, vi taler om!
Og så lige det vrøvl om at sende penge ud af landet - det gør vi under alle omstændigheder, så desto billigere dækkene er, desto færre penge ryger ud af landet.
daekonline sælger rigtig mange dæk, og derfor kan der nok ikke uindgås at ske fejl, men hvis det var så problematisk som du beskriver havde de ingen kunder.
Flemming har ret i, at erhversdrivende skal være forsikringsdækkede, det er bare helt andre forsikringer, vi taler om.
Men lad mig spørge alle jer Dækonline fans hvorfor ikke betale lidt mere og få servicen med i prisen ? Hvis i står på dækværkstedet og skal have monteret internet dæk kommer i nok ikke forrest i køen lige med det samme, jeg tvivler på at i samme behandling som en der køber dækkene der. Selvfølig kan et dansk værksted ikke konkurrere med et internet firma i Tyskland der har 20 studenter og en flok lager arbejdere ansat på slaveløn. Prøv at se hvilke dæk i bliver anbefalet inde på siden af Dæk online : STAR-PERFORMER og NANKANG. De sælger slidbane dæk til personbiler det burde da sige alt til en flok inkarnerede FDM medlemmer. I burde vide bedre ! Personligt ville jeg ikke købe et trillebør dæk sådan et sted.
Dit indlæg bærer præg af at du overhovedet ikke aner hvad du ævler om ....!
Jeg har flere gange - og hver gang med tilfredshed - handlet hos daekonline.com, og kan som flere andre berette om præcise leveringsaftaler samt dæk af lovet kvalitet.
Service ?? Tja ... Jeg har benyttet 2 forskellige af de dækmontører som daekonline sammenarbejder med. Det er typisk små værksteder der lever af at lave dækmonteringsydelser og som gør knap så meget i forhandling af egne nye dæk for det kan slet ikke betale sig i forhold til de større kæders priser. Værkstederne jeg har besøgt har været professionelle og kompetente - meget modsat den dårlige behandling jeg flere gange har oplevet hos et større værksted - specielt Euromaster har pisset mig af nogle gange med deres latterlige "bigbrother" attutuder.
Kvalitet ?? Ja, som Gert er inde på, så kan man kun grue over hvilke dæk som de såkalde "anderkendte" dækfirmaer anbefaler - endda med eget navn på, og det er da meget værre. Nævnt andetsteds, så lægger S-Point navn til et dæk der eksploderede i FDM`s højhastighedstest !!! !!! !!! !!!!.
"20 studenter på en slaveløn" tsk..tsk..tsk. Velkommen til nutiden. Folk vil betale prisen - og ikke mere. Hvis ikke de danske dækcentre kan være med på pris og service, så må de nok overveje om de skulle skifte branche og starte et bolsche-kogeri i stedet for.
.
Mvh Per.
#23 @per Jeg tror jeg ved en del mere om dæk og autoværksteder end du gør ! 22 år i branchen sætter sine spor.
hvilke navne Star -performer og Nankang bliver solgt under i DK kender jeg ikke. men det er dem de anbefaler inde på dækonline !
Og NEJ forsikring er ikke lovpligtigt på et Autoværksted / Dækværksted. Og det ved jeg af erfaring. Jeres holdninger til priser minder lidt om den holdning mange har til deres løn urealistiske krav , det skal nok få gang i erhvervs livet. Jeg fatter ikke i vil sende jeres penge ud af landet for at købe 4 dæk.
@Martin
Slidbaner bliver kun brugt på trækhjul eller boogieaksler på lastbiler . Et nyt Personvognsdæk er støbt sammen med karkassen hvor man med megen omhu vulkaniserer og vha vandtryk støber mønsteret ind i den sidste bane, ved denne proces ændres den kemiske sammensætning i dækket og elasticiteten opstår i dækket. hvorimod et slidbanedæk er en bane som ligges på en gammel karkasse som har kørt.
Kald forsikringe lige hvad du vil - det er stadig en lovpligtig ansvarsforsikring , hvilke alle firmaer med ansatte skal have og de fleste banker forlanger hvis de skal financere virksomheden selv om det kun er en en mands virksomhed / ejeren selv.
Selvrisikoen er du selv herre over - selvrisiko kontra årlig præmie og antallet af årlige forsikringsbegivenheder.
Mit lokale dækcenter tog mine biler ind på den først ledige tid i det tidsrum jeg ønskede og det var samme dag og dagen efter for bil 2 og lægger gladeligt mine vinterdæk på deres dækhotel, deres håndtering og dæk/fælg optimering er lige så 100% proff gennemført som hvis de selv leverede dækkene og de sælger helst Michelin deroppe og siger ligeud at de ikke kan levere de dæk jeg ønsker (Pirelli / Conti) til konkurrancedygtige priser i forhold til Daekonline priser
Derudover så sender de en regning for udført arbejde og dæk hotel og den betaler jeg så - længere er den ikke
Jeg er imponeret over at du i detaljer ved hvordan Daekonline ansætter/behandler & aflønner deres medarbejdere - sidst jeg tjekkede var der temmelig stærke fagforeninger i Tyskland og jeg har haft en del Tysk arbejdskraft ansat - så jeg ved lidt om arbejds forholdene dernede.
De dæk du nævner sælges i alle kæder under forskellige navne og jeg har som Martin heller ikke kunnet finde slidbanedæk til personbiler hos Daekonline
Men lad mig spørge alle jer Dækonline fans hvorfor ikke betale lidt mere og få servicen med i prisen ? Hvis i står på dækværkstedet og skal have monteret internet dæk kommer i nok ikke forrest i køen lige med det samme, jeg tvivler på at i samme behandling som en der køber dækkene der. Selvfølig kan et dansk værksted ikke konkurrere med et internet firma i Tyskland der har 20 studenter og en flok lager arbejdere ansat på slaveløn. Prøv at se hvilke dæk i bliver anbefalet inde på siden af Dæk online : STAR-PERFORMER og NANKANG. De sælger slidbane dæk til personbiler det burde da sige alt til en flok inkarnerede FDM medlemmer. I burde vide bedre ! Personligt ville jeg ikke købe et trillebør dæk sådan et sted.
Dit indlæg bærer præg af at du overhovedet ikke aner hvad du ævler om ....!
Jeg har flere gange - og hver gang med tilfredshed - handlet hos daekonline.com, og kan som flere andre berette om præcise leveringsaftaler samt dæk af lovet kvalitet.
Service ?? Tja ... Jeg har benyttet 2 forskellige af de dækmontører som daekonline sammenarbejder med. Det er typisk små værksteder der lever af at lave dækmonteringsydelser og som gør knap så meget i forhandling af egne nye dæk for det kan slet ikke betale sig i forhold til de større kæders priser. Værkstederne jeg har besøgt har været professionelle og kompetente - meget modsat den dårlige behandling jeg flere gange har oplevet hos et større værksted - specielt Euromaster har pisset mig af nogle gange med deres latterlige "bigbrother" attutuder.
Kvalitet ?? Ja, som Gert er inde på, så kan man kun grue over hvilke dæk som de såkalde "anderkendte" dækfirmaer anbefaler - endda med eget navn på, og det er da meget værre. Nævnt andetsteds, så lægger S-Point navn til et dæk der eksploderede i FDM`s højhastighedstest !!! !!! !!! !!!!.
"20 studenter på en slaveløn" tsk..tsk..tsk. Velkommen til nutiden. Folk vil betale prisen - og ikke mere. Hvis ikke de danske dækcentre kan være med på pris og service, så må de nok overveje om de skulle skifte branche og starte et bolsche-kogeri i stedet for.
Godt at læse, at du er tilfreds med de nye Pirelli dæk.
Morten:
Siden januar 2010 har jeg til erhverv,venner, bekendte og eget forbrug, købt præcis 112 stk. mærkevaredæk hos daekonline.dk. Jeg har ikke en eneste gang modtaget bare ét dæk der på købstidspunktet var over 6 måneder gammelt, derfra. Det har jeg til gengæld fra Viggo Laursen A/S.
Senest har jeg modtaget 4 stk Continental CT22 dæk i størrelsen 165/70-15, som skal anvendes på en Volvo 544 veteranbil, der kun kører ca. 2 - 3.000 km om året. Det var derfor vigtigt at dækkene ikke var produceret for 3-5 år siden. Dækkene der er ankommet fra daekonline er produceret i uge 7 - 2011.
Du skriver også at daekonline sælger slidbanedæk. Hvis du dermed mener brugte dæk med ny bane (regummieret), kan jeg kun finde den slags under lastbildæk, hvor det vist er meget brugt med den slags dæk på ikke trækkene hjul (siger en lokal vognmand).
Slidbanen er jo også noget af det sidste der bliver lagt på nye dæk, så på den måde kan du kalde alle dæk for slidbanedæk.
Til personbiler og varevogne er det endnu ikke lykkedes mig at finde regummierede dæk på daekonline.dk, men der er jo mange størrelser, så hvis du kan give mig et link, så skal jeg ikke bruge mere tid på at søge..
Du har helt ret i at bl.a. Star-Performer, Nankang og i øvrigt alle mulige andre "kineser-dæk", der ikke er produceret til europæiske vejrforhold er noget man skal holde sig fra. Det tror jeg faktisk at vi alle er enige i, eller ...?
Hvis jeg endelig skal kritisere daekonline for noget, må det være deres aktuelle "fup-rabat" på 5 %. Faktisk er der ikke tale om mere end 2 - 2½ % rabat i forhold til prisen umiddelbart før rabatperioden. - Men lidt har selvfølgelig også ret, og de er jo billige i forvejen.
#19 Vi har jo lige set i Rabat, at de danske dækfirmaer også rask væk sælger dårlige budgetdæk til intetanende kunder, så hvorfor denne argumentation mod internetfirmaer!
Jeg har intet imod at skulle betale få hundrede kroner ekstra pr. dæk, for at købe og få monteret dem hos danske dækfirmaer.
Men når man sparer omkring 2000kr. incl. montering, ved et firma som daekonline.dk, har jeg råd til at vælge og måske køre lidt længere, for at finde et dækfirma, der gerne vil tjene mine penge, på dæk og hjulskift!!
Indenfor alle brancher indkøber folk selv vare og beder proff om at opsætte dem.
Jeg ved ikke hvor mang lamper jeg har monteret for folk, som regningsarbejde, de selv har indkøbt - så længe lamperne er Demko / CE mærkede og folk betaler mig for at sætte dem op / til og det gæder så i øvrigt for alle typer hvidevare i stor stil - dem køner 90 % af kunderne selv ind ink levering til kantstenen - men folk må jo ikke selv tilslutte dem medmindre der foregår via stikprop.
Så er det forretning ligesom alt andet - hvorfor tror du at værkstedstimer og timepriser generelt er steget pænt siden internethandlen begyndte ?
Der sælges færre vare med stor fortjeneste og så skal dækningsbidraget hentes på timelønnen istedet for.
Risser værkstedet en fælg eller ødelægger de et dæk - ja så har de selvfølgelig en lovpligtig ansvarsforsikring ligesom alle andre firmaer også skal have og erstatter det ødelagte, fuldstændig ligesom vi erstatter en vaskemaskine hvis vi fejtilslutter den eller taber den under installation.
Så jeg ser ikke de store problemer i det - faktisk finder jeg det mere moralsk angribeligt at hente prisen på nettet og så gå i dækcentret og sige kan du matche det så får du handlen - så kan dækcentret blive nød til at indkøbe en type dæk de normalt ikke forhandler og dermed ikke har rabat på - indkøbt dyrt og solgt billigt uden fortjeneste eller med underskud for at "få lov " til at montere den og derudover yde 2 års garanti yderligere.
På min måde er dækcentret fri for prisslagsmålet og skal ikke tænke på fragt / lager / logistik og 2 års garanti - det er min del af festen og jeg betaler den regning de sender mig på montagen med det samme - penge ind kasse 1 uden garanti forpligtelser og stort lager.
#18Jeg kan ikke helt se hvad det har med mine argumenter at gøre ? der er ikke noget der hedder lovpligtig ansvarsforsikring på et Autoværksted, det hedder en FORHANDLER-
OG VÆRKSTEDS-FORSIKRING og den er ikke lovpligtig og har som regel en selvrisiko på 25-30000,-.
Men lad mig spørge alle jer Dækonline fans hvorfor ikke betale lidt mere og få servicen med i prisen ? Hvis i står på dækværkstedet og skal have monteret internet dæk kommer i nok ikke forrest i køen lige med det samme, jeg tvivler på at i samme behandling som en der køber dækkene der. Selvfølig kan et dansk værksted ikke konkurrere med et internet firma i Tyskland der har 20 studenter og en flok lager arbejdere ansat på slaveløn. Prøv at se hvilke dæk i bliver anbefalet inde på siden af Dæk online : STAR-PERFORMER og NANKANG. De sælger slidbane dæk til personbiler det burde da sige alt til en flok inkarnerede FDM medlemmer. I burde vide bedre ! Personligt ville jeg ikke købe et trillebør dæk sådan et sted.
Jeg har nu tilbagelagt et par tusind km med Pirelli P7 Cinturato 205/55/16 91V under Touran'en
De køre fantastisk - 100% runde, nul støj, slidstærke - ved jeg fra min gamle A6, og så er det et ECO dæk, fantastisk vejgreb også i regnvejr.
Så det kan klart anbefales til VW biler og jeg har stadivæk kun rosende ord om daekonline - super service, billige priser og hurtig levering.
De 4 Pierelli P7 Cinturato gav jeg 2.500,- kr for ink moms og fragt, de var leveret på addressen 4 dage efter bestilling og på DOT koden kunne jeg konstatere at de var en mdr gamle.
Du har ret - vi lever i 2011 - med nethandel og hvad deraf følger.
Jeg er fuldstændig iskold omkring at fortælle hvilken pris jeg vil give for en bestemt vare - hvis sælgeren ikke kan matche det køber jeg det der hvor jeg kan få den samme vare til en bedre pris - sådan er det i 2011 ;-) - det ser jeg overhovedet ikke noget umoralsk i.
Du har ret - vi lever i 2011 - med nethandel og hvad deraf følger.
Jeg er fuldstændig iskold omkring at fortælle hvilken pris jeg vil give for en bestemt vare - hvis sælgeren ikke kan matche det køber jeg det der hvor jeg kan få den samme vare til en bedre pris - sådan er det i 2011 ;-) - det ser jeg overhovedet ikke noget umoralsk i.
Indenfor alle brancher indkøber folk selv vare og beder proff om at opsætte dem.
Jeg ved ikke hvor mang lamper jeg har monteret for folk, som regningsarbejde, de selv har indkøbt - så længe lamperne er Demko / CE mærkede og folk betaler mig for at sætte dem op / til og det gæder så i øvrigt for alle typer hvidevare i stor stil - dem køner 90 % af kunderne selv ind ink levering til kantstenen - men folk må jo ikke selv tilslutte dem medmindre der foregår via stikprop.
Så er det forretning ligesom alt andet - hvorfor tror du at værkstedstimer og timepriser generelt er steget pænt siden internethandlen begyndte ?
Der sælges færre vare med stor fortjeneste og så skal dækningsbidraget hentes på timelønnen istedet for.
Risser værkstedet en fælg eller ødelægger de et dæk - ja så har de selvfølgelig en lovpligtig ansvarsforsikring ligesom alle andre firmaer også skal have og erstatter det ødelagte, fuldstændig ligesom vi erstatter en vaskemaskine hvis vi fejtilslutter den eller taber den under installation.
Så jeg ser ikke de store problemer i det - faktisk finder jeg det mere moralsk angribeligt at hente prisen på nettet og så gå i dækcentret og sige kan du matche det så får du handlen - så kan dækcentret blive nød til at indkøbe en type dæk de normalt ikke forhandler og dermed ikke har rabat på - indkøbt dyrt og solgt billigt uden fortjeneste eller med underskud for at "få lov " til at montere den og derudover yde 2 års garanti yderligere.
På min måde er dækcentret fri for prisslagsmålet og skal ikke tænke på fragt / lager / logistik og 2 års garanti - det er min del af festen og jeg betaler den regning de sender mig på montagen med det samme - penge ind kasse 1 uden garanti forpligtelser og stort lager.
#13Jeg har handlet flere gange ved daekonline.dk og har også kun haft positive erfaringer.
Et af de små dækværksteder der er tilknyttet ordningen, fortalte mig, at dækkene der tilsendes via kunden til dækværkstedet er næsten helt nye hvis man vælger et kendt dækmærke med stor omsætningshastighed.
Mange vil - som Flemming oplevede det - komme næsten lige fra støbe-formen hvis de bestilles i en periode hvor vinterdæk er en mangelvare.
"Men nogle skal absolut vælge det billigste kinesiske nylon-dæk, og her kan det altså godt være at vi får 4 dæk der er nogle år gamle" tilføjede han efterfølgende.
Jeg tror også at man skelner ved 5 år når man snakker acceptabel lagertid, og jeg synes det er helt i orden at de varianter der ikke sælges så mange af smides på oplag nogle år. Man må antage at oplagringen sker i korrekt temperatur og fugtighed.
Et nylon dæk er nok alligevel rimelig syntetisk og uforgængelig - og køreegenskaber så ringe at man alligevel ikke kan mærke forskel om de er 1 eller 5 år gamle :-)))
Jeg tænkte på hvad gør du egentlig hvis dit dækcenter ridser dine fælge eller kommer til at beskadige et af de dæk som du selv kommer med ?. Tager du også mel med ned til bageren ?.
Ang. gamle dæk så er det så vidt jeg ved acceptabelt at sælge op til 5 år gamle dæk som nye. selvfølgelig ikke det smarteste men lovligt nok.
Det var da trælst, men det er hvad der sker når man har et lager eller køber dæk med stor special rabat.
Jeg går ud fra at du også har prøvet at køben en vare der var for gammel i dit lokale supermarkede - stoppede du så også med at handle der ?
Så kontaktede du vel daekonline og fik andre dæk fremsendt u.b.
Jeg har i øvrigt lige tjekket mine nye sommerdæk - 0211 siger mærket - uge 02 år 2011 - så de er næsten kommet direkte ud af støbeformen og læsste på lastbilen herop.
Så jeg KØBER dæk der igen og de har i øvrigt yderligere 5% rabat på sommerdæk resten af denne måned
Så er de nye Continental Winter Contact TS 830 sat på Touran'en, sikke en forskeld det gav, man skulle tro det var to forskellige biler jeg havde kørt i - TOP NICE :-)
Og Dækcentret ydede som sædvanligt en super kunde service og et total proff stykke arbejde.
Jeg kender ikke de værksteder der officielt samarbejder med daekonline og jeg bruger dem heller ikke.
Jeg bruger mit lokale dækcenter der har nogle rigtig dygtige medarbejder og rimeligt nyt maskinudstyr og så betaler jeg den pris de nu vil have for opgaven at skifter fire dæk de ikke selv levere.
Det plejer der ikke at være de store problemer i da de normalt ikke lagerføre de dæk jeg gerne vil køre på Conti og Pirelli, de er til Michelin og andre gode sager etc.
Og jeg vil ikke være bekendt at forlange at de skal have bøvlet med at skaffe de dæk jeg ønsker til 0,00 kr i fortjenste da jeg jo ved hvad de kan fås til på nettet.
#7Ja det er desværre samme problem som altid med pileformede dækmønstre. hæl og tå er et problem som man trods alverdens teknik endnu ikke har fået løst.. ang. dækonline reklamen så foretrækker jeg nu at bruge et dækcenter hvor service og know how er i højsædet i stedet for. Dækonlines monterings partnere er ikke just steder hvor man normalt ville handle dæk. I mit område kommer der et truck firma op og et import/eksport firma samt div små landværksteder med traktor service !. Jeg tvivler på at deres viden og monterings/afbalancering maskiner er af nyeste kvalitet, ikke just steder hvor jeg vil komme med mine nye alufælge. Hvad nu hvis de ridser ens fælge ? hvem dækker den skade eller hvis de ødelægger et dæk ved monteringen ? har de så et ekstra dæk på hylden og hvem skal betale ? næhh jeg kører ned til mit lokale dækcenter i stedet for, så bliver pengene også i DK.
Ja det var en slåfejl - burde ikke have skrevet VW men Touran istedet.
Efter 5.000 km fik jeg raspet dækkene runde igen og den kørte som en drøm igen - nu efter yderligere 2.000 km kan jeg allerede igen begynde at mærke og høre at dækmønstret er begyndt at lave hæl / tå.
Har tjekket på div fora og det er et kendt problem med Touran kontra Goodyear 7+ - det bliver alrdig helt godt og det er livet ganske enkelt for kort til, så af med dem og i den blå avis til en fornuftig brugtpris
Conti TS 830 har jeg kørt på før - fantastisk dæk uden ret meget støj og masser af gode egenskaber, jeg glæder mig allerede.
Pirelli Cin P7 har jeg også kørt på i min gamle A6 og det er også et fantastisk dæk uden ret meget støj samtidig med en masse gode egenskaber og så er de faktisk også slidstærke oveni hvilket jo kun er et ekstra +
#5Jeg har også valgt at benytte www.,daekonline.dk - men på en lidt anden måde! Først finder jeg det dæk, jeg skal bruge, aflæser prisen, lægger 125,- oveni til montering - så spørger jeg de lokale dækpushere om de kan være med prismæssigt - og det har de kunnet indtil videre.
Dette gør det langt nemere hvis der skulle blive brug for at reklamere.
Jeg har købt dæk hos Daekonline.dk adskillige gange og er generelt godt tilfreds. De har det klart største udvalg, og det er dem konkurrenterne skeler til, når de fastsætter deres priser.
@Flemming: Min VW Golf kører også på Goodyear UG 7+. Den kører fremragende med dem på, og har gjort det over 10.000 km. Så at Goodyear UG 7+ ikke dur på en VW, er nok lidt overdrevet, men jeg har, fra flere bekendte der kører Touran, hørt at Touran ganske enkelt kører bedst på Continental.
Held og lykke med de nye Continental WinterContact TS 830. Det er helt sikkert et godt vinterdæk.
Det kunne iøvrigt være spændende at høre dine erfaringer med de Pirelli dæk du har bestilt, når du har kørt nogle tusinde km med dem på bilen.
#3Jeg kan også kun anbefale konceptet. Sparede 1800,- kr på 2 vinterdæk i december og fik dem også sendt direkte til min egen mekaniker som også har en aftale med dem. Og det var så 1800,- kr i forhold til 30% rabat på listeprisen i Danmark. Har tidligere fået sendt direkte til mit arbejde, det fungerer også fint. Dækkene kom endda 2 dage før de havde lovet sidste gang, mener de var 3 dage om det.
Kan i øvrigt anbefale at man følger prisen lidt i nogle uger inden man køber, den kan godt svinge omkring 10%, jeg sidder i øjeblikket og venter på at slå til på 2 nye sommerdæk til baghjulene og de har ligget imellem 2190,- og 2470,- kr.
Jeg har været igang med at surfe lidt på nettet, da jeg absolut ikke er tilfreds med de vinterdæk der fulgte med min nye VW Touran 1.6 TDI BMT (186 km = T) - de nye Goodyear Ultragrip 7+ 205/55/16 91H - de dur ganske enkelt ikke på en VW - efter bare 5.000 km er der så meget hæl /tå på indersiden af alle dæk at det føler og lyder ligesom man køre på en grusvej med mange huller - bilen er blevet firhjuls udmålt, alt står som det skal og dæktryk er korrekt .
Så jeg jagtede et sæt Continantal WinterContact TS 830 205/55/16 91T til en fornuftig pris og faldt i den forbindelse over www.daekonline.dk som egentlig er et Tysk internet firma fra Hannover med dansk hjemmeside også.
Det er billigt :-)
4 stkContinental WinterContact TS 830 205/55/16 91T leveret på adressen - 899,30 kr/ stk - Tot 3.597,20 kr.
Da jeg så var ved at bestille kikkede jeg lidt efter hvad de havde af sommerdæk også, og til min behagelige overraskelse havde de p.t 35% rabat på mit favoritdæk Pirelli Cinturato P7 205/55/16 91W så de blev bestilt også leveret på adressen 626,50 kr/stk - Tot 2.506 Kr.
Her dagen efter bestillingen lagde der så en mail da jeg kom hjem - vare afsendt med GLS - track and trace nr xxxxxxx - De Tyskere er super effektive og billige.
Kommentarer til: "Nye dæk til fornuftige priser"
Opret ny kommentarPå bagbenene - kald det hvad du vil - jeg vil kalde det fri konkurrence...................
Bevares - jeg har da en enkelt gang fået leveret dæk påmonteret fælge fra Tyskland, som jeg så var nødt til at få mit lokale dækcenter til at vende og afbalancere efterføgende.
Selv det taget i betragtning var det billigere end at købe det samme sæt ved et dansk dækcenter - I skal op på mærkerne for at være konkurencedygtige - vi kigger altså lidt på pris - det er altså ikke en hundredekroneseddel vi taler om - det er meget mere
De penge jeg har sparet ved at købe dæk/fælge i Tyskland kan jeg få afbalanceret,skiftet mange hjul for.
Og dækcentrene siger såmænd ikke nej til at tjene lidt penge selvom dækkene er købt i Tyskland - det ville også være dumt.
For lige at komme det i forkøbet - det er hverken gamle eller kineserdæk jeg taler om.
mvh
Eigil
Jeg er bestemt ikke brødnid (misundelig) men jeg er irriteret over at se danske arbejdspladser forsvinder og kollegaer blive sagt op pga folks egen import af dæk eller andre ting. Når man som Flemming starter en tråd op med spørgsmålet om hvor man kan købe dæk til fornuftige priser for derefter selv besvare sit eget spørgsmål med reklame for dæk online så tillader jeg mig altså at mod argumentere . Jeg er selv Dæk mand og jeg tager min kunder alvorligt i det daglige. Jeg rådgiver folk, jeg tager på kurser i dækreparation og deltager i den nyeste udvikling indenfor feltet og mit firma bruger en masse penge på at holde deres ansatte ajour med alt det nyeste indenfor både dæk og mekaniske reparationer feks. har jeg lige deltaget i et kursus i Tyskland ved en stor fabrikant af elektronik til biler . Dette er naturligvis ikke gratis og der er kun en til at betale og det er kunden. hvis man vil have en god fagmæssig korrekt behandling/rådgivning så betaler man også for det. I er allesammen medlemmer af FDM for netop at få en god og korrekt støtte ang. jeres biler men jeg tvivler nu på i ville melde jer ind i ADAC selvom det var billigere..
Vi ser tit folk også FDM medlemmer der lige har fået proppet dækket udefra for 100 ,- nede ved den lokale perlestens-mekaniker, de er glade lige indtil vi får dækket afmonteret og de kan se hvor skadet dækket er indvendigt, ofte kommer der også folk for at få afbalanceret deres hjul som de lige har fået dæk på nede ved mekanikeren. Jeg syntes man skal holde sig til fagfolk det har altid vist sig at være det bedste. Det firma jeg er i forhandler også de meget omtalte kinserdæk (som i Kontant var produceret i Italien) men det betyder ikke vi råder folk til at købe dem men nogle mennesker insisterer på at det skal være dem.
Hvis jeg kan spare mellem 1.000 og 2.000 kr for hvergang jeg skal købe 4 nye dæk - så er jeg ret ligeglad med at de kommer fra Tyskland af.
Derudover så går jeg ud fra at du udelukkende køber B&O - i Danmark, Aldrig smutter over grænsen til Tyskland / Sveriger og shopper lidt, flyver med SAS, køber udelukkende Danske fødevare & tekstiler og selvfølgeligt afholder alle dine ferier i Danmark også - ellers er vi jo ude i en gang dobbeltmoral her.
Da jeg selv har været selvstændig erhvervsdrivende - ved jeg en del om den tvungne forsikring jungle der automatisk følger med i eventyret og vælger man at have et værksted Biler samt Dæk og undlader at forsikre sig, er man efter min mening komplet sindsyg og overtræder gældende lovgivning groft - hvad hvis der sker en arbejdsulykke med dødelig udgang - har man så lige mellem 2 og 4 Mio på kassekreditten til at klare det mellemværende med enken ?
Hvad hvis man totalskader en kundebil - har man så lige 100 til 600.000 til en ny bil til kunden ?
NEj og derfor skal man selvfølgelig også have en forsikring
Tak fordi du bragte sandheden frem - det er brødnid, vi taler om!
Og så lige det vrøvl om at sende penge ud af landet - det gør vi under alle omstændigheder, så desto billigere dækkene er, desto færre penge ryger ud af landet.
daekonline sælger rigtig mange dæk, og derfor kan der nok ikke uindgås at ske fejl, men hvis det var så problematisk som du beskriver havde de ingen kunder.
Flemming har ret i, at erhversdrivende skal være forsikringsdækkede, det er bare helt andre forsikringer, vi taler om.
Men lad mig spørge alle jer Dækonline fans hvorfor ikke betale lidt mere og få servicen med i prisen ? Hvis i står på dækværkstedet og skal have monteret internet dæk kommer i nok ikke forrest i køen lige med det samme, jeg tvivler på at i samme behandling som en der køber dækkene der. Selvfølig kan et dansk værksted ikke konkurrere med et internet firma i Tyskland der har 20 studenter og en flok lager arbejdere ansat på slaveløn. Prøv at se hvilke dæk i bliver anbefalet inde på siden af Dæk online : STAR-PERFORMER og NANKANG. De sælger slidbane dæk til personbiler det burde da sige alt til en flok inkarnerede FDM medlemmer. I burde vide bedre ! Personligt ville jeg ikke købe et trillebør dæk sådan et sted.
Dit indlæg bærer præg af at du overhovedet ikke aner hvad du ævler om ....!
Jeg har flere gange - og hver gang med tilfredshed - handlet hos daekonline.com, og kan som flere andre berette om præcise leveringsaftaler samt dæk af lovet kvalitet.
Service ?? Tja ... Jeg har benyttet 2 forskellige af de dækmontører som daekonline sammenarbejder med. Det er typisk små værksteder der lever af at lave dækmonteringsydelser og som gør knap så meget i forhandling af egne nye dæk for det kan slet ikke betale sig i forhold til de større kæders priser. Værkstederne jeg har besøgt har været professionelle og kompetente - meget modsat den dårlige behandling jeg flere gange har oplevet hos et større værksted - specielt Euromaster har pisset mig af nogle gange med deres latterlige "bigbrother" attutuder.
Kvalitet ?? Ja, som Gert er inde på, så kan man kun grue over hvilke dæk som de såkalde "anderkendte" dækfirmaer anbefaler - endda med eget navn på, og det er da meget værre. Nævnt andetsteds, så lægger S-Point navn til et dæk der eksploderede i FDM`s højhastighedstest !!! !!! !!! !!!!.
"20 studenter på en slaveløn" tsk..tsk..tsk. Velkommen til nutiden. Folk vil betale prisen - og ikke mere. Hvis ikke de danske dækcentre kan være med på pris og service, så må de nok overveje om de skulle skifte branche og starte et bolsche-kogeri i stedet for.
.
Mvh Per.
@flemming & Martin http://www.myupload.dk/showfile/892472d85f0.jpg/ her kan i se et screendump fra Dækonline hvor man tilbyder regummierede dæk til personbiler.
hvilke navne Star -performer og Nankang bliver solgt under i DK kender jeg ikke. men det er dem de anbefaler inde på dækonline !
Og NEJ forsikring er ikke lovpligtigt på et Autoværksted / Dækværksted. Og det ved jeg af erfaring. Jeres holdninger til priser minder lidt om den holdning mange har til deres løn urealistiske krav , det skal nok få gang i erhvervs livet. Jeg fatter ikke i vil sende jeres penge ud af landet for at købe 4 dæk.
@Martin
Slidbaner bliver kun brugt på trækhjul eller boogieaksler på lastbiler . Et nyt Personvognsdæk er støbt sammen med karkassen hvor man med megen omhu vulkaniserer og vha vandtryk støber mønsteret ind i den sidste bane, ved denne proces ændres den kemiske sammensætning i dækket og elasticiteten opstår i dækket. hvorimod et slidbanedæk er en bane som ligges på en gammel karkasse som har kørt.
Kald forsikringe lige hvad du vil - det er stadig en lovpligtig ansvarsforsikring , hvilke alle firmaer med ansatte skal have og de fleste banker forlanger hvis de skal financere virksomheden selv om det kun er en en mands virksomhed / ejeren selv.
Selvrisikoen er du selv herre over - selvrisiko kontra årlig præmie og antallet af årlige forsikringsbegivenheder.
Mit lokale dækcenter tog mine biler ind på den først ledige tid i det tidsrum jeg ønskede og det var samme dag og dagen efter for bil 2 og lægger gladeligt mine vinterdæk på deres dækhotel, deres håndtering og dæk/fælg optimering er lige så 100% proff gennemført som hvis de selv leverede dækkene og de sælger helst Michelin deroppe og siger ligeud at de ikke kan levere de dæk jeg ønsker (Pirelli / Conti) til konkurrancedygtige priser i forhold til Daekonline priser
Derudover så sender de en regning for udført arbejde og dæk hotel og den betaler jeg så - længere er den ikke
Jeg er imponeret over at du i detaljer ved hvordan Daekonline ansætter/behandler & aflønner deres medarbejdere - sidst jeg tjekkede var der temmelig stærke fagforeninger i Tyskland og jeg har haft en del Tysk arbejdskraft ansat - så jeg ved lidt om arbejds forholdene dernede.
De dæk du nævner sælges i alle kæder under forskellige navne og jeg har som Martin heller ikke kunnet finde slidbanedæk til personbiler hos Daekonline
Men lad mig spørge alle jer Dækonline fans hvorfor ikke betale lidt mere og få servicen med i prisen ? Hvis i står på dækværkstedet og skal have monteret internet dæk kommer i nok ikke forrest i køen lige med det samme, jeg tvivler på at i samme behandling som en der køber dækkene der. Selvfølig kan et dansk værksted ikke konkurrere med et internet firma i Tyskland der har 20 studenter og en flok lager arbejdere ansat på slaveløn. Prøv at se hvilke dæk i bliver anbefalet inde på siden af Dæk online : STAR-PERFORMER og NANKANG. De sælger slidbane dæk til personbiler det burde da sige alt til en flok inkarnerede FDM medlemmer. I burde vide bedre ! Personligt ville jeg ikke købe et trillebør dæk sådan et sted.
Dit indlæg bærer præg af at du overhovedet ikke aner hvad du ævler om ....!
Jeg har flere gange - og hver gang med tilfredshed - handlet hos daekonline.com, og kan som flere andre berette om præcise leveringsaftaler samt dæk af lovet kvalitet.
Service ?? Tja ... Jeg har benyttet 2 forskellige af de dækmontører som daekonline sammenarbejder med. Det er typisk små værksteder der lever af at lave dækmonteringsydelser og som gør knap så meget i forhandling af egne nye dæk for det kan slet ikke betale sig i forhold til de større kæders priser. Værkstederne jeg har besøgt har været professionelle og kompetente - meget modsat den dårlige behandling jeg flere gange har oplevet hos et større værksted - specielt Euromaster har pisset mig af nogle gange med deres latterlige "bigbrother" attutuder.
Kvalitet ?? Ja, som Gert er inde på, så kan man kun grue over hvilke dæk som de såkalde "anderkendte" dækfirmaer anbefaler - endda med eget navn på, og det er da meget værre. Nævnt andetsteds, så lægger S-Point navn til et dæk der eksploderede i FDM`s højhastighedstest !!! !!! !!! !!!!.
"20 studenter på en slaveløn" tsk..tsk..tsk. Velkommen til nutiden. Folk vil betale prisen - og ikke mere. Hvis ikke de danske dækcentre kan være med på pris og service, så må de nok overveje om de skulle skifte branche og starte et bolsche-kogeri i stedet for.
.
Mvh Per.
Flemming:
Godt at læse, at du er tilfreds med de nye Pirelli dæk.
Morten:
Siden januar 2010 har jeg til erhverv,venner, bekendte og eget forbrug, købt præcis 112 stk. mærkevaredæk hos daekonline.dk. Jeg har ikke en eneste gang modtaget bare ét dæk der på købstidspunktet var over 6 måneder gammelt, derfra. Det har jeg til gengæld fra Viggo Laursen A/S.
Senest har jeg modtaget 4 stk Continental CT22 dæk i størrelsen 165/70-15, som skal anvendes på en Volvo 544 veteranbil, der kun kører ca. 2 - 3.000 km om året. Det var derfor vigtigt at dækkene ikke var produceret for 3-5 år siden. Dækkene der er ankommet fra daekonline er produceret i uge 7 - 2011.
Du skriver også at daekonline sælger slidbanedæk. Hvis du dermed mener brugte dæk med ny bane (regummieret), kan jeg kun finde den slags under lastbildæk, hvor det vist er meget brugt med den slags dæk på ikke trækkene hjul (siger en lokal vognmand).
Slidbanen er jo også noget af det sidste der bliver lagt på nye dæk, så på den måde kan du kalde alle dæk for slidbanedæk.
Til personbiler og varevogne er det endnu ikke lykkedes mig at finde regummierede dæk på daekonline.dk, men der er jo mange størrelser, så hvis du kan give mig et link, så skal jeg ikke bruge mere tid på at søge..
Du har helt ret i at bl.a. Star-Performer, Nankang og i øvrigt alle mulige andre "kineser-dæk", der ikke er produceret til europæiske vejrforhold er noget man skal holde sig fra. Det tror jeg faktisk at vi alle er enige i, eller ...?
Hvis jeg endelig skal kritisere daekonline for noget, må det være deres aktuelle "fup-rabat" på 5 %. Faktisk er der ikke tale om mere end 2 - 2½ % rabat i forhold til prisen umiddelbart før rabatperioden. - Men lidt har selvfølgelig også ret, og de er jo billige i forvejen.
Mvh Martin
Jeg har intet imod at skulle betale få hundrede kroner ekstra pr. dæk, for at købe og få monteret dem hos danske dækfirmaer.
Men når man sparer omkring 2000kr. incl. montering, ved et firma som daekonline.dk, har jeg råd til at vælge og måske køre lidt længere, for at finde et dækfirma, der gerne vil tjene mine penge, på dæk og hjulskift!!
Vi lever altser i 2011 nu.
Indenfor alle brancher indkøber folk selv vare og beder proff om at opsætte dem.
Jeg ved ikke hvor mang lamper jeg har monteret for folk, som regningsarbejde, de selv har indkøbt - så længe lamperne er Demko / CE mærkede og folk betaler mig for at sætte dem op / til og det gæder så i øvrigt for alle typer hvidevare i stor stil - dem køner 90 % af kunderne selv ind ink levering til kantstenen - men folk må jo ikke selv tilslutte dem medmindre der foregår via stikprop.
Så er det forretning ligesom alt andet - hvorfor tror du at værkstedstimer og timepriser generelt er steget pænt siden internethandlen begyndte ?
Der sælges færre vare med stor fortjeneste og så skal dækningsbidraget hentes på timelønnen istedet for.
Risser værkstedet en fælg eller ødelægger de et dæk - ja så har de selvfølgelig en lovpligtig ansvarsforsikring ligesom alle andre firmaer også skal have og erstatter det ødelagte, fuldstændig ligesom vi erstatter en vaskemaskine hvis vi fejtilslutter den eller taber den under installation.
Så jeg ser ikke de store problemer i det - faktisk finder jeg det mere moralsk angribeligt at hente prisen på nettet og så gå i dækcentret og sige kan du matche det så får du handlen - så kan dækcentret blive nød til at indkøbe en type dæk de normalt ikke forhandler og dermed ikke har rabat på - indkøbt dyrt og solgt billigt uden fortjeneste eller med underskud for at "få lov " til at montere den og derudover yde 2 års garanti yderligere.
På min måde er dækcentret fri for prisslagsmålet og skal ikke tænke på fragt / lager / logistik og 2 års garanti - det er min del af festen og jeg betaler den regning de sender mig på montagen med det samme - penge ind kasse 1 uden garanti forpligtelser og stort lager.
OG VÆRKSTEDS-FORSIKRING og den er ikke lovpligtig og har som regel en selvrisiko på 25-30000,-.
Men lad mig spørge alle jer Dækonline fans hvorfor ikke betale lidt mere og få servicen med i prisen ? Hvis i står på dækværkstedet og skal have monteret internet dæk kommer i nok ikke forrest i køen lige med det samme, jeg tvivler på at i samme behandling som en der køber dækkene der. Selvfølig kan et dansk værksted ikke konkurrere med et internet firma i Tyskland der har 20 studenter og en flok lager arbejdere ansat på slaveløn. Prøv at se hvilke dæk i bliver anbefalet inde på siden af Dæk online : STAR-PERFORMER og NANKANG. De sælger slidbane dæk til personbiler det burde da sige alt til en flok inkarnerede FDM medlemmer. I burde vide bedre ! Personligt ville jeg ikke købe et trillebør dæk sådan et sted.
Jeg har nu tilbagelagt et par tusind km med Pirelli P7 Cinturato 205/55/16 91V under Touran'en
De køre fantastisk - 100% runde, nul støj, slidstærke - ved jeg fra min gamle A6, og så er det et ECO dæk, fantastisk vejgreb også i regnvejr.
Så det kan klart anbefales til VW biler og jeg har stadivæk kun rosende ord om daekonline - super service, billige priser og hurtig levering.
De 4 Pierelli P7 Cinturato gav jeg 2.500,- kr for ink moms og fragt, de var leveret på addressen 4 dage efter bestilling og på DOT koden kunne jeg konstatere at de var en mdr gamle.
M.V.H
Flemming Aagaard
Flemming............
Du har ret - vi lever i 2011 - med nethandel og hvad deraf følger.
Jeg er fuldstændig iskold omkring at fortælle hvilken pris jeg vil give for en bestemt vare - hvis sælgeren ikke kan matche det køber jeg det der hvor jeg kan få den samme vare til en bedre pris - sådan er det i 2011 ;-) - det ser jeg overhovedet ikke noget umoralsk i.
mvh
Eigil
Hilsen Mogens
Flemming............
Du har ret - vi lever i 2011 - med nethandel og hvad deraf følger.
Jeg er fuldstændig iskold omkring at fortælle hvilken pris jeg vil give for en bestemt vare - hvis sælgeren ikke kan matche det køber jeg det der hvor jeg kan få den samme vare til en bedre pris - sådan er det i 2011 ;-) - det ser jeg overhovedet ikke noget umoralsk i.
mvh
Eigil
Vi lever altser i 2011 nu.
Indenfor alle brancher indkøber folk selv vare og beder proff om at opsætte dem.
Jeg ved ikke hvor mang lamper jeg har monteret for folk, som regningsarbejde, de selv har indkøbt - så længe lamperne er Demko / CE mærkede og folk betaler mig for at sætte dem op / til og det gæder så i øvrigt for alle typer hvidevare i stor stil - dem køner 90 % af kunderne selv ind ink levering til kantstenen - men folk må jo ikke selv tilslutte dem medmindre der foregår via stikprop.
Så er det forretning ligesom alt andet - hvorfor tror du at værkstedstimer og timepriser generelt er steget pænt siden internethandlen begyndte ?
Der sælges færre vare med stor fortjeneste og så skal dækningsbidraget hentes på timelønnen istedet for.
Risser værkstedet en fælg eller ødelægger de et dæk - ja så har de selvfølgelig en lovpligtig ansvarsforsikring ligesom alle andre firmaer også skal have og erstatter det ødelagte, fuldstændig ligesom vi erstatter en vaskemaskine hvis vi fejtilslutter den eller taber den under installation.
Så jeg ser ikke de store problemer i det - faktisk finder jeg det mere moralsk angribeligt at hente prisen på nettet og så gå i dækcentret og sige kan du matche det så får du handlen - så kan dækcentret blive nød til at indkøbe en type dæk de normalt ikke forhandler og dermed ikke har rabat på - indkøbt dyrt og solgt billigt uden fortjeneste eller med underskud for at "få lov " til at montere den og derudover yde 2 års garanti yderligere.
På min måde er dækcentret fri for prisslagsmålet og skal ikke tænke på fragt / lager / logistik og 2 års garanti - det er min del af festen og jeg betaler den regning de sender mig på montagen med det samme - penge ind kasse 1 uden garanti forpligtelser og stort lager.
Et af de små dækværksteder der er tilknyttet ordningen, fortalte mig, at dækkene der tilsendes via kunden til dækværkstedet er næsten helt nye hvis man vælger et kendt dækmærke med stor omsætningshastighed.
Mange vil - som Flemming oplevede det - komme næsten lige fra støbe-formen hvis de bestilles i en periode hvor vinterdæk er en mangelvare.
"Men nogle skal absolut vælge det billigste kinesiske nylon-dæk, og her kan det altså godt være at vi får 4 dæk der er nogle år gamle" tilføjede han efterfølgende.
Jeg tror også at man skelner ved 5 år når man snakker acceptabel lagertid, og jeg synes det er helt i orden at de varianter der ikke sælges så mange af smides på oplag nogle år. Man må antage at oplagringen sker i korrekt temperatur og fugtighed.
Et nylon dæk er nok alligevel rimelig syntetisk og uforgængelig - og køreegenskaber så ringe at man alligevel ikke kan mærke forskel om de er 1 eller 5 år gamle :-)))
Jeg tænkte på hvad gør du egentlig hvis dit dækcenter ridser dine fælge eller kommer til at beskadige et af de dæk som du selv kommer med ?. Tager du også mel med ned til bageren ?.
Ang. gamle dæk så er det så vidt jeg ved acceptabelt at sælge op til 5 år gamle dæk som nye. selvfølgelig ikke det smarteste men lovligt nok.
Det var da trælst, men det er hvad der sker når man har et lager eller køber dæk med stor special rabat.
Jeg går ud fra at du også har prøvet at køben en vare der var for gammel i dit lokale supermarkede - stoppede du så også med at handle der ?
Så kontaktede du vel daekonline og fik andre dæk fremsendt u.b.
Jeg har i øvrigt lige tjekket mine nye sommerdæk - 0211 siger mærket - uge 02 år 2011 - så de er næsten kommet direkte ud af støbeformen og læsste på lastbilen herop.
Så jeg KØBER dæk der igen og de har i øvrigt yderligere 5% rabat på sommerdæk resten af denne måned
M.V.H
Flemming Aagaard
Billigst pris, dag til dag levering - så til konens firma til montering - hjem med besked om at det var gamle dæk ?? produktions code 4 år før køb
Der handler jeg ALDRIG mere
Så er de nye Continental Winter Contact TS 830 sat på Touran'en, sikke en forskeld det gav, man skulle tro det var to forskellige biler jeg havde kørt i - TOP NICE :-)
Og Dækcentret ydede som sædvanligt en super kunde service og et total proff stykke arbejde.
M.V.H
Flemming Aagaard
Jeg kender ikke de værksteder der officielt samarbejder med daekonline og jeg bruger dem heller ikke.
Jeg bruger mit lokale dækcenter der har nogle rigtig dygtige medarbejder og rimeligt nyt maskinudstyr og så betaler jeg den pris de nu vil have for opgaven at skifter fire dæk de ikke selv levere.
Det plejer der ikke at være de store problemer i da de normalt ikke lagerføre de dæk jeg gerne vil køre på Conti og Pirelli, de er til Michelin og andre gode sager etc.
Og jeg vil ikke være bekendt at forlange at de skal have bøvlet med at skaffe de dæk jeg ønsker til 0,00 kr i fortjenste da jeg jo ved hvad de kan fås til på nettet.
M.V.H
Flemming Aagaard
Ja det var en slåfejl - burde ikke have skrevet VW men Touran istedet.
Efter 5.000 km fik jeg raspet dækkene runde igen og den kørte som en drøm igen - nu efter yderligere 2.000 km kan jeg allerede igen begynde at mærke og høre at dækmønstret er begyndt at lave hæl / tå.
Har tjekket på div fora og det er et kendt problem med Touran kontra Goodyear 7+ - det bliver alrdig helt godt og det er livet ganske enkelt for kort til, så af med dem og i den blå avis til en fornuftig brugtpris
Conti TS 830 har jeg kørt på før - fantastisk dæk uden ret meget støj og masser af gode egenskaber, jeg glæder mig allerede.
Pirelli Cin P7 har jeg også kørt på i min gamle A6 og det er også et fantastisk dæk uden ret meget støj samtidig med en masse gode egenskaber og så er de faktisk også slidstærke oveni hvilket jo kun er et ekstra +
M.V.H
Flemming Aagaard
Dette gør det langt nemere hvis der skulle blive brug for at reklamere.
Jeg har købt dæk hos Daekonline.dk adskillige gange og er generelt godt tilfreds. De har det klart største udvalg, og det er dem konkurrenterne skeler til, når de fastsætter deres priser.
@Flemming: Min VW Golf kører også på Goodyear UG 7+. Den kører fremragende med dem på, og har gjort det over 10.000 km. Så at Goodyear UG 7+ ikke dur på en VW, er nok lidt overdrevet, men jeg har, fra flere bekendte der kører Touran, hørt at Touran ganske enkelt kører bedst på Continental.
Held og lykke med de nye Continental WinterContact TS 830. Det er helt sikkert et godt vinterdæk.
Det kunne iøvrigt være spændende at høre dine erfaringer med de Pirelli dæk du har bestilt, når du har kørt nogle tusinde km med dem på bilen.
Mvh Martin
Kan i øvrigt anbefale at man følger prisen lidt i nogle uger inden man køber, den kan godt svinge omkring 10%, jeg sidder i øjeblikket og venter på at slå til på 2 nye sommerdæk til baghjulene og de har ligget imellem 2190,- og 2470,- kr.
Det kostede mig 500kr. at få monteret dækkene hos en af deres monteringspartnere, hvortil jeg også fik sendt dækkene.
1500kr. billigere, end det bedste danske tilbud og det er monteret!!
Gert
Jeg har været igang med at surfe lidt på nettet, da jeg absolut ikke er tilfreds med de vinterdæk der fulgte med min nye VW Touran 1.6 TDI BMT (186 km = T) - de nye Goodyear Ultragrip 7+ 205/55/16 91H - de dur ganske enkelt ikke på en VW - efter bare 5.000 km er der så meget hæl /tå på indersiden af alle dæk at det føler og lyder ligesom man køre på en grusvej med mange huller - bilen er blevet firhjuls udmålt, alt står som det skal og dæktryk er korrekt .
Så jeg jagtede et sæt Continantal WinterContact TS 830 205/55/16 91T til en fornuftig pris og faldt i den forbindelse over www.daekonline.dk som egentlig er et Tysk internet firma fra Hannover med dansk hjemmeside også.
Det er billigt :-)
4 stkContinental WinterContact TS 830 205/55/16 91T leveret på adressen - 899,30 kr/ stk - Tot 3.597,20 kr.
Da jeg så var ved at bestille kikkede jeg lidt efter hvad de havde af sommerdæk også, og til min behagelige overraskelse havde de p.t 35% rabat på mit favoritdæk Pirelli Cinturato P7 205/55/16 91W så de blev bestilt også leveret på adressen 626,50 kr/stk - Tot 2.506 Kr.
Her dagen efter bestillingen lagde der så en mail da jeg kom hjem - vare afsendt med GLS - track and trace nr xxxxxxx - De Tyskere er super effektive og billige.
M.V.H
Flemming Aagaard