Hej Ford Mondeo venner
Jeg synes lige at I skulle vide at jeg har måttet bekoste en ny kobling (m/dobbelt svinghjul) samt starter. Koblingen alt incl. kostede ca. kr. 5.300 efter rabat hos Mekonomen og starteren kostede ca. 800 (købt via Ebay på en chance i Tyskland). Min mekaniker tog så et yderligere beløb for at montere delene;). Konklusion: Ford er dyr men dejlig!
Mondeo-hilsen
John (som gerne vil eje den nye model, men ikke har råd;)
Få nyheder, gode råd og tilbud, der gør dit liv som bilejer lettere
› Se tidligere nyhedsbreve her
Kommentarer til: "Ny kobling og starter i St.C. Mondeo 2.0 Tdci 2004 115 HK"
Opret ny kommentargodt nok har den stået på værksted 2 gange og nu er den der så igen men man må sige jeg har fået meget for pengene da den her model er med indbygget pool i bagagerum.
så må nok indrømme jeg er ikke helt ford menneske alligevel :-)
inden for det sidste år har vi måtte skifte følgende dele på en ellers meget velholdt bil.
baghjuls lejer
styrkugler
komplette bremser
kopling/svinghjul udrykkeleje ( ved 140.000 km)
servopumpe
A/c defekt
rust i alle 5 døre (lavet på ford garanti) maling måtte vi selv betale.
Starter
Generator
komplet udstødning.
4 gløderør
ny turbo slange
F.ejl O..g R..epationer D..
agligt
Jo jeg er en glad mondeo ejer...... men ikke meget længere.
P.S en fantastisk campingvogn's trækker...... når den altså kører
Hvis emnet er om Ford kobling og resevedele så har jeg en lille historie her fra den Italienske middelhavskyst.
Vi skulle besøge et lille AC plads med en formidabel udsigt, lidt oppe i et villakvarter 5 km fra kystvejene.
Indkørslen gik 100 m af en MEGET stejl vej ca 25 m ned - så stejlt havde jeg ikke kørt før.
Da vi skulle op derfra kunne Ford Transit motorens ellers sejttrækkende 83 HK ikke trække os op ( 2,8 ton ).
Trods et par forsøg i koblingsrøg.
En flink nabo til vejen kom ud og hjalp med instruktioner om maximum tilløb og håndkraft sammen med fru'en.
Efter endnu 2 forsøg kom vognen op.
Vi sagde tak og tænkte kan koblingen bare holde til vi kommer hjem så er det OK.
Nu har vi kørt 80.000 km mere med samme kobling som aldrig har været skiftet trods 285.000 km i alt.
Min gamle mor ( under 7 alen jord ) præsterede at brænde 3 Ford Sierra koblinger af fra hun var 75 - 82.
Hun havde været bedre tjent med automatgear - men nej' det bruger man skam ikke bare fordi at man er blevet gammel....
Jeg har selv skiftet lidt alm. forbrugsdele på Transit'ten - støddæmpere, generator m.m.
Generatoren på en autcamper skal bestille 3 - 4 gange så meget som en alm. generator så det synes jeg har været helt ok efter 240.000 ( x 3,5 ).
Reservedelene har generelt været billige ( uorginale ) og uden hyppigere skift.
Kvaliteten på Ford Transit i forhold til andre fabrikater ( Fiat, Peugeot m. fl ) kan jeg kun rose.
Med FDM hilsen
Bredo
PS. Jeg skifter gear for det meste med mellemgas - og tror at kunne køre med et æg på højkant ( i en håndfuld salt ).' ' ' '