Har fået vores først bmw og skal (gud bedre det) have monteret anhænger træk. Er der nogen herinde som har erfaring med aftagelige træk - montering - hvor meget kan man selv -hvor meget skal et værksted montere og hvordan?
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Montering af anhænger træk på bmw 530 fra 2004"
Opret ny kommentarJeg vil tillade mig at være meget uenig - der er sikkert en del uddannede mekanikere der kan klare opgaven korrekt.
De fleste der "tror" de kan, ejer end ikke det rigtige værktøj - momentnøgler etc og kan ikke se forskel på en låsemøtrik og en alm møtrik - eller for den sags skyld få den vendt rigtigt og derudover har de ingen forstand på korrekt el opkoblingen af 13 polet stik, slet ikke hvis det er integreret med bilens ESP computer som det sansynlighvis er på en BMW 530 fra 04.
Så nej, hold fingrene væk - det drejer sig om sikkerhed og så skal man ikke give sig til at fuske selv - der er ganske enkelt alt for farligt.
M.V.H
Flemming Aagaard«
Jeg vil anbefale at du køber og får det lavet på et værksted, det ville være det mest forsvarlige, er helt enig med F.Aagaard
Mvh Christian«
Jeg vil tillade mig at være meget uenig - der er sikkert en del uddannede mekanikere der kan klare opgaven korrekt.
De fleste der "tror" de kan, ejer end ikke det rigtige værktøj - momentnøgler etc og kan ikke se forskel på en låsemøtrik og en alm møtrik - eller for den sags skyld få den vendt rigtigt og derudover har de ingen forstand på korrekt el opkoblingen af 13 polet stik, slet ikke hvis det er integreret med bilens ESP computer som det sansynlighvis er på en BMW 530 fra 04.
Så nej, hold fingrene væk - det drejer sig om sikkerhed og så skal man ikke give sig til at fuske selv - der er ganske enkelt alt for farligt.
M.V.H
Flemming Aagaard
Jeg vil anbefale at du køber og får det lavet på et værksted, det ville være det mest forsvarlige, er helt enig med F.Aagaard
Mvh Christian
I dag er mange biler forberedt for monteringen, jeg har selv monteret på en VW California, uden problemer af nogen art, heller ikke da den skulle synes - hvad den jo skal når man selv monterer trækket.
Sådan - Jeg er på den anden side af målløs over at nogen i ramme alvor end tænker på og bliver rådet til at selv at montere et komplet anhængertræk fra bunden af på en bil der skal rulle runde ude på de danske landeveje - med noget på krogen.
Prøv lige at tænke på os andre medtrafikanter hvis dit hjemmefusk river sig løs og du smider en læsset boogietrailer i hovedet på en modkørende - med en BMW 530 må du vel trække 16/1.800 kg med påløbsbremse.
Derudover dække din bilforsikring / ulykkesforsikring ikke uheld / ulykke pga hjemmefusk - så det bliver temmeligt dyrt at lave en ulykke på den konto - personskadeserstatning løber i dag snild op på den anden side af 3 mio kr. pr. person.
Flemming Aagaard
Først tillykke med BMW´ - Hvis det er en ny anhænger
træk, er der som regle papir med om hvordan.
Glem alt om at gøre det hjemme, da der skal lift til, for
kofanger/udstødning i bag skal af, evt. anden kofanger, da der jo skal være hul til træk´.
Husk at strømmen skal være monteret rigtig, for ellers
bliver der problemer med bilen´s computer.
Der skal måske en omkobling fra 13 ben stik til 7 ben stik
alt efter hvad type trailer man har !
Men prøv at spørge, et par steder om prisen på det, at få den
den monteret, så kan men ta´ den derfra !
Jeg ved ikke helt, hvordan med syn, men prøv at ringe til
FDMs synhal om det, men sige ikke at du selv evt. vil
monter den.
Held og lykke med bilen, det er en dejlig vogn.
Mvh. Mike