Jeg har gennem et stykke tid oplevet højt olieforbrug. Kunne dog ikke få den til at bruge over 1 liter pr 1000 kørt km som mazda forskriver at den må bruge. Efter Fdm's anbefaling valgte jeg i de 2 sidste oliemålinger at køre i et højer gear når jeg kørte på motorvej. (120 km/h i 4 gear) Omdrejningerne var på 4500 og tak for kaffe, den begyndte at bruge olie. 1 måling 542 kørte km = 1 liter olie. 2 måling kørte 340 km = 1 liter olie. Nu har Mazda taget den ind på garantien og laver motoren. Jubiii...o",)...
STORT tak til Fdm
Mvh. Nikolai
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Mazda 6 2,3 Sport 2006 facelift"
Opret ny kommentarNej den er god nok med 1L pr. 1000 kørt km. Det står også i din instruktions bog.
Motoren er lavet, nye stempler - stempelringe - olieringe... Nu må jeg bare håbe at det virker...o",)...
1ltr. pr 1000 km,-det er fuldstændigt uhørt. Det må da være 10,000 km der menes, og så vil jeg endda sige at det er i overkanten.
Nu har jeg kørt Mazda siden 1983,- og har aldrig kunne konstatere et olieforbrug der bare ligner det du beskriver.
Min nuværende Mazda 6 2,3 sport, har et lille forbrug,-( 85,000 km),- der ligner ca, 1/2 ltr på 20,000 km., som jeg syntes er rimeligt.
Så du er meget heldig at Mazda tager den rep. under garantien. Så nu er det bare at holde dem op på en udvidet garanti på denne rep.
med venlig hilsen
Leif Østergaard