Jeg har netop kontaktet Peugeot vedr afskallende maling på underkanten af min bagklap. Deres kommentar er, at der er en konstruktionsfejl på tolerencen mellem bagklap og bageste kofanger, så støv og grus slider lakken i stykker og herefter skaller den af. Problemet er kendt men Peugeot ønsker ikke at indgå i nogen form for kompensation i forbindelse med udbedringen. Er der andre der har mødt lignende holdning?
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Lak skalder af på underkanten af bagklap på en 307er efter 3 år."
Opret ny kommentarGod jul Vh
Martin
Vh Martin
Jeg vil give dig ret.
Peugeot er en virkelig god bil... salgs tallene taler for sig selv....
Sjovt nok er det ofte en vw der holder i nødsporet bla bla:-)
Det er helt ufatteligt at sælger/værksteds ledet ikke kan se, at de har en god bil at lave en kunde succes på.
Mht. til andres spot....Den sidste jeg hørte var at franske biler kørte rundt med et dårligt elektrisk system og at det primært er dem der springer pærer....
Min 307 klarede en kortslutning på batteriet.... der røg bla en 75 amp sikring.... plus flere andre. (batteri unubull 4 poler.. pas på) (også en skod batteri)
307 var den første familie bil med bosch canbus system fra peugeot. Altså man kan kalde det computerstyret, og spændings krævende. Nu er andre mærker ved at være med i de mindre biler.... og alle kører rundt og springer pære, uanset mærke..
Pære industrien er langsomt ved at røre på sig... de er uden mærket bevidst om at deres produkter ikke lever op til dagens krav... Phillips lister deres ultra eco produkter på markedet, istedet for bare at lave noget der holder. Altså højere test spænding.
Osram laver så nogle produkter de mener holder... men som jeg indtil videre finder tvivlsomt, uanset deres garanti.
Mvh Morten.
Vh Martin
Det lyder som rigtig god service... men motorhjelmen er lavet i aluminium.....
Bliv ved med at holde øje med lakken omkring gribelisten og nummerplade overkant.
Mvh Morten
Og det skal de nødvendigvis, når Peugeot ikke vil!! ;-)
Jeg håber ikke at du sidder og spamer på alle bilmærker. Jeg går udfra at folk har anker der bunder i virkeligheden.
Jeg går også ud fra at der er en vis virkelighed bag, at peugeot værkstederne IKKE formår at få kunderne til at give dem andet end en middel placering.
Med 2 pegotter!! fra ny siden 07-08 er det ikke bilerne..... men værkstederne og servicen.
Jeg har en lille hær af anker, der er ret graverende... de kommer senere.
vH. Martin
Kan du henvise til det værksted der giver denne service?
Mvh Morten
Og det skal de nødvendigvis, når Peugeot ikke vil!! ;-)
Min er købt ny i maj 2007. 307 2,0 HDI SW griffe +++
Lakken er boblet op hele vejen hend over nummerpladen ved listen.
Ifg. Peugeot i Horsens må det være stenslag. (Min lokale mekaniker mener at jeg skal køre 120 i bakgear gg)
Peugeot manden mener også at årsagen er at listen gnaver....
Men han mener absolut ikke at det er noget man kan reklamere over.
Jeg syntes at det er dårligt....
Men hvad er egentligt FDM's holdning????
Ps. Jeg er faktisk fandens glad for min peugeot. Der har ikke været andet at beklage sig over, trods at det er en griffe med alt + mere i udstyr. Kunne ikke finde på at svine den til, fordi at det er en flok klamp huggere i DK der forhandler dem!!
Mvh Morten
vagn
Synes det er en forkastelig holdning Peugeot har til det - når de erkender at det skyldes en konstruktionsfejl bør de naturligvis også tilbyde at udbedre skaden for egen regning. Desuden udsætter det jo i høj grad bilen for rustangreb, når lakken bliver slidt af på den måde.
Men flot de annerkender fejlen, og så ikke gør noget ved den. Mødte samme response med defekt elektronik - kommentaren var det kan læses med en formodstand 1000kr tak!!!
Jeg overvejer at købe ny bil, og kunne godt tænkte mig at købe en miljø venlig bil, men jeg synes det er lidt af en jugle at finde rundt i.
Kunne FDM ikke lave en liste over de biler der kører mere end 20 km på literen, eller som er miljøvenlige?
Mvh. Mogens Meier
Jeg overvejer at købe ny bil, og kunne godt tænkte mig at købe en miljø venlig bil, men jeg synes det er lidt af en jugle at finde rundt i.
Kunne FDM ikke lave en liste over de biler der kører mere end 20 km på literen, eller som er miljøvenlige?