Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

Lak skalder af på underkanten af bagklap på en 307er efter 3 år.

nej@5750.dk's billede
Medlem af
Redigeret d. 17.04.2011 kl. 08:11 | Niels Erik Joha...

Jeg har netop kontaktet Peugeot vedr afskallende maling på underkanten af min bagklap. Deres kommentar er, at der er en konstruktionsfejl på tolerencen mellem bagklap og bageste kofanger, så støv og grus slider lakken i stykker og herefter skaller den af. Problemet er kendt men Peugeot ønsker ikke at indgå i nogen form for kompensation i forbindelse med udbedringen. Er der andre der har mødt lignende holdning?

Kommentarer til: "Lak skalder af på underkanten af bagklap på en 307er efter 3 år."
Martinhm's billede
Medlem af
Oprettet d. 24.12.2011 kl. 10:51 | Martin Mortensen
#17Hej jeg køre med osram pære i min 307 det er dem med 3 års garenti og der er 3 gang jeg skifter dem. de holder ca et år hvergang ( vi køre ca 60 000 km om året) jeg køre så til t-hansen og får dem skiftet på deres regning hver gang får en ny bon og et smil , og de siger du kommer bare igen når de springer , og det gør jeg om et år.

God jul Vh

Martin
MCDK3's billede
Medlem af
Oprettet d. 22.12.2011 kl. 12:18 | Morten Christensen
Martin Mortensen: » #15Jeg vil så lige komme med lidt til ang. peugoet. jeg er nok ikke den eneste der er udsat for det, med der er rigtig mange der er ude efter peugoet, når der er noget med dem, vi/jeg har stort ikke haft noget en alm service på min og den har trosalt kørt 300000, og der er en del med c.v på 1500 kg efter syd over, og 5 i bilen, så det at malingen skalder af. kan jeg godt se i gennem fingerne med, jeg har mange venner der har andre biler der går betydelige mere i stykker en vores. så det med bagklappen ja. jeg hat tænkt over om man ikke kunne komme lige som en plast liste ud over så det var den der tog fra, såfølgelig i bilen´s farve. men har ikke lige funden den rigtige i nu.

Vh Martin
#16 Hej Martin.

Jeg vil give dig ret. 

Peugeot er en virkelig god bil... salgs tallene taler for sig selv....

Sjovt nok er det ofte en vw der holder i nødsporet bla bla:-)

Det er helt ufatteligt at sælger/værksteds ledet ikke kan se, at de har en god bil at lave en kunde succes på.

Mht. til andres spot....Den sidste jeg hørte var at franske biler kørte rundt med et dårligt elektrisk system og at det primært er dem der springer pærer....

Min 307 klarede en kortslutning på batteriet.... der røg bla en 75 amp sikring.... plus flere andre. (batteri unubull 4 poler.. pas på) (også en skod batteri)

307 var den første familie bil med bosch canbus system fra peugeot. Altså man kan kalde det computerstyret, og spændings krævende. Nu er andre mærker ved at være med i de mindre biler.... og alle kører rundt og springer pære, uanset mærke..

Pære industrien er langsomt ved at røre på sig... de er uden mærket bevidst om at deres produkter ikke lever op til dagens krav... Phillips lister deres ultra eco produkter på markedet, istedet for bare at lave noget der holder. Altså højere test spænding.

Osram laver så nogle produkter de mener holder... men som jeg indtil videre finder tvivlsomt, uanset deres garanti.

Mvh Morten.

Martinhm's billede
Medlem af
Oprettet d. 22.12.2011 kl. 10:47 | Martin Mortensen
#15Jeg vil så lige komme med lidt til ang. peugoet. jeg er nok ikke den eneste der er udsat for det, med der er rigtig mange der er ude efter peugoet, når der er noget med dem, vi/jeg har stort ikke haft noget en alm service på min og den har trosalt kørt 300000, og der er en del med c.v på 1500 kg efter syd over, og 5 i bilen, så det at malingen skalder af. kan jeg godt se i gennem fingerne med, jeg har mange venner der har andre biler der går betydelige mere i stykker en vores. så det med bagklappen ja. jeg hat tænkt over om man ikke kunne komme lige som en plast liste ud over så det var den der tog fra, såfølgelig i bilen´s farve. men har ikke lige funden den rigtige i nu.

Vh Martin
MCDK3's billede
Medlem af
Oprettet d. 21.12.2011 kl. 21:14 | Morten Christensen
Jens Blach: » #10I forbindelse med service besøg konstaterede Peugeot værkstedet 2 meget små rust bobler på motorhjelm og ligeledes slidskader på kanten af bagklap, foresaget af kofanger. Motorhjem blev udskiftet og bagkofanger sænket lidt og bagklap repareret. Dette er gjort på rust garanti. God service.
#14 Hej Jens.

Det lyder som rigtig god service... men motorhjelmen er lavet i aluminium.....

Bliv ved med at holde øje med lakken omkring gribelisten og nummerplade overkant.

Mvh Morten

MCDK3's billede
Medlem af
Oprettet d. 21.12.2011 kl. 21:07 | Morten Christensen
Gert Hansen: » #9 Problemet er ikke de "danske klamphuggere", for de ville hellere end gerne reparere din bil, men vil selvfølgelig ikke gøre det, for egne penge!

Og det skal de nødvendigvis, når Peugeot ikke vil!!  ;-)
#13 Hej Gert.

Jeg håber ikke at du sidder og spamer på alle bilmærker. Jeg går udfra at folk har anker der bunder i virkeligheden.

Jeg går også ud fra at der er en vis virkelighed bag, at peugeot værkstederne IKKE formår at få kunderne til at give dem andet end en middel placering. 

Med 2 pegotter!! fra ny siden 07-08 er det ikke bilerne..... men værkstederne og servicen.

Jeg har en lille hær af anker, der er ret graverende... de kommer senere.
Martinhm's billede
Medlem af
Oprettet d. 21.12.2011 kl. 20:30 | Martin Mortensen
#12Hej på min 307 st.car.  der er 7 år og 300,000 km på tælleren, er det samme konstruktionsfejl mellem bagklap og bageste kofanger, det er kendt af peugoet siger de, men der er ikke meget at hente der, jeg har fået det malet af peugoet 2 gange men lige meget hjælper det de har også prøvet lave større afstand mellem bagklap og kofangeren men det hjælp heller ikke,så nu er den malet og jeg har sat isolering´s bånd udover og det holde i ca. et år også skifter jeg det igen, det er da trosalt bedre en at malingen skalder af.

vH. Martin 
MCDK3's billede
Medlem af
Oprettet d. 18.06.2011 kl. 08:43 | Morten Christensen
#11Hej Jens Blach.

Kan du henvise til det værksted der giver denne service?

Mvh Morten

5507405's billede
Medlem af
Oprettet d. 18.06.2011 kl. 01:08 | Jens Blach
#10I forbindelse med service besøg konstaterede Peugeot værkstedet 2 meget små rust bobler på motorhjelm og ligeledes slidskader på kanten af bagklap, foresaget af kofanger. Motorhjem blev udskiftet og bagkofanger sænket lidt og bagklap repareret. Dette er gjort på rust garanti. God service.
g-h's billede
Medlem af
Oprettet d. 05.06.2011 kl. 18:14 | Gert Hansen
#9 Problemet er ikke de "danske klamphuggere", for de ville hellere end gerne reparere din bil, men vil selvfølgelig ikke gøre det, for egne penge!

Og det skal de nødvendigvis, når Peugeot ikke vil!!  ;-)
MCDK3's billede
Medlem af
Oprettet d. 01.06.2011 kl. 21:21 | Morten Christensen
#8Hej.

Min er købt ny i maj 2007. 307 2,0 HDI SW griffe +++

Lakken er boblet op hele vejen hend over nummerpladen ved listen.

Ifg. Peugeot i Horsens må det være stenslag. (Min lokale mekaniker mener at jeg skal køre 120 i bakgear gg)

Peugeot manden mener også at årsagen er at listen gnaver....

Men han mener absolut ikke at det er noget man kan reklamere over.

Jeg syntes at det er dårligt....

Men hvad er egentligt FDM's holdning????

Ps. Jeg er faktisk fandens glad for min peugeot. Der har ikke været andet at beklage sig over, trods at det er en griffe med alt + mere i udstyr. Kunne ikke finde på at svine den til, fordi at det er en flok klamp huggere i DK der forhandler dem!!

Mvh Morten
vagn mulbjerg's billede
Medlem af
Oprettet d. 17.05.2011 kl. 19:28 | Vagn Herskind M...
#7jeg har selv en Peogeut 207 fra 11mdr 2008 her er lakken begyndt at boble på inder siden af bagklappen har været på værksted her blev der taget billeder og sendt til Peugeot Danmark deres svar var at det skulle vente til det 4 årige rust efter syn både værkføren og jeg vi mente nu at der skulle ny bag klap på men det nægter Peugeot Danmark og henviser til ovenstående vi har kæmpet med dem i 14 dage så nu er det slut jeg har lige solgt den og fået en Honda jazz i stedet så nu er det slut med at eje en Peugeot og jeg har lovet ham jeg talte med ved Peugeot Danmark at jeg ved en hver lejlighed vil svine både deres biler og importøren til .

vagn 
ulrikhyttel@gmail.com's billede
Medlem af
Oprettet d. 17.05.2011 kl. 13:59 | Ulrik Hyttel
#6Jeg oplever det samme med min Peugeot 307 SW fra 2007.

Synes det er en forkastelig holdning Peugeot har til det - når de erkender at det skyldes en konstruktionsfejl bør de naturligvis også tilbyde at udbedre skaden for egen regning. Desuden udsætter det jo i høj grad bilen for rustangreb, når lakken bliver slidt af på den måde.
gskairo's billede
Medlem af
Oprettet d. 17.04.2011 kl. 00:25 | Gert Sørensen
#5 Min 307 fra 2004 har samme afslag på bagklappen. Man har ikke forsøgt at få det dækket da det jo er en Peugeot, og der må påregnes Fransk grundighed :S

Men flot de annerkender fejlen, og så ikke gør noget ved den. Mødte samme response med defekt elektronik - kommentaren var det kan læses med en formodstand 1000kr tak!!!

mme's billede
Medlem af
Oprettet d. 15.04.2011 kl. 10:35 | Mogens Georg Meier
Karsten Rye Jensen: » #3Jeg har søgt på nettet efter en oversigt over de biler der kører mere end 20 km. på literen.

Jeg overvejer at købe ny bil, og kunne godt tænkte mig at købe en miljø venlig bil, men jeg synes det er lidt af en jugle at finde rundt i.

Kunne FDM ikke lave en liste over de biler der kører mere end 20 km på literen, eller som er miljøvenlige?
#4Og hvad har det indlæg så at gøre med "Lak skalder af på underkanten af bagklap på en 307er efter 3 år"?

Mvh. Mogens Meier
karsten-rye's billede
Medlem af
Oprettet d. 15.04.2011 kl. 10:26 | Karsten Rye Jensen
#3Jeg har søgt på nettet efter en oversigt over de biler der kører mere end 20 km. på literen.

Jeg overvejer at købe ny bil, og kunne godt tænkte mig at købe en miljø venlig bil, men jeg synes det er lidt af en jugle at finde rundt i.

Kunne FDM ikke lave en liste over de biler der kører mere end 20 km på literen, eller som er miljøvenlige?
jens dam's billede
Medlem af
Oprettet d. 15.04.2011 kl. 09:32 | Jens Alling Dam
#2 Efter 6 år med 307 både st.car og 5-dørs  og ialt ca. 300.000 km har jeg ikke set skader som beskrevet
jens dam's billede
Medlem af
Oprettet d. 15.04.2011 kl. 09:32 | Jens Alling Dam
#1 Efter 6 år med 307 både st.car og 5-dørs  og ialt ca. 300.000 km har jeg ikke set skader som beskrevet

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook