Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

Kobling i 207

Hans Toftholm's billede
Medlem af
Redigeret d. 03.01.2010 kl. 12:46 | Hans Toftholm

Min 207'er fra februar 2008, rusker i koblingen når den er kold. Det er særlig udpræget her i vintertiden. Efter 10-15 min er der intet problem.

Peugeotværkstedet fortæller mig, at "det er der ikke noget at gøre ved på den motorversion - lær at leve med det (1,4 16v) - problemet er løst på den næste motorversion, der er udviklet sammen med BMV" (det er vist nok  ment som en trøst...)

Jeg har aldrig købt en ny bil før, men jeg troede da ikke man kunne kom ud for sådan noget.

Er der nogen, de rhar lignende problemer ?

Kommentarer til: "Kobling i 207"
eaaj's billede
Medlem af
Oprettet d. 04.01.2011 kl. 10:00 | Erik Jensen
#4Det er jo netop den motor der er lavet i samarbejde med BMV der er i vores bil. 1,6 120 hk. Den ryster meget ved igangsætning, så det er ikke løsningen.
kofoed1976's billede
Medlem af
Oprettet d. 03.01.2011 kl. 21:27 | Søren Kofoed
#3Har også haft fornøjelsen af en Peugeot 207SW 1,6 Hdi. Den ruskede i koblingen fra ny og 3. gang jeg kommenterede det skiftede Peugeot koblingen. Det hjalp lidt men blev aldrig godt. Efter mere brok skiftede de hovedcylinderen på koblingen - det hjalp også lidt men det blev stadig ikke godt. Så blev bundkarret utæt og olien dryppede ud under bilen. Den pakning blev skiftet på Peugeots regning men nu ophørte garantien også da bilen blev 2 år. 3 måneder efter bilen rundede de 2 år fik vi også problemer med lak, der skallede af på bagklappen. Peugeot sagde, at det var håndtaget på bagklappen der var fejlmonteret, men de ville ikke dække udgiften til omlakering (kr. 4.500,-) og rettelse af fejl.

Tja, nu kører vi ikke Peugeot mere.

ronni-kent's billede
Medlem af
Oprettet d. 08.04.2010 kl. 19:34 | Ronni Mørck
#2Vores er en 207SW HDI 1,6, 90HK, bilen er fra 09/08. Efter vi havde haft bilen i 1 måned, reklamerede vi til forhandleren over at koblingen giver en "klikke"-lyd når man skifter mellem 2. og 3. gear. Værkstedet kunne også godt høre det, men sagde ligesom I har fået at vide at det måtte vi bare leve med! Jeg talte efterfølgende med Peugeot Danmark, og de mente heller ikke det vare deres bord. Så for at have en Peugeot skal man åbenbart være DØV!

Efterfølgende har vi også haft problemer med:

• Lak der afskaller på bagsmækken (garantien dækker ikke)

• Dyssen i sprinklermotoren defekt (garantien dækkede)

• Gearstangs manchetten er flækket

• Bremsen hyler så kraftigt at det kan høres 200 m væk at man kommer kørende.

En anden erfarring vi har gjort: er at man skal købe pærerne både til for- og baglygter ved peugeot for ellers springer de meget hurtigt (efter 1 måned eller 2)

Vi skal HELT SIKKERT aldrig have en Peugeot igen!!!
eaaj's billede
Medlem af
Oprettet d. 03.01.2010 kl. 14:23 | Erik Jensen
#1Jeg har også en 207 1,6 120 HK. men med "bmv" MOTOR. Den ryster også i koblingen. Værkstedet siger, at det kan blive meget værre, og der er ikke noget at gøre ved det. Hvis der kommer ny kobling i, kan det risikere at blive værre

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook