Peugeot 207 1,6. 120 hk. 2008. 26000 km. Klimaanlæg.
For 1 år siden blev klimaanlægget renset med AIR CON, og det virkede. Bilen kører meget småture
Nu lugter klimaanlægget lige efter start. (Det kan være vi er bedøvet af lugten når vi kører)
1) Jeg har renset kabinen/anlægget med BELL ADD = virker ikke
2) Jeg har renset kabinen/anlægget med AIR CON = virker ikke
3) Jeg har brugt skum KENT AIR CO CLEANER sprøjtet ind gennem luftindtag ved pollenfilteret = virker lidt, men ikke nok.
4) Pollenfilteret er skiftet
5) Kabinen er totalt rengjort. Hverken måtter eller sæder lugter.
Alle steder er brugsanvisningen fulgt til punkt og prikke.
Nogen gode forslag?
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Klimaanlæg lugter i Peugept 207"
Opret ny kommentarFørst efter 7 år fik vi Peugeot Aabenraa til at rense anlægget. Behandlingen kostede 300 kr. og bestod i en spray, som recirkulerede i den lukkede kabine under servicebesøget. Har du ladet dine sprays recirkulere i vognen?? Behandlingen har hjulpet os.
I øvrigt kræver anlægget nogen omhu, hvis man vil undgå dyre reparationer:
Brug anlægget ca. 1 gang om ugen - sommer og vinter (effektivt til afdugning om vinteren). Anlægget behøver ikke hver gang at være aktiveret over en længere strækning. 5-10 km er nok.
Husk at slukke for anlægget en 3-4 km inden hjemkomst.
Når du aktiverer dit anlæg jævnligt, undgår du, at pakningerne i systemet tørrer ud - med en reparation til følge.,
På motorvej har jeg også lukket op for fuld varme, slukket og lukket for blæseren og aktiveret klimaanlægget.
Jeg har også forsøgt med diverse rensemidler man kan købe i butikkerne, dette afhjalp dog ikke lugten helt.
I forbindelse med et serviceeftersyn på bilen, valgte jeg at få lavet stor service på klimaanlægget. Alle luftkanaler blev renset, kondensator osv blev også renset, Kølemiddel drænes af og nyt kommer på. Til at rense det med, bruger de div. små slanger osv for at komme ud i alle krogene
Resultat, klima lugter overhovedet ikke mere, og køler mere effektivt end tidligere.
Prisen var 950 kr. ved Peugeot Silkeborg (Virklund). Jeg ved at Peugeot i Risskov også kører tilbud på rens af AC/klima.
Har du fået anlægget afrenset hos en ekspert ? - der er kommet ny metode, som koster omkring 1.200 kr.
Selv har jeg en Ford Focus med klimaanlæg, og her siger værkføreren, at man nok skal have det renset hvert 3. år. Og så skal man faktisk bruge sit klimaanlæg - og således også om vinteren, idet der ellers kommer netop de symptomer, som du så har. Selv bruger jeg mit anlæg endog meget tit, og året rundt.
Hilsen
Christian
Heldigvis er vi ikke alene. Løsningen MÅ findes et sted derude.
Jeg har 2 zone klima i den ene, og traditionel aircon i den anden. De er fra 07-08.
De er ikke renset endnu, og der er kun minimal luft gene.
Men. Jeg vil tro at det bør være en regel ikke at køre med anlkægene tændt eller på auto, med mindre at det er nødvendigt. (Jeg ved fra min bror at han altid har det til at stå på auto.)
Et trick kan også være når bilen er varm. Stil den på max varme, fuld gas på blæs, og giv alle kanaler en god varme behandling. Det ved jeg selv af erfaring kan have en gavnlig effekt. Det skal gøres periodisk.
Men ellers burde en noget af det du har gang i vel virke.
Mvh Morten