Jeg har lagt mit Fitness.dk/Q-park parkerings kort synligt i forruden (midten) på en fitness.dk parkerings plads. Mit p-kort dækker givne periode dato og tidsmæssigt.
Jeg går ind og træner.
Kommer tilbage og der er bøde.
Jeg har indsent følgende i min indsigelse (som jeg også cc'et fitness.dk) af billede dokumentation:
Vedhæftet vil "bevis1.png"
består af en indskanning af:
a)
Består af fitness.dk stemptlet + underskrevet
udskrift af at jeg har trænet i givne tidsrum
hos Fitness.dk
b)
Mit Fitness.dk medlemskort
c)
Personligt skrevet + stemplet papir
af fitness.dk medarbejder hvor der står
jeg både trænet og haft synligt p-kort.
d)
Mit Qpark/Fitness.dk parkeringskort.
e)
Qpark bøde
Vedhæftet fil "bevis2.png" består af mobil
billder af mit p-kort i vinduet.
Taget tæt på.
Vedhæftet fil "bevis3.png" består af mobil
billede af mit p-kort + p-bøde i vinduet.
Taget lidt længere væk.
Jeg har før fået en parkeringsbøde som var minimalt berettiget på grund af en teknikaliet. Den slags kan jeg leve med og tager ikke personligt...
Men den her sag bringer mig op i det røde felt. Bøden angiver punkt 9 "ikke kontrollerbar p-billet". Men det er altså fuldstændigt opdiget fra deres side. Ja mit p-kort er slidt (fordi jeg bruger det og det ligger i min pung...), men alt er 100% klart og synligt.
Bemærk venligst billederne er taget med en mobil under trælse lysforhold igennem en bilrude... Og alligevel ser mit p-kort meget meget let kontrollerbar ud...
(De uploadede billedern er kun redigeret så de vender den rigtige vej (op-ned) og i størrelse. Jeg har gemt i .png format da det ikke taber detaljer nær så let. Jeg har original billeder.
Ligeldes tog jeg billederne med det samme jeg så bøden, så hverken p-bøde eller p-kort er rørt på nogen måde.)
Lige nu er jeg helt i det røde, men synes ærligt talt den her situation er vildt langt ude. Nogle foreslag til andre (lovlige) tiltag jeg skal gøre imod bøden/Q-Park?
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Grotesk sag hos Fitness.dk / Qpark her 27 juli 2011"
Opret ny kommentar> nemlig der hvor P-huset med ind- og udkørsel befinder sig, og det er jo lige
Jeg har nu lagt endnu et nyt billede op. Taget for enden af rampen idet man kommer op. Viser en god del af højre side som du beskriver. (Dette billede ligesom de andre nye taget på din foranledning.) Jeg tror vi snakker forbi hinanden. Og ellers har jeg stirret mig blind og ikke fotograferet den relevane del af højre side. (Det er tilfædigt jeg har noget af højre side blandt mine billeder da jeg var fokuseret på chekke skiltet.) Du lyder til kende området godt, så det ender sikkert med du også har ret ang. dette, men jeg tog 7 billeder (lidt træls forummet beskærer fuld-størrelse, men ikke thumbnail, visningen omend det ikke har inflydelse lige ang. p-automaten) ialt med en 3' ven (en som ikke har fået bøde) udenfor. Men altså, skulle jeg oddse på hvem som har ret er jeg tilbøjelig til sætte pengene på dig givet min track-record :)
...
>>>> Hvis det kan hjælpe dit humør kan jeg meddele at jeg endte med at betale :)
>>> Ved du hvad Thomas - intet kunne bekymre mig mindre
>> N.B. Nu var det ikke henvendt til dig, men okay.
> Nå. Hvis humør mener du så...........
M.C (ham jeg svarede til)
Det var ment som en afrunding nu hvor tråden blev bumpet af M.C.
Men det gik så heller ikke godt. Nu er jeg i risiko for endnu en kvajebajer :)
Utroligt - du har behændigt undgået at fotografere hele højre side af pladsen, nemlig der hvor P-huset med ind- og udkørsel befinder sig, og det er jo lige præcis der automaten står. Det kan man da kalde selektiv fremvisning...........
Ang. om pladserne er til beboerne er jeg glad for du er enig med mig. (Nemlig at pladserne nok er til beboerne.)
Jeg siger ikke pladserne er til beboerne, den er nemlig til alle der betaler for at parkere der, derfor automaten! Beboerne kan heller ikke parkere gratis der, det har ikke noget med hinanden at gøre som sådan. Jeg fortæller bare om pladsens beliggenhed, fordi du sigen den ligger ved fitness centret, og derfor kunne man forledes til at tro........... Et af dine fotos viser en masse trapper, dem skal man op af og så over en lille "plads" før fitness.dk kommer til syne. Det vil jeg ikke kalde "lige ved" og til at misforstå.
>> Hvis det kan hjælpe dit humør kan jeg meddele at jeg endte med at betale :)
> Ved du hvad Thomas - intet kunne bekymre mig mindre
N.B. Nu var det ikke henvendt til dig, men okay.
Nå. Hvis humør mener du så...........
...
Efter jeg chekkede billeder jeg tog sidenhen på din anledning.. Du har ret ang. hvor parkerings pladdserne starter.
Jeg kan stadigvæk ikke se nogen p-automat stå udenfor og jeg gennem fotograferede ellers området på din anledning, men åbenbart ikke godt nok? Bare så jeg forstår dig korrekt, du siger der er en p-automat udenfor på det område? I så fald har jeg misset den igen :)
(Indendørs automater i p-huset så jeg aldrig. Jeg vil gentage, kvajebajer på mig. Men i #19 beskriver jeg blot hvorfor jeg misforstod årsagen til bøden til som om de mente mit p-kort var slidt. Havde jeg forstået bøden korrekt fra starten havde jeg som minimum nok formuleret mig anderledes. Hvis jeg også havde indset jeg havde overset undtagelses-skiltene, så havde jeg næppe skrevet et indlæg på forummet.)
Ang. om pladserne er til beboerne er jeg glad for du er enig med mig. (Nemlig at pladserne nok er til beboerne.)
...
>> Hvis det kan hjælpe dit humør kan jeg meddele at jeg endte med at betale :)
> Ved du hvad Thomas - intet kunne bekymre mig mindre
N.B. Nu var det ikke henvendt til dig, men okay.
- Men altså, tja... 2 af mine venner fik samme bøde pga. af det samme i samme periode. Selve parkeringspladsen har ingen p-automat og ej heller skiltning.(Selve p-pladsen ligger nemlig et pænt stykke fra rampen. Og umiddelbart er det kun Fitness.dk der ligger ved den p-plads, men måske pladserne bruges af nogle beboere selvom pladserne som regel står tomme, i hvert fald de gange jeg var der.)
At flere bryder reglerne, sætter ikke automatisk skiltenes pålydende på standby, og lovliggør parkeringen.
Nu omgår du sandheden lidt lemfældigt: - Selve P-pladsen ligger IKKE et pænt stykke fra rampen, tværtimod. De første pladser ligger for enden af rampen og til højre for indkørsel til P-huset. Inden du kører væk fra rampen, og lige bag ved flere oplysningsskilte, stadig i forbindelse med rampen, starter båsene på venstre side af de udendørs pladser. Fitness.dk ligger heller ikke umiddelbar forbindelse med nogen som helst parkeringsplads, du skal først bestige trapper og begive dig lidt længere væk, før du kommer til motionscentret. Derimod er udendørs parkeringen omkranset af beboelse samt det omtalte P-hus.
- Desuden, det som forvirrede mig var også at begrundelse for p-bøden virkede til være forkert. Den hævede "ikke kontrollerbar p-billet" i et område hvor der slet ikke kan trækkes p-billet. Derfor troede jeg de var utilfreds med "slidet" af selve fitness.dk parkerings tilladelsen. (Og det var *det* som gjorde mig rimelig frustreret så jeg "skabte" mig.) Og ja. jeg forstår nu de åbenbart mener en p-automat inde i p-huset :)
Nu er du igen på gyngende grund med hensyn til sandheden. I min beskrivelse af området i kommentar #16 har jeg beskrevet automatens placering på øverste afsnit. Den står der stadig, uden for P.huset og i forbindelse med de udendørs parkeringspladser, den er rød og let genkendelig fra en postkasse. På ingen af skiltene kan man forledes til at tro noget som helst andet end det der lige præcis står og menes........
- Hvis det kan hjælpe dit humør kan jeg meddele at jeg endte med at betale :)
Ved du hvad Thomas - intet kunne bekymre mig mindre. Men vil du offentliggøre dine betragtninger, gør du klogt i at holde dig til sandheden............
Men altså, tja... 2 af mine venner fik samme bøde pga. af det samme i samme periode. Selve parkeringspladsen har ingen p-automat og ej heller skiltning. (Selve p-pladsen ligger nemlig et pænt stykke fra rampen. Og umiddelbart er det kun Fitness.dk der ligger ved den p-plads, men måske pladserne bruges af nogle beboere selvom pladserne som regel står tomme, i hvert fald de gange jeg var der.)
Desuden, det som forvirrede mig var også at begrundelse for p-bøden virkede til være forkert. Den hævede "ikke kontrollerbar p-billet" i et område hvor der slet ikke kan trækkes p-billet. Derfor troede jeg de var utilfreds med "slidet" af selve fitness.dk parkerings tilladelsen. (Og det var *det* som gjorde mig rimelig frustreret så jeg "skabte" mig.) Og ja. jeg forstår nu de åbenbart mener en p-automat inde i p-huset :)
Hvis det kan hjælpe dit humør kan jeg meddele at jeg endte med at betale :)
#16 -> Super godt svaret
Når du drejer ind på Frisko området, er det første du kommer til, og lige før rampen, et P-hus på din venstre side. På din højre side har du allerede passeret de første infoskilte omkring parkering. Ved rampen, som fører op til næste etage af parkering (1.sal i P-vagtens sprogbrug) står der, på din højre side, yderligere information omkring hvorledes man skal forholde sig ved parkering på området. Der er også pile der peger mod venstre ind i P-huset, som der står Fitness DK på. Nu kører du op ad rampen - deraf niveauforskel - og lige på din venstre side, som du kører ind på øverste niveau, står der en stander med 2 oplysning/påbudssskilte på. Der står også at man heroppe ikke kan benytte tilladelsen til Fitness DK, og der henvises endnu en gang til nederste P-hus. Nu er du passeret disse skilte, og befinder dig på den udendørs parkeringsplads. På din højre side, har du endnu et P-hus, hvor der befinder sig en billetautomat udenfor.
At du sikkert ikke har bemærket, hverken P-hus eller skiltning, gør det jo ikke til noget ikke eksisterende. Kan du overse et P-hus, forstår jeg godt, at du også overser den vigtige skiltning.
Vi kommer ikke videre, men jeg synes du skulle tage at smutte en tur forbi anlægget for bedre forståelse. Måske skulle du lade hjulene rulle, mens du observerer, så får du da ikke nye bøder på det sted....
Der er ikke noget med etager eller niveauer der hvor jeg holdte. Du kommer slet ikke igennem et p-hus eller noget. Men ja, man kører op af en stigning/bakke. Det går opad flere steder på den/ligende måder fordi hele ringgaden skråner meget. Og der er kun ET niveau du kan holde udenfor. (Hvis det også er det du mener, så okay, vil bare være sikker på vi snakker om det samme sted. Vi er enige om det den ved gamle Frisko i Århus ik?)
Ved den vej er der helt nøjagtigt (men 4 måneder siden sidst chekket så... Og det er jo som jeg husker det, men jeg tjekkede med en ven i arealet mellem "rampen", parkerings pladsen og fitness.dk ... Men bevares, jeg vil forbi og tjekke igen indenfor overskuelig tid) *et* q-park skilt ved toppen når man kører op. Og på det skilt står der blot at det ikke er lovligt holde uden gyldig p-tilladelse... Hvilket jeg jo ligesom mente at have med fitness.dk parkerings ttilladelsen.
Der stod ikke formuleringer ala "Fitness tilladelser skal holde i underste P-hus," ved det skilt jeg har set Det er/var et generelt Q-park skilt der står der. Fitness.dk, p-huset eller lligende er/var ikke eksplicit nævnt. (Og slet ikke plads til store formuleringer.)
...
"FDM skulle være i besiddelse af, kan vise nogle ikke eksisterende skilte, der som du skriver, spejler sig i ruden."
Jeg har ikke sendt FDM nogle billeder? I denne tråd er der 2 billeder som alle der kan læse denne tråd kan se. På det ENE af de 2 billeder kan man se i bilvinduets spejling at jeg holder udenfor, dvs. i en udendørs bås.
(Jeg har sidenhen eksplicit skrevet at jeg ikke kan huske den specifkke opmærkningen af de udendørs båse, men kun at jeg var meget opmærtksom på vælge en bås hvor det var lovligt parkere. Men i mit hoved har de udendørs båse som udgangspunkt været gratis for fitness.dk medlemmer. Så som konklusion, og dette er ren spekulation fra min side, har min hjerne derfor ikke valgt opbevare dette i fotografisk hukommelse efter 4 måneder. Dette er en fejl mit hukommelse center i hjernen gerne vil beklage.)
...
"Der er nemlig også info omkring pladserne, hvor du kan holde lovligt med din tilladelse."
Jeg har aldrig kørt/været inde i p-huset overhovedet. Så jeg har absolut ingen ide om skiltene derinde. Jeg beklager. (Og efter dig er det helt forbudt at holde udenfor, så kan ikke være de pladser du refererer til.)
...
"Så er det lidt en skam du ikke har læst hele infoen. Der er nemlig også info omkring pladserne, hvor du kan holde lovligt med din tilladelse."
Altså, som sagt. Hvis det du siger er sandt, så har jeg aldrig passeret/set/opdaget pladser hvor det var "lovligt" at holde og derfor heller aldrig set de skilte.
Og det info skilt der var inde i fitness.dk entreen. Der stod at der var gratis pladser... og *hvis* disse var taget kunne man holde i p-huset til en 10'er. (Og der stod ikke noget om at omkring udenfor var specielt undtaget eller påkrævet eksplicit fitness.dk skiltning eller underhus versus overhus i p-huset osv. Men det er da muligt det er kommet på skiltet siden for kontaktede også fitness.dk omkring bøden.)
Og blot i tillæg. Jeg fik nemlig med det samme jeg så bøden fitness.dk ekspedienten til verificere alt var korrekt. (Hvilket hun underskrev og stemplede) Og som jeg husker "fotografisk", men uden lyd så kan ikke lave playback i hjernen og verificere min hukommelse af hvad der blev sagt, spurgte hun mig om jeg holdte udenfor hvortil jeg svarede ja. Og hun virkede (min egen subjetive vurdering naturligvis) ikke til at have en opfattelse af at den gratis parkering med fitness.dk p-kortet ikke galt udenfor.
...
"såmænd nok også godt indfange et eller andet sted, men F...... ikke mere end den ene gang, så ville jeg have lært lektien på den plads."
Nu skal du tænke på at første bøde jeg fik var 1. gang jeg var ved den fitness.dk. Den fik jeg pga. p-tilladelsen ikke var synlig i forruden. Det var i hvert fald mit indtryk/konklusion da jeg fik mit p-tilladelse kort oppe ved skranken. Det var så første p-bøde i mit liv. (Som var lidt dum.)
3. gang jeg var i den fitness.dk fik jeg bøde nr. 2, hvor jeg fik den på trods af jeg havde p-tilladelsen. (Hvor du så mener den p-tilladelse ikke gælder i det område hvor jeg har holdt. Det var ikke sådan jeg umiddelbart tolkede punkt .9. Jeg tolkede det sådan de mente p-tilladelsen ikke var læselig.)
Desuden kunne jeg ikke forstå anmærkningen "1.sal" udfor om billede var taget. For jeg holdte ved et-niveau-parkerings sted... (Der er ikke flere parkerings niveauer hvor jeg holdte.) Husk at jeg aldrig har været inde/brugt p-huset så jeg havde ikke den association som du har til p-huset, så "1.sal" sagde mig intet udover billedet måske var taget fra en lejlighed/kontor fra 1.sal i den blok opad parkeringsarealet, altså i etagen over parkerings-niveauet.).
Og i tillæg, så havde den første parkeringsbøde ikke en anmærkning med "1.sal" selvom det fra samme sted.
Ret beset skulle p-bøden vel også have brug punkt .2, nemlig at det var en ugyldig p-tilladelse såfremt det var hvad p-vagten mente.
Og siden dengang har jeg ikke været i den fitness.dk mere og ikke fået flere bøder :)
...
Men tvivler jeg kan bidrage mere til tråden inden jeg får taget flere billeder og set området igen. Det er rimeligt svært huske alt i 100% detaljegrad efter 4 måneder.
...
De q-park parkerings pladser lige nedenfor fitness.dk som ikke står reserveret til andre... Og man har en fitness.dk q-park parkeringseddel... Du mener ikke det er lovligt at holde der?
(Sandt at sige kan jeg ikke huske om fitness.dk har nogle eksplicit reserverede pladser eller om der er nogen som ikke er reserverede. Det er en af de to ting. Jeg var i hvert fald meget omhyggeligt med udvælge p-plads da jeg havde fået en bøde samme sted ca. 3-4 uger før... Første gang jeg var der og fik først gæste parkeringskortet da jeg gik ud derfra...)
...
For yderligre info kan jeg sigde der var et fitness.dk opslag i entreen, hvor der stod at hvis de gratis plader var taget, så kunne man istedet bruge p-huset til en 10'er i timen. (Det samme opslag hvor de skriver man skal huske få en fitness.dk parkerings kort.)
Den *helt* eksakte ordlyd på det oplsag kan jeg ikke gengive fuldstændigt ordret efter 4 måneder. Jeg beklager :)
...
Det er en interessant analyse du kommer med at p-kort begrundelsen.
Hej igen Thomas. Nej det er ikke lovligt at holde der med en fitness tilladelse. Det ville du også have fået øje på, hvis du havde givet dig tid til at læse på et af de oplysningsskilte der er sat op. På den øverste del, hvor du åbenbart har parkeret din bil, står der med klar skrift at biler med Fitness tilladelser skal holde i underste P-hus, i de båse der er afmærkede med Fitness DK. Det skal man, fordi Fitness DK kun har netop disse pladser til deres rådighed. Er alle disse pladser optaget, ja så må Fitness kunderne enten betale for en anden, ikke reserveret ledig plads, eller ud i gaden, hvor man kan holde gratis. Hvordan du har båret dig ad med at overse Skilte, pile samt øvrige henvisninger, er mig en sand gåde.
"Jeg holdte ved en fitness.dk mærket bås udenfor, hvilket også kan ses af spejlingen i et billederne har på FDM,"
Især undrer det mig, hvordan dine fotos, som FDM skulle være i besiddelse af, kan vise nogle ikke eksisterende skilte, der som du skriver, spejler sig i ruden.
"(Sandt at sige kan jeg ikke huske om fitness.dk har nogle eksplicit reserverede pladser eller om der er nogen som ikke er reserverede. Det er en af de to ting. Jeg var i hvert fald meget omhyggeligt med udvælge p-plads da jeg havde fået en bøde samme sted ca. 3-4 uger før... Første gang jeg var der og fik først gæste parkeringskortet da jeg gik ud derfra...)"
Åbenbart ikke omhyggelig nok, og det fatter jeg bare slet ikke. Mig kunne de såmænd nok også godt indfange et eller andet sted, men F...... ikke mere end den ene gang, så ville jeg have lært lektien på den plads. De penge kan jeg sagtens bruge på noget fornuftigt i stedet.
"For yderligre info kan jeg sigde der var et fitness.dk opslag i entreen, hvor der stod at hvis de gratis plader var taget, så kunne man istedet bruge p-huset til en 10'er i timen. (Det samme opslag hvor de skriver man skal huske få en fitness.dk parkerings kort.)"
Så er det lidt en skam du ikke har læst hele infoen. Der er nemlig også info omkring pladserne, hvor du kan holde lovligt med din tilladelse.
Det er muligt du føler dig forulempet af mit sprogbrug, men du skulle nu nok have tjekket alting lidt ekstra, da du modtog din bøde/afgift, og især inden du involverer FDM og alle de læsere der måtte være på siden. Der er jo ikke hold i din kritik, og det er nok mere grotesk end din overskrift: "Grotesk sag hos Fitness.dk / Qpark her 27 juli 2011"
...
De q-park parkerings pladser lige nedenfor fitness.dk som ikke står reserveret til andre... Og man har en fitness.dk q-park parkeringseddel... Du mener ikke det er lovligt at holde der?
(Sandt at sige kan jeg ikke huske om fitness.dk har nogle eksplicit reserverede pladser eller om der er nogen som ikke er reserverede. Det er en af de to ting. Jeg var i hvert fald meget omhyggeligt med udvælge p-plads da jeg havde fået en bøde samme sted ca. 3-4 uger før... Første gang jeg var der og fik først gæste parkeringskortet da jeg gik ud derfra...)
...
For yderligre info kan jeg sigde der var et fitness.dk opslag i entreen, hvor der stod at hvis de gratis plader var taget, så kunne man istedet bruge p-huset til en 10'er i timen. (Det samme opslag hvor de skriver man skal huske få en fitness.dk parkerings kort.)
Den *helt* eksakte ordlyd på det oplsag kan jeg ikke gengive fuldstændigt ordret efter 4 måneder. Jeg beklager :)
...
Det er en interessant analyse du kommer med at p-kort begrundelsen.
Jeg kender området udmærket, og din tilladelse er gyldig nok, men den gælder KUN på Fitness DK mærkede pladser. Området består af P-hus i 2 etager. På øverste etage (nok det der er beskrevet som 1.sal) er der desuden udendørs parkering. P-huset med tilhørende p-område - ude som inde, har INTET som helst med Fitness DK at gøre. Fitness DK har lejet nogle pladser i P-husets underste etage, hvor deres kunder kan parkere med gyldig tilladelse. Båsene, for P-husets vedkommende, er alle mærkede med nummer og hvem de er reserverede til. Er der optaget på de pladser der er reserveret til Fitness DK, så kan du, med din tilladelse, ikke holde lovligt andre steder på området uden en gyldig billet, som du kan trække i automaten. HELE området er TYDELIGT skiltet med P-reglerne, ligesom der inde i Fitness DK er en klar skiltning om hvor du kan parkere med din tilladelse. Man kan skilte og skilte, men ikke tvinge folk til at læse dem. Du har sikkert ikke givet dig tid til at læse skiltene, og det kan du jo kun bebrejde dig selv, og ingen som helst anden. Og det kan du ikke få FDM til at hjælpe dig med. Næste gang du kommer til træning, så giv dig tid til at læse oplysningsskilte samt p-regler, og du vil få en klar forståelse af, hvorfor du er blevet pålagt en afgift.
I øvrigt er det altid en god ide at orientere sig om hvad der er tilladt, når man bevæger sig ind på fremmede områder. Og du kan være ganske sikker på, at møder du nogle af P-firmaernes skilte - det være sig Q-Park som Europark som Parkeringsgruppen og hvad de nu allesammen hedder, så er der restriktioner på området, som højst sandlynligt er privat ejet. Og så koster det kassen at lade som ingenting.
Af skade bliver man klog, men sjældent rig.
Jeg holdte ved en fitness.dk mærket bås udenfor, hvilket også kan ses af spejlingen i et billederne har på FDM, men jeg har naturligvis mange flere billeder. (Anyway, ikke alle duendørs båsene er fitness.dk så man skal være lidt opmærksom.)
Men muligt de har lavet det om siden jeg sidst var der. Det kunne lyde sådan for jeg mindes jeg læste p-huset ikke var omfattet af fitness.dk parkeringskortet. Men uanset, jeg holdte aldrig derinde så kan ikke sige fra eller til på det skriver ang. p-huset.
Det er 4 måneder siden jeg sidst har været. Intet hørt fra Q-park i de 4 måneder heller.
Jeg kender området udmærket, og din tilladelse er gyldig nok, men den gælder KUN på Fitness DK mærkede pladser. Området består af P-hus i 2 etager. På øverste etage (nok det der er beskrevet som 1.sal) er der desuden udendørs parkering. P-huset med tilhørende p-område - ude som inde, har INTET som helst med Fitness DK at gøre. Fitness DK har lejet nogle pladser i P-husets underste etage, hvor deres kunder kan parkere med gyldig tilladelse. Båsene, for P-husets vedkommende, er alle mærkede med nummer og hvem de er reserverede til. Er der optaget på de pladser der er reserveret til Fitness DK, så kan du, med din tilladelse, ikke holde lovligt andre steder på området uden en gyldig billet, som du kan trække i automaten. HELE området er TYDELIGT skiltet med P-reglerne, ligesom der inde i Fitness DK er en klar skiltning om hvor du kan parkere med din tilladelse. Man kan skilte og skilte, men ikke tvinge folk til at læse dem. Du har sikkert ikke givet dig tid til at læse skiltene, og det kan du jo kun bebrejde dig selv, og ingen som helst anden. Og det kan du ikke få FDM til at hjælpe dig med. Næste gang du kommer til træning, så giv dig tid til at læse oplysningsskilte samt p-regler, og du vil få en klar forståelse af, hvorfor du er blevet pålagt en afgift.
I øvrigt er det altid en god ide at orientere sig om hvad der er tilladt, når man bevæger sig ind på fremmede områder. Og du kan være ganske sikker på, at møder du nogle af P-firmaernes skilte - det være sig Q-Park som Europark som Parkeringsgruppen og hvad de nu allesammen hedder, så er der restriktioner på området, som højst sandlynligt er privat ejet. Og så koster det kassen at lade som ingenting.
Af skade bliver man klog, men sjældent rig.
Jeg kan stadigvæk ikke helt tro det er lovligt for Q-Park at udstede parkeringsbøder på falsk grundlag (Jeg kan ikke med min bedste vilje se mulighed for det her reelt kan være en vurderingssag.)
Der går jo nok 10 uger inden q-park svarer (deres automatiske svar sår der det er deres "behandlingstid") selvom jeg skrev jeg ville forvente svar indenfor ca. samme frist som de giver andre for indsigelse, 10 dage.
Jeg spekulerer bare på om det overhovedet er lovligt for dem bevidst udstede bøder der absolut intet hold har i virkeligheden. (Jeg har flere billeder af hvordan mit p-kort var placeret 100% synligt fremme i midten hvis det er nødvendigt. Jeg beholder indtil videre også billederne på min mobil bare hvis nu...)
Q-park må gerne udstede en afgift hvis de følger belæg for den, såfremt du er uening i afgiften skal du gøre indsigelse over den hurtigst muligt også må Deres sagsbehandler vuder sagen udfra de fotos P-vagten har taget under observationen.
Så der er ikke så meget andet end at skrive en indsigelse og se hvda deres fotos viser.
Hvis gæstekortet er fuldt synligt i forruden på Q-parks fotos kan de ikke fastholde den.
/Brian
Jeg spekulerer bare på om det overhovedet er lovligt for dem bevidst udstede bøder der absolut intet hold har i virkeligheden. (Jeg har flere billeder af hvordan mit p-kort var placeret 100% synligt fremme i midten hvis det er nødvendigt. Jeg beholder indtil videre også billederne på min mobil bare hvis nu...)
Q-park må gerne udstede en afgift hvis de følger belæg for den, såfremt du er uening i afgiften skal du gøre indsigelse over den hurtigst muligt også må Deres sagsbehandler vuder sagen udfra de fotos P-vagten har taget under observationen.
Så der er ikke så meget andet end at skrive en indsigelse og se hvda deres fotos viser.
Hvis gæstekortet er fuldt synligt i forruden på Q-parks fotos kan de ikke fastholde den.
/Brian
Det lyder helt grotesk, det du her er ude for - det er tydeligt at kortet ligger frit og synligt - men måske ligger det ikke helt lige - eller måske 10 cm for langt til den ene side - eller et enkelt tal er lidt utydeligt........
Jeg var helt sikkert også røget op i det røde felt - og ville køre det store skyts frem hvis de fastholder deres krav - startende med FDM.
Med venlig hilsen
Eigil
Bare tænk på alle de, der er opkrævet elstragebyrer på kr. 100,- selv om de aldrig har fpået det oprindelige betalingskort.
Q-Park arbejder efter udmattelsesprincippet!
I sådan en sag, er det meget nemt, Q-Park tager fotos af bilen, og på de fotos vil du kunne se om din P-billet/P-tilladelse er fuldt synlig i forruden.
Husk at tjekke at det ilagte gæstekort er gyldig i den periode hvor du har modtaget afgiften.
På den måde kan i afgøre sagen.
/Brian