Hej,
Jeg har købt ny bil FIAT GRANDE PUNTO 1,4 MTA 2009 med mangler og vil gerne bede om hjælp straks. ( bil købt i sidste måned....)
Bilen mangler:
Jeg har været ude hos andre Fiat forhandler og tjekket udstyret som mangler, men forhandleren afviser dette, da det er sidste års model.
Hvad gør jeg nu, da pengene er betalt men bilen mangler lidt finish udi udstyr, der mangler indvendigt/udvendigt m.m..?
Er der nogen som ved lidt omkring Grande Punto MTA modellen og dens mangler?
Endvidere er der gået en måned uden forsikringspolicen er kommet frem efter gentagne rykkere hos administrationen hos forhandleren som påstår at det forsikring selskabets skyld?
mvh
David
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Grand Punto MTA 2010"
Opret ny kommentarPå min Grande Punto MTA er forruden og de to forreste sideruder svagt grøn tonet og som ekstraudstyr de bagerste sideruder og bagruden farvet mørkere i en røgfarvet/ sort nuance. Således er der forskel i farven på de to sideruder..
Hint, angående MTA-gearet.
Jeg havde i vinters problemer med at den ville den ikke gå i gear (særligt bakgear) og sprang i frigear når bilen var kold. Det blev afhjulpet ved at man indlæste nyt softvare for gearkassen, som var tilpasset til biler i arktisk- og nordisk-klima.
Min forhenværende Grand Punto havde godt nok spejle i begge solskærme og "svigermorhåndtag" ved alle pladser men det var udstyrsversionen "Emotion" På de gamle GrandPunto'er kunne man se udstyrsversionen på prikken over "P" . Var det blåt var den en "Active" , blank var "Dynamic" og rød var "Sport"
Lys i makeupspejle er der i min nye Bravo (Dynamic EVO2 som i Italien hedder Emotion)
Det virker som om bagruden har været smadret - evt er det transportfirmaet der er skyld i det. For 20 år siden købte jeg en Tipo, hvor den ved ankomst hos forhandleren, havde fået smadret forruden under transport.
Rust på bremseskiver kommer lynhurtigt, også på bagbremserne.Jeg ville ikke være urolig for bilen - den kører forhåbentlig godt. Men klargøringen har måske været lidt for hurtigt klaret.
Et tip til om du har tonede ruder: Hold et hvidt stykke papir på indersiden af ruden og sammenlign med et tilsvarende udvendigt.
mvh
Bjarke
venlig hilsen