Efter anskaffelse i 2009 i Tyskland, viste det sig meget snart at selve gps--modtager i apparatet var defect. Efter 2 reparationer blev den udskiftet med en ny og har siden virket uden problemer. Opdatering sker regelmæssigt omend det er en langsom historie.Kunne godt tænke mig at jeg kunne putte SD kortet direkte i PC og update direkte på kortet. Har nogen erfaring med det. Med SD kortet i PC kan men også slette en del f.eks. al de fremmede sprog man ikke vil bruge som rute- vejleder.
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til GPS Navigon 2100
Opret ny kommentarJeg har en Navigon 3310max, som i sin opbygning minder meget om din maskine.
Du kan sagtens sætte hukommelseskortet i en kort-læser, og derved opnå en højere transmissionshastighed. Jeg tror kun maskinerne kører med USB 1.1, hvor de fleste nyere kortlæsere kører USB 2.0.
På min maskine ligger selve programmet og kortfilerne på en intern hukommelse, med mulighed for at udvide hukommelsen med micro-SD-kort, men jeg har blot kopieret dem over på et SD-kort, som jeg har navngivet "Navigon" - det fungerer uden problemer og genkendes umiddelbart af Navigon Fresh opdateringsprogrammet.
Jeg ved ikke om model 2100 har intern hukommelse også? På min tidligere Navigon lå alle data på SD-kortet, så er det jo ret enkelt at bruge kortlæseren :-)
vh
Thomas