Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

GPS Navigon 2100

Jacob Bezemer's billede
Medlem af
Redigeret d. 16.03.2010 kl. 17:04 | Jacob Bezemer

Efter anskaffelse i 2009 i Tyskland, viste det sig meget snart at selve gps--modtager i apparatet var defect. Efter 2 reparationer blev den udskiftet med en ny og har siden virket uden problemer. Opdatering sker regelmæssigt omend det er en langsom historie.Kunne godt tænke mig at jeg kunne putte SD kortet direkte i PC og update direkte på kortet. Har nogen erfaring med det. Med SD kortet i PC kan men også slette en del f.eks. al de fremmede sprog man ikke vil bruge som rute- vejleder.

Kommentarer til GPS Navigon 2100
toga's billede
Medlem af
Oprettet d. 16.03.2010 kl. 20:48 | Thomas Dahl
#1Hej
Jeg har en Navigon 3310max, som i sin opbygning minder meget om din maskine.
Du kan sagtens sætte hukommelseskortet i en kort-læser, og derved opnå en højere transmissionshastighed. Jeg tror kun maskinerne kører med USB 1.1, hvor de fleste nyere kortlæsere kører USB 2.0.
På min maskine ligger selve programmet og kortfilerne på en intern hukommelse, med mulighed for at udvide hukommelsen med micro-SD-kort, men jeg har blot kopieret dem over på et SD-kort, som jeg har navngivet "Navigon" - det fungerer uden problemer og genkendes umiddelbart af Navigon Fresh opdateringsprogrammet.
Jeg ved ikke om model 2100 har intern hukommelse også? På min tidligere Navigon lå alle data på SD-kortet, så er det jo ret enkelt at bruge kortlæseren :-)
vh
Thomas

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook