Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

Forfjedre, Citroën C3 2003-2008

Klitgaarde's billede
Medlem af
Redigeret d. 22.04.2010 kl. 15:17 | Jesper Klitgaard

Hej Citroën venner,

Jeg har fornylig købt en Citroën C3 1.4I årgang 2005. Dejlig lille bil, men nu er venstre forfjeder knækket. Kan se, af brugtvognstesten her på FDM, at det er en svaghed på denne model.

Er der nogen der har erfaring med, hvor lang tid det tager, at skifte en forfjeder på Citroën C3? En siger 3 timer, en anden mener ikke det kan tage mere end 1-1 1/2 time?

Med venlig hilsen

Jesper

Kommentarer til: "Forfjedre, Citroën C3 2003-2008"
hemann's billede
Medlem af
Oprettet d. 20.04.2011 kl. 09:03 | Jan Hemann
Jesper Milthers: » #1Jeg har selv en C3'er hvor fjederen røg på højre forhjul efter en tur gennem en 30 cm snedrive....

Jeg har "hørt" at det er et kendt Citroën-problem, men det er for mit vedkommende udokumenteret (retfærdigvis)

Dog synes jeg, at der er en den indlæg i dette forum om netop dette!
#3Sidste år 2010 røg mine bagfjedre da jeg ramte et lille kun 10 cm dybt hul i vejen. her nu efter syn og kun 78.000km (årgang 2004), er begge forfjedre gået. kan der rettes henvendselse til Citroen og har nogen prøvet?
halth's billede
Oprettet d. 23.04.2010 kl. 15:46 | Hans Lund-Thomsen
#2Jeg spurgte det Citroën-værksted, som servicerer min C4 Grand Picasso. Egon ved Citroën i Nustrup siger: "Det tager cirka en time at skifte en fjeder ved forhjulet på en C3." Normalt har fjedre en lang levetid, men der er undtagelser. Min søn havde en bil, hvor han over mindre end 5 år måtte skifte fjedre mindst 3 gange. Selv har jeg aldrig oplevet det. Jeg er 64, MorFarfar til 6 børnebørn og har vel kørt over 1.000.000 km.
jesper@milthers.com's billede
Oprettet d. 23.04.2010 kl. 14:04 | Jesper Milthers
#1Jeg har selv en C3'er hvor fjederen røg på højre forhjul efter en tur gennem en 30 cm snedrive....

Jeg har "hørt" at det er et kendt Citroën-problem, men det er for mit vedkommende udokumenteret (retfærdigvis)

Dog synes jeg, at der er en den indlæg i dette forum om netop dette!

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook