Bliv medlem af FDM for 620 kr. Det får du ›
Søg

Ford C-MAX 1,6 tdci, 109hk.

leifbmw's billede
Medlem af
Redigeret d. 28.06.2010 kl. 19:35 | Leif Johannsen

Den 190510 købte jeg denne demobil med en klækkelig prisnedsættelse. Den har alt i udstyr og den kører som en drøm.  Det eneste problem et at nå over til P-skiven i højre nederste hjørne af forruden.  Købte en bagegerumsmåtte i Tyskland til  ½ pris i forhold til i Danmark.

Kommentarer til: "Ford C-MAX 1,6 tdci, 109hk."
3262607's billede
Medlem af
Oprettet d. 19.10.2011 kl. 12:34 | Preben Sindalsen
#3Har lige fundet ud af gennem min lokale mekaniker, at min bil Focus c-max 1,6 tdci-2009 skal have skiftet bundkar for hver 40000 km da det er lavet så besværligt at den sidste ½ liter olie ikke kan løbe ud ved olieskift, men det havde de aldrig hørt ved ford. Ligeledes slider min bil bagdækkene skæve, den laver det såkaldte hæl og tå på dækkene har slidt 2 sæt sommerdæk op på 80000km og har derimellem kørt på vinterdæk også, det havde de heller aldrig hørt hos indkilde i ålborg, har enda haft bilen derude til en 4 hjulsudmåling efter 20000 km der var de første dæk slidt ned, ved normal kørsel, men vil gerne høre om andre der måske har disse problemer
Mogens Skriver's billede
Medlem af
Oprettet d. 09.09.2010 kl. 22:29 | Mogens Skriver ...
#2ESP systemet i min Ford C-Max  melder defekt. Ved test ved Ford oplyste de at det var en ventil i ABS/ESP enheden der var defekt. Ventilen var i restordre og kostede ca. 1500 kr. + arbejde ved udskiftningen, som efter deres udsagn var temmelig kompliceret. Er der nogen der haft samme fejl på deres C-Max ?

Hilsen Mogens Skriver
mfmar's billede
Medlem af
Oprettet d. 28.06.2010 kl. 21:43 | Mike Friis Marcussen
#1Hej Leif

Det er da dejligt, at du er glad for din bil:-)

Løsningen til dit problem er en elektronisk P-skive. Jeg selv har investeret i en Jacob Jensen P-skive, som er ledningsfri, men med batterier, som skal udskiftes ca. én gang om året. Fordelen er, at jeg kan tage den med over i en anden bil, hvis jeg skifter bil.

Du kan også vælge at montere en P-Watch. Denne skal dog have strøm fra bilen, så det kræver en montering. Men til gengæld løber den aldrig tør for strøm, i hvert fald ikke så længe der er strøm på bilens batteri;-)

Tænk at en investering på under 1000 kr. kan gøre en bil fuldstændig perfekt;-)

Hilsen

Mike

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

FDM på Facebook

Tilmeld dig FDMs nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud, der gør dit liv som bilejer lettere

› Se tidligere nyhedsbreve her