Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

Flyverust på Polo Årg. 2010

gnaverstien's billede
Medlem af
Redigeret d. 20.01.2011 kl. 20:22 | Lars Bo Nielsen

Hej

Til jer der har den nye Polo, i skal være opmærksom på at den har en tendens til få flere små lak skader en normalt, jeg har lige opdaget at der mange små flyverust skader lige under forskærme+fordøre- og lidt på bagdøre.

Jeg tror problemet er, at der mangler mere beskyttelse fra forskærmene, så siden på bilen bliver mere beskyttet .

Nu vil jeg prøve at sætte stænk lapper på bilen for at se om det løser problemet.

Kommentarer til: "Flyverust på Polo Årg. 2010"
sabinaogmika's billede
Medlem af
Oprettet d. 26.04.2011 kl. 22:06 | Mika Broe
#4 Jeg har samme problem med min Polo fra 2008.

Hvad har I brugt til at poloere det væk med?
LRN's billede
Medlem af
Oprettet d. 18.02.2011 kl. 20:34 | Lars Nielsen
#3Har nøjagtig samme problem med en Polo 2001 med kun 40.000 på tælleren, købt i okt 10 med super fin lak, opdagede flyvrust i  dec. omk forskærme og især nederste fordøre, har også nødrenset det væk med lakrens. Men den skal da have en ordentlig polering når vinteren er ovre, lige nu kan man nærmest intet stille op...
mfmar's billede
Medlem af
Oprettet d. 21.01.2011 kl. 07:36 | Mike Friis Marcussen
#2Hej I to

Min Corsa C havde det især på bagklappen, da min bil var et ½ år gammel.

Jeg polerede det væk - andet var der ikke at gøre.

God arbejdslyst:-)

Hilsen

Mike
CHAU's billede
Medlem af
Oprettet d. 20.01.2011 kl. 23:32 | Christian Autzen
#1Hej Lars Bo

Det er du ikke ene om - også min Ford Focus har det, også selv om jeg har stænklapper på ved alle fire hjul.

Der er nogle som siger, at der bliver slået "jern" af med sneplove, andre siger, at det er rusten fra bremseskiver som bliver slebet af under opbremsning og så flyver langs siden af bilen.

Uanset hvad - så er det et kedeligt problem, som så er "almindelig" forekommende.

Min lokale forhandler nævnte for noget siden, at acetylsyre i vaskevandet sammen med sæben kunne være med til at fjerne det. Men om det nu lige var dette acetyl-syre, det hed, kan dog være tvivlsomt, idet jeg ikke gik forhandleren nærmere på klingen.

Hilsen

Christian

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook