Har set flere af dem her har en "ESC" knap i venstre side for rattet...
Jeg går ud fra "electronic stability control"?
(esc = esp mere eller mindre ik?)
Men flere forhandlere ved tilsyneladende ikke om deres bil har ESC og ellers skriver de at den ikke har. Men hvis bilen har en ESC knap så... Må den have ESC? (Og jeg set har haft forhandlere sige modsatte ting om biler der tilsyneladende ser ens ud med egne øjne + specced ens på papiret)
Jeg synes dokumentation på nettet er yderst forvirrende med modsatrettede information på flere officielle og semi-officielle sider. Iflg. én official Fiat side skulle Grande punto slet ikke have ESC hvis det en 2006/2007 produceret model, men så skriger det til himmelen at de er udstyret med ESC knapper... Ergo må nogle modeller vel formodes have ESC? Og ikke kun EBD?
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Fist Grande Punto 2007 (model 2006-2007 tror jeg)"
Opret ny kommentarMvh Kenn
Punto-Grande havde ved introduktionen ikke ESC(ESP) andet end i topmodellen med 1.9. dieselmotoren.
I Marts 06 kunne jeg dog bestille en 1,4 16v med ESC. Det var koblet med ASR (Antispin) som kan slås fra på knapperne over radioen.
Hvis der er en ASR-knap har bilen også ESC.
mvh
Bjarke
Jeg kan ikke vedhæfte billede, men her er et link til en side hvor den er med i billedet wardsauto.com/ar/software_connecting_nomadic/
Mvh Henrik