Hej
Vi har en Ford Fiesta (Diesel) fra 2011 som har kørt 37.000 km.
Bilen har lige fået skiftet olie og olie filter for 3.000 km. siden, men kommer nu med en advarsel om at jeg skal skifte olie hurtigst muligt grundet brændstof i olien.
Vi har overholdt servicebog (Godt nok ikke ved Ford) men hvad kan jeg gøre? Er det blot et olieskift eller skal den forbi Ford til et stort eftersyn?
Mvh
Majbrit
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "Fiesta år 2011 TDCI 1.6 (Olie advarsel)"
Opret ny kommentarMange tak for dit hurtige svar. Jeg kører ind til Ford i Aalborg.
Mvh
Majbrit
Jeg har hørt problemet omtalt før, og det kan skyldes at dit partikelfilter har svært ved at regenerere - formentlig på grund af for meget bykørsel hvor bilen ( filteret ) ikke når at blive driftsvarm.
Et partikelfilter får en lille mængde diesel sprøjtet ind med jævne mellemrum fra en seperat femte indsprøjtningsdyse så filteret kan brænde små-rester af kul/koks af. Hvis forbrændingen svigter så havner den uforbrændte diesel ( eller noget af den ) i olien.
Du skal under alle omstændigheder henvende dig til dit ford-værksted ( også selvom du ikke har fået service foretaget her ...)
Hvis der er en fejl i partikelfilteret, så er det en garantisag som Ford bør dække.
Mvh Per