Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

Dieselforbrug Toyota Verso 2,0 127 Hk model 2011

LEON HANSEN's billede
Medlem af
Redigeret d. 21.01.2012 kl. 23:00 | Leon Hansen

Jeg købte i maj 2011 en Verso 2,0 127 Hk diesel. Den har nu kørt 28.000 km og det gennemsnitlige forbrug  udgør 14,6 km/l. Det er jo ikke for meget. :-)

Min gamle bil kørte med samme personkreds bag rattet, samme strækning, samme betingelser, samme vaner o.s.v. 15,1 km/l og det målt over en strækning på 180.000 km. Heraf endda 12.000 km med en 1.600 kg tung campingvogn efter.

Versoen er oplyst til 18,9 km/l i gennemsnitlig forbrug. Og den gamle bil var oplyst til 17,2 km/l i gennemsnitlig forbrug.

Versoen har således en målopfyldelse på sølle 77 %. Den gamle havde en målopfyldelse på 87 %. Versoen har altså et markant ringere driftsøkonomi såvel målt absolut som relativt.

Kan nogen bidrage med gode ideer til at komme videre i denne sag? Forhandleren oplyser naturligvis at alt er i den skønneste orden i bilen.  Som et løst rygte har jeg hørt at Toyota har alvorlige problemer med at tilpasse til brugen af biodisel?

Kommentarer til: "Dieselforbrug Toyota Verso 2,0 127 Hk model 2011"
kurtbp's billede
Medlem af
Oprettet d. 21.03.2012 kl. 16:38 | Kurt Poulsen
#4Vi har en Verso magen til din og det er nøjagtig den samme oplevelse vi har. Jeg har kun på meget lange ture fået den til at køre mere end de 14,6 km/l du skriver. Da er det lykkes mig at få den op på 15 km/l.

Men det er langt væk fra hvad der loves!
motiou's billede
Medlem af
Oprettet d. 21.03.2012 kl. 07:13 | Morten Juster
#3Hej

Jeg har en Corolla Sportsvan 2,2 D-4d fra 2006 med 136 hk. Den har nu kørt 195000 km og gennemsnittet totalt over alle km er på 16,1 km/l. Det synes jeg er ok, da bilen stod til 16,9 i gennemsnit.

Jeg kan sagtens få den til at køre 19-20 km/l på en tankfuld, men så skal jeg også være meget forsigtig. Jeg kører primært motorvej og pendler ca 120 km pr dag.

Mvh

Morten
LEON HANSEN's billede
Medlem af
Oprettet d. 05.02.2012 kl. 19:39 | Leon Hansen
#2 Hej

Jeg har idag kørt ca. 90 km ud af lige landevej med en gennemsnitsfart på 73/kmt og en typisk hastighed på 80 - 81 km / t målt på GPS-hastigheden.

Resultatet er ualmindelig nedslående. Sølle 16,6 km / liter. Ud fra disse betingelser burde det være langt mere.

Har nogen samme dybt deprimerende oplevelser med Toyota. Jeg skal til stor service i morgen og vil naturligvis igen foreholde værkstedet at bilen ikke lever hverken helt eller delvis op til målsætningen.

Gode ideer modtages stadig........

m.v.h.

Leon Hansen

Dennis Jelstrup's billede
Medlem af
Oprettet d. 22.01.2012 kl. 00:22 | Dennis Jelstrup
#1Hej Leon...

Jeg har godt nok ikke en Verso men en Avensis 2,0 Diesel fra juli 2011 med samme motor som din. Og jeg må sige at jeg er meget skuffet over Toyotas Diesel økonomi. Min står til 18,5 km/l og det når den ikke ( kun med meget,meget fin stille lige ud kørsel (-:   )    Den går ca. 15,5 ved blandet kørsel.

Inden den her nye Avensis havde jeg den gamle Avensis model, også 2,0 Diesel fra 2006 og den stod til 16,7 km/l og den kørte ca. 14,5 -15 km/l. Ved god kørsel kunne man godt få den til at kører lidt over 800 km på en tank. Den nye kører max. 760-770 km på en tank og begge var 60 liters tanke...

Så da jeg købte den nye regnede jeg stærkt med at Toyota var kommet lidt vidre i deres brændstof økonomi.. Men desværre nej.... Nu siger de så at den nye faceliftet Avensis skulle kører ca. 22 km/l kan det passe ???

Jeg har desværre ikke noget gode ideer til at hjælpe dig, ville bare fortælle at jeg tror det er et af de få problemer Toyota har..

med venlig Hilsen

Dennis Jelstrup

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook