Hej vi har købt en peugeot 407 sw
som er 8 måneder gamel og har kørt 22 tusen nu er der problemer med koblingen
og peugeop vel ikke betale da di dægger sig under det er en slid del så over 20 tusen
så er det dig selv der hænger på regningen
og det skal lige nævnes vi har haft fler peugeot men den her er den siste
så ALDRIG mere peugeot
hej tak for jeres svar men det var udrykkerlejet der var gået og haved lavet mærker på trykfoden så det skulle skiftes det hele
det blev tel Peugeot betalt delene og vi måtte betale knapt 5 tusen for at få det skifted
men alt i alt for dårligt når man snarkker en 8 måneder gammel bil
Få nyheder, gode råd og tilbud, der gør dit liv som bilejer lettere
› Se tidligere nyhedsbreve her
Kommentarer til: "Defekt kobling på en 8 månerder gamel Peugeot 407 sw kørt 22 tusen det er en 1,6 110 HK Disel "
Opret ny kommentarPå en ferietur til det sydlige, begyndte koblingen at "glide" og et værkstedsbesøg var uundgåeligt. Bilen havde kørt ca. 51000 km og var ca. 2 et halvt år gammel, så der var ikke så meget andet at sige end at jeg selv stod for regningen (Ca. 1100 euro) KONTANT. Efter hjemkomst til Danmark kontaktes Peugeot DK for bare lidt Kulance, men nej. Herefter kontaktes FDM men her var der heller ikke så meget hjælp at hente, idet garantiperioden var overskredet, så regningen blev ved undertegnede.
Det er simpelthen for dårligt af Peugeot, at levere en bil med så svag en kobling, og så ikke engang vil gøre andet end sende et beklagende brev. Den næste bil bliver ihvertfald ikke Peugeot, idet man jo åbenbart ikke kan stole på kvaliteten.
Venlig hilsen
Erling Olesen
FDM medlemsnr. 5739339
Jeg lavede vrøvl over at min kobling var dårlig, meget hurtig efter at en ny var lavet for 17.000kr den skred i bjergene i Italien, sidste år. Men nu efter 20.000 km og en tur til Provence og Italiens bjerge, var der ikke noget i vejen. Vi filede ikke på koblingen, og sørgede for at den havde omdrejninger over 2000, så jeg tror næsten at den kan holde til næste år også.
Man må jo lære at køre den bil.
Og hvor var det dejlig med klimaanlægget der virker perfekt selv om der aldrig er kikket efter det, og bilen er fra 2004.
mvh
Eigil
Det er piv-ringe. Jeg forstår godt dine frustrationer og din "aldrig-mere-Peugeot" holdning .
Du skriver ikke om det er en benzin eller diesel. Hvis det er en diesel kan det skyldes at du kobler motoren lidt for aggresivt til uden at vide det.
Den har jo et gigantisk moment helt fra kælderen, og det er åbenbart ikke alle koblinger der helt kan tåle de mange kræfter.
Men hvis Peugeot ikke vil stå inde for en kobling på en bil der er 8 måneder gammel, så er det fa`me et skod værksted /forhandler du har fundet !!
Prøv evt at kontakte importøren ( evt via FDM) eller alternativt: Prøv at kontakte Peugeot i Flensburg. Selvom de ikke har stået som importør har de ofte nogle knapper at trykke på da kunde-kulance sager i Tyskland ofte ligger på et andet niveau end i Danmark.
Mvh
Per
Jeg kan fuldt ud tilslutte mig Pers holdning
Ang. Tyskland/Flensborg:
Jeg har en Kia Cee'd og kender flere, der får deres Cee'd serviceret i Flensborg på autoriseret værksted der - det er væsentligt billigere end i Danmark.
Der har været et par sager omkring garanti, hvor det tyske værksted da bare ordnede garantisagen, når nu der var så meget bøvl i DK med at den var serviceret efter forskrifterne - ingen problemer der.
Så ja - prøv Flensborg - der er gode muligheder for imødekommenhed.
Hvis koblingen er " brændt af " uden fejl, der gør at den er brændt af vil du dog nok få svært ved at få dem til at dække - men så er der jo FDMs juridiske afdeling - vi betaler for deres hjælp i sådanne tilfælde ;-)
mvh
Eigil
Det er piv-ringe. Jeg forstår godt dine frustrationer og din "aldrig-mere-Peugeot" holdning .
Du skriver ikke om det er en benzin eller diesel. Hvis det er en diesel kan det skyldes at du kobler motoren lidt for aggresivt til uden at vide det.
Den har jo et gigantisk moment helt fra kælderen, og det er åbenbart ikke alle koblinger der helt kan tåle de mange kræfter.
Men hvis Peugeot ikke vil stå inde for en kobling på en bil der er 8 måneder gammel, så er det fa`me et skod værksted /forhandler du har fundet !!
Prøv evt at kontakte importøren ( evt via FDM) eller alternativt: Prøv at kontakte Peugeot i Flensburg. Selvom de ikke har stået som importør har de ofte nogle knapper at trykke på da kunde-kulance sager i Tyskland ofte ligger på et andet niveau end i Danmark.
Mvh
Per
Vh. MArtin
Jeg har haft det samme problem, der er sikkert ikke meget at hente, dog tror jeg at koblingen kan blive lavet billigere end 17.000 som de krævede af mig.
Jeg har hørt helt ned til 6.000,-
Vores anden kobling skred ved vores ferie i bjergene i Italien for et år siden og vi troede ikke vi kom hjem men det går stadig og nu tager vi til Frankrig, og håber det bedste, hvis ikke, kan den vel blive lavet til mindre pris i udlandet.
mvh Ole Edslev