Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

C5 HDI 2.0 årg 2006

Kaare J's billede
Redigeret d. 15.10.2011 kl. 10:08 | Kaare Johnsen

Hej. Købte i juni 2011 C5'eren hos forhandler - kort efter kunne jeg konstatere, at bilen 'letter/stepper' på baghjulene når jeg passerede dæksler/huller i vejen, hvilket giver en ubehagelig fornemmelse af ikke at have styr på vognen. Det sker primært mellem 40 og 90 km/t - og der er mange huller i de danske veje. Sælger har haft den til rep., men siger blot at den kun har 2 kugler mod normalt 3 kugler i affjedringen bagtil og alt er efterset/smurt. Dæk foran er Michelin og bagtil Pirelli Zero af god stand. 

Har I nogle forslag til hvad det nu tidligere Citroen værksted kan gøre. Er tæt på at smide den til en brugtbilstest hos FDM, da jeg har haft 4 reklamationsbesøg med alt fra ny kobling, komplet nye bagbremser til smurt vindue bagtil..... og fredag eftermiddag mistede den fuldstændig kraften i motoren - heldigvis har jeg 100% reklamationsret indtil i december :-)

Håber I kan komme med gode bud, for bilen kører godt og har en fin økonomi.

vh. Kaare

Kommentarer til: "C5 HDI 2.0 årg 2006"
medhue's billede
Medlem af
Oprettet d. 15.10.2011 kl. 23:07 | Niels Lund
#5Michael

Bilen er jo godkendt med en koblingsvægt på 1500 kg, så det skal den da kuinne holde til. Og benzinmodellerne med et noget mindre drejningsmoment er der jo ingen problemer med.

Hilsen Niels Lund

palsan's billede
Medlem af
Oprettet d. 15.10.2011 kl. 20:02 | Palle Glerup Nielsen
#4Hej Folkens.

Er selv den lykkelige ejer af  C4 2,0 HDI 138 VTR+, der er født med 17" Resolfen alufælge og Michelin Pilot Exalto dæk. Oplevede allerede det første år i det kolde halvår, at hjulene steppede i sær når man kørte over f.eks. brønddæksler o. lign. Der kom samtidigt en "klonk" -lyd fra især venstre forhjul. Efter et par værkstedsbesøg og prøvekørsler skiftede man venstre støddæmper på garantien. Det hjalp kun kort. Fandt ud af, at problemet næsten forsvandt, når jeg kørte med 16" vinter alufælge. Læste lidt om det på nettet og købte så nogle ekstra lette 17" alufælge og dertil hørende ekstra lette men bredere dæk. Ved kontrolvejning var der sparet ca. 3 kg pr. hjul, som jo er uaffjedret vægt. -Dét hjalp. Jeg mener at vide, at hjulophængene fra fabrikkens side er afstemt efter bl.a. hjulenes vægt. Måske har du for store/ tunge hjul på bilen?

Med hensyn til koblingen, har jeg også oplevet, at koblingen fedter.Har tidligere haft Peugeot HDI med kobling der fedtede. Her fik jeg oplyst af mekanikeren, at man skulle undgå undervognsskyl, når den var i vaskehal, idet der kunne komme vand i koblingen. Dette har jeg så efterlevet med C4-eren og har kun oplevet ganske få optræk til koblingsfedteri og det vel at mærke med 340 Nm at overføre.

M.v.h.    P. Nielsen

6947475's billede
Medlem af
Oprettet d. 15.10.2011 kl. 15:58 | Michael Mau Hansen
#3koblingen er ikke bygge til at  den slagt bil for ellers vil den ikke gå i stykker  og så vil bilen jo ikke

bilve godkendt til at køre med noget  bag efter  jeg har en ny c4 grand picasso  1,6 hdi

to koblingen  og den er kun lige to år gammel  det er for de det er noget billig skidt de sætter i

de vil ikke betale for noget der kan holde til det bilen er bygge til
medhue's billede
Medlem af
Oprettet d. 15.10.2011 kl. 13:11 | Niels Lund
#2Tjae! Jeg kan ikke svare dig på, hvad der er galt, jeg kan kun sige, at det er nr. 2 C5, vi har 2002 og 2007. 1 gang har vi fået rep,/skiftet en hydraulikvertil i bag. Jeg synes , den kører fantastisk. Dog har vi fået skiftet kobling 3 gange og justeret 1 gang, men det siges, det er fordi vi kører med campingvogn, og da den har så høj et drejningsmoment kan koblingen ikke holde, men indtil nu har det ikke kostet os noget, det er lavet under garanti bortset fra sidste gang, da måtte vi selv betale for at få svinghjulet skiftet samtidig. Det var jeg ret sur over, men FDM mente ikke, der var noget at gøre. Det skal siges, at det var efter garantien var udløbet de sidste 2 gange. I år er der ikke sket noget, vi har heller ikke kørt ret meget med campingvogn, kun en enkelt gang til Tjekkiet, men de hænger jo stadig på garantien på reperationen.

Eller s har der ikke været noget særligt i vejen med bilen. Vi har fået skiftet et varmespjæld, der tilbød man at betale materialerne, men da det kun var 500,- kr. og udskiftningen blev til 4500,- kr protesterede jeg, og det endte med at vi slog halv skade om det.

Håber du finder en løsning

Med venlig hilsen

Niels Lund
6947475's billede
Medlem af
Oprettet d. 15.10.2011 kl. 10:51 | Michael Mau Hansen
#1gå til fdm med den  og få den til og tage sagen

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook