Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

C4 grand picasso 2,0 HDI 138 motorproblemer ???

deriksen@paradis.tdcadsl.dk's billede
Medlem af
Redigeret d. 04.03.2011 kl. 15:06 | Dan Eriksen

Hej alle.

Jeg er den lykkelige/ulykkelige ejer af en Citroen c4 grand Picasso 2,0HDI 138 reg. april 2008

Jeg har fra start haft det problem at motoren starter på 3 cylinder ved koldstart, et problem jeg har reklameret med et utal af gange både på værksted og hos Citroen danmark, hos servicechef Søren Larsen, der efter mine oplevelser er uforskammet kold og kynisk.

Motoren har været adskilt hvor det viste sig at en ventil var kokset til, men det løste bare ikke problemet ved koldstart.

Bilen har været hos FDM,s testcenter der påviser at der er en mekanisk fejl i motoren, men lige lidt hjælper det med at få udbedret problemet, Søren larsen afviser bare og sige at elektronikken ikke fejler noget, hvilket jeg godt er klar over da det jo er påvist at det er mekanisk.

Bilen har sammelagt været på værksted ca. 4 mdr. i de snar 3 år jeg har haft bilen.Det skal lige tilføjes at bilen er en invalidebil som jeg er afhængig af.

Er der nogen der har oplevet samme problem med motoren og ikke mindst Søren Larsens arrogante optræden.

jeg har nu overgivet sagen til FDM,s jurister.

Kommentarer til: "C4 grand picasso 2,0 HDI 138 motorproblemer ???"
ernstvonrichthofen@gmail.com's billede
Medlem af
Oprettet d. 07.12.2011 kl. 22:22 | Mikael K. Sørensen
#23  Jeg har desværre også stiftet bekendskab med denne person i forbindelse med nogle

defekte bremser.

På mine bageste skivebremser havde den ene af klodserne sat sig fast og i

den anden side, viste det sig at caliberen var defekt.

Dette skete efter henholdsvis ca. 50000km og 70000km. Jeg henvendte mig til Citroen importøren, hvor jeg fik Søren Larsen i røret,  jeg adspurgte på en pæn måde om Citroen

ville forholde sig til produktansvarligheden på de defekte bremser, hvor efter jeg blev afvist koldt og kynisk. Det fik mig til at tænke på, hvorfor Citroen lader sådan en person skade deres omdømme yderligere. 

Jeg har købt ny Xantia,Xsara og C4Picasso men nu er det slut, jeg skifter mærke! Det mindste man kan forvente er at blive tiltalt på værdig måde.
jensmartinussen's billede
Medlem af
Oprettet d. 28.09.2011 kl. 23:42 | Jens Martinussen
#22Jeg har selv oplevet forskellige problemer med såvel min nuværende, som min tidligere Citroën, Men trods garantiudløb mv. er disse fejl blevet rettet på værksted og importørs regning. Citroën i Horsens fortjener min bedste anbefaling!
jensmartinussen's billede
Medlem af
Oprettet d. 28.09.2011 kl. 23:42 | Jens Martinussen
#21Jeg har selv oplevet forskellige problemer med såvel min nuværende, som min tidligere Citroën, Men trods garantiudløb mv. er disse fejl blevet rettet på værksted og importørs regning. Citroën i Horsens fortjener min bedste anbefaling!
importøren's billede
Medlem af
Oprettet d. 27.09.2011 kl. 21:28 | Viggo Thude
#20Jeg har en suselyd ved førerdøren på min C4 Picasso.Har været på værksted, Citroen i Aabenraa, hvor mekanikeren siger det er tagbøjlens skyld, og at han ikke kan lave det. Jeg føler det er døren der er utæt i de yderste gummitætninger som gør at vinden suser omkring døren. Er der andre som kender til dette ?

Jeg presser stadigvæk værkstedet. Det kan ikke passe det ikke kan laves.
importøren's billede
Medlem af
Oprettet d. 27.09.2011 kl. 21:28 | Viggo Thude
#19Jeg har en suselyd ved førerdøren på min C4 Picasso.Har været på værksted, Citroen i Aabenraa, hvor mekanikeren siger det er tagbøjlens skyld, og at han ikke kan lave det. Jeg føler det er døren der er utæt i de yderste gummitætninger som gør at vinden suser omkring døren. Er der andre som kender til dette ?

importøren's billede
Medlem af
Oprettet d. 27.09.2011 kl. 21:26 | Viggo Thude
#18Jeg har en suselyd ved førerdøren. Har været på værksted, Citroen i Aabenraa, hvor mekanikeren siger det er tagbøjlens skyld, og at han ikke kan lave det. Jeg føler det er døren der er utæt i de yderste gummitætninger som gør at vinden suser omkring døren. Er der andre som kender til dette ?

importøren's billede
Medlem af
Oprettet d. 27.09.2011 kl. 21:26 | Viggo Thude
#18Jeg har en suselyd ved førerdøren. Har været på værksted, Citroen i Aabenraa, hvor mekanikeren siger det er tagbøjlens skyld, og at han ikke kan lave det. Jeg føler det er døren der er utæt i de yderste gummitætninger som gør at vinden suser omkring døren. Er der andre som kender til dette ?

Per Friis Rasmussen's billede
Oprettet d. 06.03.2011 kl. 15:46 | Per Rasmussen
#16Man får indtrykket af at citroen`ejere må være særdeles tålmodige mennesker der rammes af både uretfærdigheder og uheld.

Men er det først i de senere år at såvel mekanik, importør, forhandlere og værksteder er blevet ramt af en fælles no-go overenskomst ?

I gamle dage mindes jeg at både CS`ere og CX`ere var kvalitetsmaskiner, men de har nok ikke været mere driftssikre i forhold til den øvrige bilpark end tilfældet er idag?

Jeg har selv haft en Citroen Xantia 1,8 i midthalvfemserne. Det var en af de bedste biler jeg har haft. Pålidelig og hamrende komfortabel.

Af øvrige franskmænd har jeg haft en gammel reservedelshungrende Peugeot 205, samt et par afskrækkende eksemplarer af Renault 19!!

Min helt subjektive holdning nu, er at jeg nok aldrig køber fransk igen. Man lader sig nok påvirke af både de artikler man læser og de erfaringer man selv drager.

Også herfra en undskyldning om ikke helt at "holde sig til emnet"

Fortsat god forårs-søndag til alle :-)
halth's billede
Oprettet d. 05.03.2011 kl. 21:37 | Hans Lund-Thomsen
Gert Hansen: » #13"så skift motoren og få god samvittighed og en glad kunde"

Og hvem skal så betale gildet?

Du kan være sikker på, at fabrikken ikke gør i hvert fald!

Skal forhandleren/værkstedet/importøreren så betale?

Hvem tror du så, der i sidste ende får lov til at betale?

Der er kun kunderne til at betale, så det er vel også udelukket!!

#15Nu er FDM's jurister jo inde i sage, så mon ikke alt ordnes.

4 mdr på værksted og bilen er 3 år gammel - ja så har den vel væretet defekt i garantiperioden!

Derfor er det mest sandsynlige, at Citroën kommer til at betale.

En vare købt med garanti skal fungere - ellers skal kunde have pengene tilbage, men betale for kørslen i bilen - altså den tid hvor den kørte, ikke medens den var på værkstedet. Citroën Danmark kommer i jusiternes vridemaskine og må betale - ikke kunden. Når jeg skriver de kan skifte motoren, er det for at påpegen, at problemet kan løses - ihvertfald på den måde, som jo ikke er den billigste, men det tager ikke 4 mdr. at skifte en motor!

Jeg havde en Ford Focus C-max med samme motor - den gav bestemt ikke problemer med motorgang, trækkraft eller ydelse!
g-h's billede
Medlem af
Oprettet d. 05.03.2011 kl. 19:44 | Gert Hansen
#14"I modsætning til dig, har jeg kørt mange kilometer i Peugeot og Citroën og aldrig haft problemer med disse biler"

Så længe der ingen problemer er, oplever man ikke arrogancen!

Når bilen køres til service og kunden betaler regningen, vil det også være dumt at skræmme ham væk!  ;-)

Der er en god grund til, at PSA biler ligger i bunden af tilfredshedsundersøgelserne og det er ikke bilen som sådan, for der findes tydeligvis ejere, der slipper gennem et ejerskab, uden at have problemer.

Det er netop ejerne med problemer, der trykker mærkerne ned på listen.

Resultaterne viser også, at det ikke er bilen som sådan, men forhandler/værksted og importørens håndtering af problemer, der tynger mærkerne.

Jeg tror ikke, der er de store forskelle på personer, der vælger at arbejde ved Citroen og Peugeot, kontra dem der vælger at arbejde andre mærker, så det må være (og er) længere oppe i systemet, der bliver trukket i trådene.

Jeg er glad for, jeg ikke sidder som værkfører og har de utilfredse kunder på den ene side og en arrogant indstillet fabrik eller importør, på den anden side.

Den franske arrogance er måske nødvendigt, for overhovedet at kunne arbejde der! ;-)

Til slut her en undskyldning til Dan Eriksen, for at køre tråden lidt af sporet, men når han allerede har allieret sig med FDM's jurister, er han i gode hænder.  c",)
g-h's billede
Medlem af
Oprettet d. 05.03.2011 kl. 19:13 | Gert Hansen
#13"så skift motoren og få god samvittighed og en glad kunde"

Og hvem skal så betale gildet?

Du kan være sikker på, at fabrikken ikke gør i hvert fald!

Skal forhandleren/værkstedet/importøreren så betale?

Hvem tror du så, der i sidste ende får lov til at betale?

Der er kun kunderne til at betale, så det er vel også udelukket!!

halth's billede
Oprettet d. 05.03.2011 kl. 16:23 | Hans Lund-Thomsen
Gert Hansen: » #10Jeg har skrevet det før her i forummet og det tror jeg stadig på:

Jeg tror at "fransk arrogance" er med i efteruddannelsen, når man arbejder hos PSA.

Det er ikke længere så slemt hos Renault, at jeg vil skrive franske biler!!  ;-)
#12Det er  desværre blevet normalt, at når man ikke kan hjælpe, så kan man skælde ud!

Når en dansk medarbejder opføreer sig dårligt, er det den pågældendes eget ansvar.

I modsætning til dig, har jeg kørt mange kilometer i Peugeot og Citroën og aldrig haft problemer med disse biler. Jeg har haft problermer med værksteder, som ikke udførte service godt nok! Min søn havde en Citroën, der havde oliespild ved toppakningen og ved olitrykmåleren. Dette var ikke blevet lavet, da jeg hentede bilen for min søn. Da jeg spurgte værkstedet, hvorfor det ikke var blevet lavet - på trods af at der var gjort opmærksom på det - blev jeg blot bedt om at køre bilen ind på værkstedet.

Her så man på bilen og kom med et overslag  på 1.400, kr. Men det var ikke noget løfte. Måske skulle toppakningen skiftes. Jeg fortalte værkstedet, at det ville jeg fortælle min søn. Jeg kørte hen til min fætter, og vi skruede ilietryksindikatoren af og udglødede kobberpakningen. Kobber bliver blødt igen, selvom det bliver kølet ned i vand straks efter opvarmning til rødvarme. Vi monterede indikatoren igen. Efter at vi havde skiftet ventildækselpakningen, næsten 500 kr kostede den!, var alt i den skønneste orden!

Jeg ville være meget flov, hvis jeg arbejdede på Citroën i Kolding. Så dårlig bør en dansk fagmand ikke være! Og den service, der bliver udført på denne måde, er ikke service - kald det hvad Du vil, Dansk arrogance, dumhed, tyveri, men fransk arogance er det ikke. Bilen fejlde intet - den skulle vedligeholdes med service. Ovenstående er en af årsagerne til, at min Citroën blive seviceret et andet sted. Kun et overordentligt godt tilbud kunne få mig til at handle der!

Det er også helt ud i skoven, at et værksted ikke kan orden en dieselmotor, der banker på mindre end 4. måneder! Det tager kun en dag at skifte hele motoren - så kan de ikke andet, så skift motoren og få god samvittighed og en glad kunde!! C'tait la methode danois et francais! Eller hvordan de nu siger det nede på boulevarden!!

Med venlig hilsen

Hans
medhue's billede
Medlem af
Oprettet d. 05.03.2011 kl. 13:13 | Niels Lund
#11Der findes jo en side, hvor ting om Citroén diskuteres www.Citronik.dk

Mvh. Niels Lund
g-h's billede
Medlem af
Oprettet d. 05.03.2011 kl. 13:11 | Gert Hansen
#10Jeg har skrevet det før her i forummet og det tror jeg stadig på:

Jeg tror at "fransk arrogance" er med i efteruddannelsen, når man arbejder hos PSA.

Det er ikke længere så slemt hos Renault, at jeg vil skrive franske biler!!  ;-)
palsan's billede
Medlem af
Oprettet d. 05.03.2011 kl. 13:01 | Palle Glerup Nielsen
#9Det kan da vist kun være i Citroen Danmark's og sandelig også hele Citroen's interesse, at få en sådan person som Søren Larsen banket på plads eller skiftet ud. Han er sansynligvis en stor del af årsagen til, at Citroen-mærket stadig ikke ligger højere placeret på listen i de efterhånden mange tilfredsheds-undersøgelser, som er foretaget af både FDM og andre.

Søren Kjeldsen har ret i sine betragtninger.

Jeg vil tro, at en henvendelse fra FDM til rette sted og på vegne af mange medlemmer vil have en positiv effekt på enten Søren Larsen eller hans overordnede.

Hvis han ellers er korrekt citeret, så er udtalelsen om " ..alt over 60000 km ...." jo decideret undergravende virksomhed mod Citroen!!

mvh.  Palle Nielsen

6947475's billede
Medlem af
Oprettet d. 05.03.2011 kl. 12:41 | Michael Mau Hansen
#8den er jeg med på ham søren han skal ud af citroen
aase03's billede
Oprettet d. 05.03.2011 kl. 12:18 | Svend Due Mikkelsen
#7Jeg har nu kæmpet med Citroen Danmark i et år, om  ansvar og betaling for gennemgribende renovering af E6G gearkasse (25.000km - 17.000 kr.). Jeg kan forstå, det er servicechefen som er problemet i denne sammenhæng! Så væk med ham - med alle midler :-(
sdkjeldsen's billede
Medlem af
Oprettet d. 05.03.2011 kl. 11:00 | Søren Kjeldsen
#6 Okay.

Det er en kedelig fyr at have ansat. Det kan jo ødelægge et godt ry.

Hvis der er mange der er utilfredse med Søren Larsen, tror jeg det vil være en fordel at klage til instanser der ligger højere end Søren Larsens niveau.

Der må være højere personer end Søren Larsen, og så ville jeg indsamle klager igennem en Citroen klub (hvis der er en), og måske gennem Facebook. Jo mere offentligt det kan komme frem med utilfredse kunder jo større chancer er der for at Citroen reagerer.

Jeg kan også nævne hjemmesiden www.trustpilot.dk hvor man bedømmer virksomheder, der får firmaerne besked når der bedømmes.

Jeg ønsker jer alle held og lykke.

Mvh

Søren Kjeldsen.
deriksen@paradis.tdcadsl.dk's billede
Medlem af
Oprettet d. 04.03.2011 kl. 19:37 | Dan Eriksen
#5Søren Kjeldsen.

Søren Larsen er servicechef ved Citroen Danmark, og er berygtet/berømt for sine udtalelser, bl.a denne udtalelse til en ejer af en citroen  hvor moteren stod af efter godt 60000km, Søren larsens kommentar til dette: Man skal være glad for alt over 60000 km i en citroen, se det en udtalelse der er til at tage at føle på.

Det er rart at se at jeg ikke er den eneste der har haft fornøjelsen at døjes med Søren larsen. der også for mit vedkommende har irettesat en værkfører fra et værksted der gav mig ret i mine klager og bekræftede overfor Søren larsen at problemet var til stede, men det vi andre der er nogle brokhoveder og ikke har forstand på biler.
sdkjeldsen's billede
Medlem af
Oprettet d. 04.03.2011 kl. 17:15 | Søren Kjeldsen
#4Jeg spørger måske lidt dumt :-)

Søren Larsen. Hvem er Søren Larsen?

Er han ved Cirtoen Danmark eller er han ansat ved en Citroenforhandler eller et Citroen værksted ? 

Mvh

Søren Kjeldsen
ths@privat.dk's billede
Medlem af
Oprettet d. 04.03.2011 kl. 17:09 | Torben Hornbæk
#3Hej.

Ang. Søren Larsen kan jeg kun være enig, han ved ikke hvad service er og hvordan man behandler kunder.Jeg har problemer med min Citroen C3 Picasso, som hyler i gearkassen i 4 og 5 gear, det er der klaget over ved forhandleren, som sendte afgørelsen til Citroen Danmark og dermed Søren Larsen, som kalder det arbejdsstøj og hvis jeg ikke kan forstå dette opfordrer han mig til at klage til en forbrugerorganisation.

FDM har betegnet støjen som en kategori 0 fejl, altså en væsentlig fejl.

Vi afventer fra FDM.

MVH Torben Hornbæk Ebeltoft 40213256

medhue's billede
Medlem af
Oprettet d. 04.03.2011 kl. 16:57 | Niels Lund
#2Hej Dan!

Min motor i en C5 fra 2007 er nok den samme som i din C4, men vi har aldrig haft problemer med motoren eller elektronik. Vi havde derimod tidligere en C5 fra 2002, hvor der kom rust bl.a. i bagklappen, hvor jeg også oplevede Søren Larsen som en noget arrogant person. Jeg fik dog min vilje delvis tilsidst efter mange mails frem og tilbage. Siden da har jeg oplevet Citroén rimeligt positivt, også på den nye her fra 2007, hvor jeg bl.a. har fået skiftet koblingen tre gange under garanti.

Held og lykke, der er nok ikke andet og gøre en at presse på .

Mvh. Niels Lund
6947475's billede
Medlem af
Oprettet d. 04.03.2011 kl. 15:20 | Michael Mau Hansen
#1få fdm til hjælpe dig  med det  det vil jeg gøre

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook