Hej,
Jeg har en 520i (den med 4-cylendre) og motorgangen er meget uhomogen. Den kommer med periodiske udsættere og stort set alt er prøvet. Er der nogen der har erfaringer med det?
Mvh
Henrik
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "BMW 520i 2008"
Opret ny kommentarMåske kan fejlen ligge i din impulsgiver fra krumtappen, eller ledningen til denne, det giver de samme symtomer.
Og som sidste løsning, spjældet efter luftmængdemåleren i indsugningen står og tøver evt sætter sig fast i visse positioner, f.eks når du kører i ensartet moderat tempo. Kom lidt fint fedt på spjældets ophængspunkter, og se til at det arbejder let og frit.
Jeg har også prøvet at benzin pumperelæet har været defekt, fin det og udskift det
Er der fundet en løsning på problemet?
Er der fundet en løsning på problemet?
Har du været ude og prøve tilsvarende modeller?
Mon ikke en software opdatering er løsningen?
Det minimerer måske problemet til næsten ingen ting.
Hvis ikke BMW tilråder højoktan benzin til motoren, skal den uden videre kunne køre på i hvert fald 95 oktan!
BMW er endda rigtig gode til at lave højtydende motorer, der kører på lavoktan benzin, så der må være en anden fejl!
Hvis det med benzin ikke hjælper så prøv at
skrive op, når problemet opstår, så kan man
måske finde et mønster i det eller frem tvinge
fejlen. Har du prøvet at få lavet en rigtig
motortest hos BMW, da mange af de " andre "
ikke kan nå helt ind i de rigtig sted unden
koder. Jeg har selv prøvet at få en udskrift
på de alm.værksted, den kom frem med 2 fejl, men da den så blive køret igemmen med en BMW computer
kom der 18 fejl, de 17 af dem kunne den selv
rette den sidste blev fingerne beskidt af.
Den kan indda fortælle dig om bilens tilstand og
hvordan den er serviceret.
Det er ellers en dejlig vogn
MVH.
Mike
Jeg havde samme problem for et par år siden med min 320i 2005. Ikke det store, men alligevel irriterende. Så skiftede jeg til Shell V-power okt. 99, og siden har jeg intet mærket.
Hilsen Mogens