Imponerende !
Jeg har for 2 måneder siden fået mig en BMW 318d - min første BMW - men nok ikke den sidste.
Den har nu rundet 6.000 km og det er en ren fornøjelse.
Kvik, masser af moment og et brændstoforbrug som overraskede mig meget til den positive side.
Bilen har kørt i gennemsnit 20 km/l efter forbrugsmåleren - uden at køre decideret økonomikørsel. ( det er næsten dobbelt så langt som min 2,4l Sonata benzin kørte på literen )
Det er en skøn blanding af by, landevej og motorvej. ( i onsdags var jeg en tur i hovedstaden fra Herning og tilbage - samme fine brændstoføkonomi )
Til sammenligning kører min Cee'd 1,6 CRDI 115 - SW 17,5km/l - og den er endda lettere.
Havde godt hørt at brændstoføkonomien i en BMW var god - men jeg blev alligevel overrasket ;-)
Thumbs up fra mig ;-)
mvh
Eigil
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "BMW 318d"
Opret ny kommentarPå min leasede bimmer - kommer måske til at overkøre lidt - holder dog ferie i sommerhuset i DK næste sommer - hjælper lidt ;-)
men-men - så er der jo denne her næste gang - måske - lækker er den i hvertfald - so far ;-)
http://www.fdm.dk/nyheder/verdenspremiere-ny-bmw-3-serie
Du kan svare i denne tråd - jeg vil meget gerne høre om sønnens oplevelse af bilen ;-)
http://www.fdm.dk/debat/hyundai-i10-kia-picanto-eller-chevy-spark
mvh
Eigil
Der er ikke et forum for Spark - og jeg kan ikke oprette et.
Skal man have FDM til at oprette hovedforaerne ? - jeg forstår ikke helt hvorfor der er et forum for Chevy Epica og Chevy Cruze .......... uden at være under en hovedoverskrift, der hedder Chevrolet.
mvh
Eigil
Datteren ender med en Spark - så jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvordan sønnen er tilfreds ?
( svar venligst i Spark-forummet ;-) )
mvh
Eigil Sørensen
Uden at mit indlæg har noget BMW-mæssigt over sig, så poster jeg den alligevel :-)
Ud over konen`s nye Aygo - der går 15-16 km/l ved ren bykørsel ( hun når vel op på 7-8000 km om året) så blev min kære Space Star udskiftet med en nogle år gammel Opel Corsa med den sparsommelige 1,0 ECOTEC / med 3 cylindre og hele 58 hk kraftværk..
Grunden er, at vi trods alt synes at have brug for 2 biler, og da vi endnu ikke har vundet den eftertragtede lottogevinst, så endte konklusionen med at 2 små driftvenlige benzinbiler - begge med kædetræk og lav ejerafgift var at foretrække.
Opel`en står til 17,9 km/l men har over foråret og sommeren flere gange rundet 20 km/l uden specielt øko-kørsel . Dog har jeg valgt at jeg i en bil med lille motor ikke kører hurtigere end 110 km/t på motorvej - for ikke at presse den lille motor unødigt.
Totaløkonomièn har heddet 18,8 km/l og det er jeg naturligvis vældig godt tilfreds med.
Jeg har tidligere kørr Morris Mascot, Opel Ascona D, Peugeot 205 GRD, Renault 19 ( 2 gange), Nissan Sunny, Citroen Xantia 1,8, Fiat Grande Punto 1,2 Active, Mitsubishi Carisma 1,8 EXE, Carisma 1,9 DI-D, og SpaceStar 1,9 DI-D.
Der er ingen tvivl om at Opel`en i mine øjne står som et supergodt transportmiddel, og forhåbentlig af den billige slags.
Heller ingen tvivl om at jeg - den dag økonomien tillader det - igen forfalder til en af Mitsubishi`s modeller - gerne den nye Lancer med den nye Super-diesel :-)
Utroligt som tiden flyver ;-)
Jeg har haft mange biler af forskellig karakter - Opel Kadet,Citroen GS og BX,Peugeot 306,Toyota Corolla,Kia Clarus,Carens, Cee'd ( har jeg endnu ) og Hyundai Sonata før jeg fik min BMW.
De fleste har været gode biler, med fine køreegenskaber - men......... der er ikke nogen af dem, der har givet mig lige så meget køreglæde som Bimmeren ;-) - den kører som en drøm - nærmest klistret til vejen under alle forhold - en ren fornøjelse.
Og så det kedelige:
Jeg har ikke kunnet holde de 20 km/l hen over året - den har kørt i gennemsnit 18,1 km/l og BC står nu på 18,5 efter de sidste 5.000 km.
Der gik nok lidt sport i det i starten - hvor jeg nu har vænnet mig til at køre den, som en BMW kan køres ;-)) - og så mere end halvdelen af min kørsel på motorvej med 130km/t.
Men............ Sammenlignet med Sonataen, der kørte ca. 10 km/l ( benzin ) i gennemsnit er der sparet mere end kr. 10.000 i brændstof ved en forskelspris på kr. 1,5 på diesel og benzin, hvilket nok er nogenlunde gennemsnittet over året.
Den har selvfølgeligt ikke fejlet noget i løbet af året - det skulle den heller ikke gerne - det er jo en ny bil ;-)
mvh
Eigil
Jeg kunne ikke køre 13,5km/l i gennemsnit i min 2,4l Sonata - kun på en tur som den beskrevne - gennemsnittet lå på lidt over 10km/l
I øvrigt føles Bimmeren lige så kvik - selvom den har færre HK - den har et større moment.
Jeg vaklede lidt mellem 318d og 320d - men 318d gør det rigtigt fint ;-)
At sammenligne med din store 335i er ikke fair - selvfølgeligt bruger den mere - men er så nok også sjovere ;-)
mvh
Eigil«
Jeg var selv meget tæt på at vælge en 320d denne gang (tilbage i marts), men bilmarkedet gjorde at en lettere brugt 335i var indenfor rækkevidde kunne jeg simpelthen ikke stå for fristelsen. Min kone og jeg har for ganske nylig været på en lang tur igennem Tyskland og Østrig og BMW'en er en formidabel langtursvogn. Sidste dag kørte jeg 1220 km hjem (ovenpå at have kørt 4000 km på 6 dage), næste morgen var jeg på tanken for at vaske, og måtte lige køre en lille omvej hjem alligevel. Den slags køreglæde har jeg altså ikke haft i mange, mange år :-)
Jeg kunne ikke køre 13,5km/l i gennemsnit i min 2,4l Sonata - kun på en tur som den beskrevne - gennemsnittet lå på lidt over 10km/l
I øvrigt føles Bimmeren lige så kvik - selvom den har færre HK - den har et større moment.
Jeg vaklede lidt mellem 318d og 320d - men 318d gør det rigtigt fint ;-)
At sammenligne med din store 335i er ikke fair - selvfølgeligt bruger den mere - men er så nok også sjovere ;-)
mvh
Eigil
Tillykke med bimmeren.
Vi har et hold venner som har en fra 2006 som
er meget glad for deres.
Der var en gang for en del år tilbage,når man købte BMW skulle man af med en masse penge, både for service,reversdele og de brugte lidt mere benzin, men disse tider er over nu.
Jeg er selv en del overrasket over hvad de forskellige ting koster, alså hvor lidt ...
Jeg laver alt hvad jeg selv kan og har et par venner i baghånden som kan alt det med PC´.
Held og lykke med den fremover.
En hilsen fra en BMW 540i
Jeg skulle en tur i sommerhuset i dag - fra Herning til Vejers - på de " vestjyske motorveje " uden meget trafik.
Nulstillede BC - for lige at se hvad fætteren kørte på sådan en tur på 200 km.
Jeg vil understrege at jeg ikke kørte decideret økonomikørsel, altså kørte som jeg plejer at køre - men den ringe trafik gjorde at jeg kunne holde konstant hastighed på længere strækninger ad gangen.
Imponerende - den landede på 23,8 km/l da jeg holdt hjemme i carporten igen.
Min Sonata ville have kørt ca. 13,5 km/l benzin.
Så jeg har ikke et øjeblik fortrudt at jeg skiftede den ud - den meget mindre brændstofudgift betaler en stor del af merudgiften - og så har jeg jo fået mig en Bimmer ;-)