Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

Avensis fra 2004 79000 KM

kruawan's billede
Redigeret d. 30.01.2010 kl. 13:51 | Kurt Thomsen

Har indtil nu været den lykkelige ejer af en avensis fra 2004.Jeg opdager så for nogen tid siden at den er begyndt at bruge oil så jeg tjekker det jævnligt den bruger ca 1/2 litter på 2000 km. jeg læser så i et indlæg i Bilbasen at der er en fabrikationsfejl på avensis fra den årgang og mange som har henvendt sig til Toyota har fået det udbedret uden nogen problemer. Jeg henvender mig så ved Toyota i Fredericia hvor jeg får at vide at der er kun 3 års garanti på bilen så det vil de ikke have noget med at gøre. Jeg prøver så ved Toyota i Middelfart hvor jeg har købt den fra ny. De stiller en masse spørgsmål  blandt andet vil de se service bogen og der kan de se at de 3 første servicer er lavet ved dem og de 2 sidste på et andet autoriseret værksted men alle service er overholdt til punkt og prikke.De siger så at de skal tale med importøren og så ringe tilbage men det sker ikke så jeg ringer selv til dem og får den besked at når jeg ikke har været tro overfor Toyota og fået lavet alle mine services hos dem så vil de heller ikke hjelpe mig når bilen er næsten 6 år og der ikke er mere end 3 års garanti på bilen. Jeg mener jo når det er en fabrikationsfejl bør de lave det uanset om den er over 3 år eller ej.

Kommentarer til: "Avensis fra 2004 79000 KM"
dar@stofanet.dk's billede
Medlem af
Oprettet d. 03.10.2010 kl. 17:15 | Dennis Rasmusen
#15Jeg er den "lykkelige" ejer af en 1.8 fra 2003 117.00 km, den har et olieforbrug på 1 liter pr. 500 km. Jeg har fået lavet olietest hos aut. toyotaværksted som mente at importøren ville være behjælplig med udgiften. Det ville de ikke pga. bilens alder. Jeg kontakter toyota@toyota.dk og får en tilbagemelding at der er 3 års garanti eller 100.000 km.

Jeg har fået fortalt af en toyotamekaniker at problemet med motoren er et kendt problem og det er motorblokkens cylindre der bliver ovale.

Jeg vil skrive til importøren igen, for en forklaring på, at der tidligere er lavet fabrikationsfejl uden beregning, tros 5 år og mere end 100.000 km.

CHAU's billede
Medlem af
Oprettet d. 16.02.2010 kl. 21:22 | Christian Autzen
#14Torben

Jeg kan da give dig ret - men nu skriver du jo selv, at i jeres firma fik I udskiftet motorblokken på jeres Toyota-biler.

Når det sker - motorblokudskiftning for at komme ud af et olieforbrugsproblem, så siger det mig, at der er en grundlæggende konstruktionsfejl på denne type motor.

Og derfor synes jeg, at Toyota skal stå ved deres produkt og udbedre for egen regning. For produktet har så en fejl fra leveringen !

Jeg har også haft en bil engang som brugte for meget olie - det viste sig at være pakningen ved ventilstyret som var revnet. Den blev så skiftet på min regning.

Men her er det åbenbart ikke "bare" en pakning !

Hilsen
Christian
tsp's billede
Medlem af
Oprettet d. 13.02.2010 kl. 10:28 | Torben Pedersen
CHAU: » #11Nu bliver jeg forvirret - på et højere niveau.

For hvis det kun var helt enkeltstående tilfælde, så forstår jeg ikke, at man ikke bare dækker denne sag pr. kulance, og så kommer videre. For i min verden - selv om jeg da ikke står og skal købe ny bil i de næste mange år, så ville jeg nok gå uden om Avensis, navnlig de årgange, som der så åbenbart har været/er problemer med.

Så kan andre selvfølgelig sige, at jeg overreagerer, men en motorreparation til 35.000 kr. er i min verden utroligt mange penge.

Og det er så det store spørgsmål, om Toyota har hvilet på deres laurbær i alt for mange år, jævnfør de efterhånden flere sager, som "pludselig" forekommer med Toyota-biler.

Hilsen
Christian«
#13Hej igen Chrístian
Der er ikke tale om at der "pludselig" opstår flere problemer på Toyotaer. Dette problem med stort oliforbrug er, som jeg har skrevet, en gammel sag. De omtalte biler er ca. 6 år gamle og der vel grænser for hvorlænge, man kan kræve garanti reparationer. I øvrigt kan du jo, hvis du ønsker at købe en af disse Toyotaer, bede om at se i servicebogen om denne reparation er foretaget. Det bliver nemlig skrevet ind i servicebogen. Netop fordi Toyota, ikke forsøger at skjule dette problem. Problemet har i øvrigt været omtalt i Motor, dengang problemet var på sit højeste. Så her er absolut ikke tale om, at Toyota prøver at løbe fra problemet. I øvrigt er det jo ganske pudsigt, at problemet med speederen på en bl.a. en Aygo, kan få Toyota til at reagere over hele verden, hvorimod det selvsamme problem også eksisterer på både Citroen C1 og på Peugeot 107. Disse bilmærker gør dog ikke noget stort nummer ud af problemet. Det siger meget om Toyota. Ansvarlighed, mener jeg det hedder, iøvrigt et ord som ikke bruges ofte længere.....
Hilsen
Torben
motiou's billede
Medlem af
Oprettet d. 12.02.2010 kl. 20:56 | Morten Juster
CHAU: » #11Nu bliver jeg forvirret - på et højere niveau.

For hvis det kun var helt enkeltstående tilfælde, så forstår jeg ikke, at man ikke bare dækker denne sag pr. kulance, og så kommer videre. For i min verden - selv om jeg da ikke står og skal købe ny bil i de næste mange år, så ville jeg nok gå uden om Avensis, navnlig de årgange, som der så åbenbart har været/er problemer med.

Så kan andre selvfølgelig sige, at jeg overreagerer, men en motorreparation til 35.000 kr. er i min verden utroligt mange penge.

Og det er så det store spørgsmål, om Toyota har hvilet på deres laurbær i alt for mange år, jævnfør de efterhånden flere sager, som "pludselig" forekommer med Toyota-biler.

Hilsen
Christian«
#12Selv om det er en Toyota, er det ikke altid en fejlfri bil, selvfølgelig ikke. Der er tale om mekanik/elektronik der kan gå i stykker på alle biler.
De såkaldt "pludselige" sager står Toyota dog ved, til forskel fra et par franske, der ikke har nogen kommentarer til problemet med f.eks. speeder. Det har jeg da mere respekt for, end at ignorere det.
CHAU's billede
Medlem af
Oprettet d. 12.02.2010 kl. 17:32 | Christian Autzen
#11Nu bliver jeg forvirret - på et højere niveau.

Hilsen
Christian
tsp's billede
Medlem af
Oprettet d. 12.02.2010 kl. 14:30 | Torben Pedersen
CHAU: » #8Jeg læser først nu denne tråd - og jeg må sige, at jeg er overrasket over at læse om en Toyota-motor til Avensis, som skal have skiftet hele motorblokken ud på grund af for stort olieforbrug.

Burde denne historie ikke have været slået langt mere op end den åbenbart er blevet - for en ny motorblok koster vel en hulens masse penge; og så til en bil, som "alle og enhver" står i kø for at købe som brugt.

- Ja, jeg er faktisk lidt rystet over, at Toyota slår sig lidt i tøjret, selv om jeg da anerkender, at de kan være i deres gode ret til at nægte kulance.

Men altså - her er det vel hele deres gode ry og omdømme som står på spil (?).

Hilsen
Christian«
#10Hej Christian
Der har ikke på noget tidspunkt været fortiet noget om dette problem MEN det er altså ved at være en "gammel" sag. Jeg er ved at skulle skifte min 3. bil efter at jeg havde denne hændelse, så det er absolut ikke noget nyt. Det var en del om problemet, i den almindelige motorpresse på daværende tidspunkt. Og ja det er bekostelig affære for Toyota Danmark. I mit tilfælde var regning til Toyota Danmark på ca. kr. 35.000,00 De betaler jo værkstederne for at lave arbejdet og jeg skal hilse og sige at en garantireparation, ikke giver den højeste timeløn til reparatøren. Men de gør det jo gerne fordi de samler på tilfredse kunder.
hilsen
Torben
mme's billede
Medlem af
Oprettet d. 12.02.2010 kl. 12:38 | Mogens Georg Meier
CHAU: » #8Jeg læser først nu denne tråd - og jeg må sige, at jeg er overrasket over at læse om en Toyota-motor til Avensis, som skal have skiftet hele motorblokken ud på grund af for stort olieforbrug.

Burde denne historie ikke have været slået langt mere op end den åbenbart er blevet - for en ny motorblok koster vel en hulens masse penge; og så til en bil, som "alle og enhver" står i kø for at købe som brugt.

- Ja, jeg er faktisk lidt rystet over, at Toyota slår sig lidt i tøjret, selv om jeg da anerkender, at de kan være i deres gode ret til at nægte kulance.

Hilsen
Christian«
#9Hej Christian

Der synes jeg nu, du ryger lidt for langt ud.
Man kan næppe bebrejde Toyota, at de ikke betaler her.

At det gode navn skulle være på spil på grund af enkeltstående tilfælde af denne type motorhaveri, er næppe noget Toyota behøver at frygte

Hilsen Mogens
CHAU's billede
Medlem af
Oprettet d. 12.02.2010 kl. 12:19 | Christian Autzen
#8Jeg læser først nu denne tråd - og jeg må sige, at jeg er overrasket over at læse om en Toyota-motor til Avensis, som skal have skiftet hele motorblokken ud på grund af for stort olieforbrug.

Hilsen
Christian
Nizab's billede
Medlem af
Oprettet d. 11.02.2010 kl. 19:27 | Nicki Zabell
#7Hvilken motor drejer det sig om?
Har selv en 2.0 benzin fra 2004 og håber da aldrig at ende i samme situation som dig. Jeg har nemlig heller ikke brugt dyre domme på autoriserede Toyota værksteder ;-)
nielric's billede
Oprettet d. 04.02.2010 kl. 18:16 | Niels R. Truong...
#6Ja. Det er surt når der opstår sådan et problem. Og generelt er Toyota kendt for at have markedets bedste kulance. Men der er også grænser for hvad man kan forlange. Når man bruger et andet værksted må det vel betragtes som at man ikke mere er kunde på mærkeværkstedet, og så er det min opfattelse at det må være den værksted man bruger i nutid der må være den serviserende og prøve at få kulancen igennem !!!. Det er jo dem der er ansvarlig for bl.a. den olie der er fyldt på motoren, har den overholdt netop Toyotas krav til olier mm. ?.
Venlig Hilsen
Richard Brunhøj
ao's billede
Medlem af
Oprettet d. 04.02.2010 kl. 16:51 | Arne Olesen
#5Jeg har en Avensis fra 2001, som for knap 4 år siden, hvor bilen var knap 5 år gl. og havde gået 130.000, fik skiftet motor hos Toyota i Fredericia uden det midste sværdslag. Jeg har så også brugt Toyota til alle service eftersyn. De første 3 år i Vejle, hvor jeg købte bilen og siden i Fredericia.
mvh Arne Olesen, Fredericia.
tsp's billede
Medlem af
Oprettet d. 30.01.2010 kl. 20:42 | Torben Pedersen
#4Hej
Jeg har selv haft samme problem og vi have i øvrigt 5 biler i firmaet, som alle fik skiftet motorblok og stempler. Alle biler var inden for garantiperioden. Der for var der ikke nogle problemer med det. Vi måtte dog i en periode komme på værksted een gang om ugen, for at værkstedet kunne følge olieforbruget nøjagtigt. Det er nem sådan, at så længe en bil ikke bruger mere end 1 liter olie pr. 1000 km. så anses forbruget for at være inden for det normale. Alle er dog klar over at det ikke er virkeligheden med moderne biler men det var umiddelbart kravet fra Toyotas side. Forbruget lå i alle 5 tilfælde over 1 liter pr. 1000 km. i vores situationen.
I dette tilfælde er forbruget "kun" 1 liter pr. 2000 km. så jeg tror den kan blive meget svær at få igennem.
Hilsen
Torben
mme's billede
Medlem af
Oprettet d. 30.01.2010 kl. 20:34 | Mogens Georg Meier
#3Det er jo altid surt når man løber ind i den slags problemer.
Havde der været garanti på bilen er der ingen tvivl: Toyota ville givet betale.
Men som sagerne står, har du brugt et uautoriseret værksted til de seneste servicearbejder, og så er der for mig heller ingen tvivl: Toyota vil under de givne omstændigheder næppe yde kulance, og hvem kan egentlig klandre dem for det?

Hilsen Mogens
Jørgen S Jensen's billede
Medlem af
Oprettet d. 30.01.2010 kl. 20:10 | Jørgen S Jensen
Gert Hansen Esbjerg: » #1Jeg kender personligt en en ejer, der fik renoveret motoren, selv om den var godt 5 år og havde gået over 100.000km.

Prøv at skrive et brev, direkte til importøreren.

Læse jeg det rigtigt, at der er udført en eller to service uautoriseret?«
#2Tja, værkstederne er vel lidt ligeglade om de skal reparere på en motor eller andet, så længe importøren dækker udgiften efter at garantien er udløbet.
Så længe kunden har brugt et aut. værksted er det vel også ok?

Hvis man ikke har benyttet et sådan, så kan jeg ikke rigtig se noget forkert i at blive afvist, som trådstarteren skriver.
Men prøv bare at sende et brev til importøren.
g-h's billede
Medlem af
Oprettet d. 30.01.2010 kl. 14:11 | Gert Hansen
#1Jeg kender personligt en en ejer, der fik renoveret motoren, selv om den var godt 5 år og havde gået over 100.000km.
Prøv at skrive et brev, direkte til importøreren.
Læse jeg det rigtigt, at der er udført en eller to service uautoriseret?

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook