407 - Startproblemer

ForsideDu er her: BILMÆRKERPeugeot › 407 - Startproblemer

mcgyver's billede
Medlem af
Redigeret d. 25.05.2010 kl. 11:12 | Anders Spur Hansen

Vi har lige købt en 2006 1.8 Peugeot 407 SW. Desværre oplever vi, at når bilen har holdt stille i en længere periode som fx 6-10 timer, så springer bilen ikke i gang med det samme, men kræver at man laver 2-3 tændinger. Herefter er der ingen problemer. Det er ikke batteriet, da starteren kører fint. Peugeot har givet op, da bilen selvfølgelig har startet hvergang mens den var på værksted. (typisk). Derfor vil jeg høre om andre har oplevet dette fænomen?  

Kommentarer til: "407 - Startproblemer"

mcgyver's billede
Medlem af
Oprettet d. 04.07.2010 kl. 19:40 | Anders Spur Hansen
#3Problemet er nu løst efter et par turer på værksted og det viste sig at være en defekt temperaturmåler i motoren. Den blev skiftet og siden har bilen kørt / startet uden problemer,

hf.felk@yahoo.dk's billede
Medlem af
Oprettet d. 26.05.2010 kl. 13:11 | Frantz Felk
#2Jeg ville koncentrere mig om benzintilførslen/pumpen, når batteríspændingen ellers er i orden. Et gammelt, døende batteri kunne have et fald i spændingen i løbet af nogle dage. Jeg havde for mange år siden  en Corolla med det samme problem. Det var en utæthed/tæring/samling i benzintilførslen, der gjorde, at benzinpumpen skulle have flere forsøg for at få benzinen frem og ind i cylinderne (benzinen var løbet tilbage i slangen). Sekundært ville jeg undersøge benzinpumpen: Kontrollere stelforbindelsen m.m., iagttage/lytte/lugte med åben motorhjelm når jeg startede bilen efter at den har stået nogle dage. Mit problem var henne ved tanken, hvor benzinen bare dryppede ud. ??

oe's billede
Medlem af
Oprettet d. 25.05.2010 kl. 18:22 | Ole Edslev Chri...
#1Det er jo lidt vankeligt, når den starter godt, når nogen kikker på.
Hvis det er meget iriterende ville jeg besøge en Audoelektriker, men det er heller ikke sikkert han kan hjælpe dig.
Min 407 var strømløs for 1½ år tilbage, men de sagde at jeg skulle henvende mig inden jeg  fik hjælp til at starte den, men det har ikke været noget ivejen siden.
Jeg troede det var batteriet, bilen er fra 2004

online på fdm.dk lige nu