Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

320d år2000 ujævn tomgang

BoomBoy's billede
Medlem af
Redigeret d. 30.09.2010 kl. 05:27 | Casper Mailand ...

Hej forum.

Min tomgang er meget urolig, så hele bilen ryster, det minder meget om et defekt motorophæng, men dette er tjekket.
Jeg har gisning om det er slidte dyser men men men...

Har andre oplevet dette?

Kommentarer til: "320d år2000 ujævn tomgang"
Tage Gejl's billede
Medlem af
Oprettet d. 12.10.2010 kl. 23:47 | Tage Gejl
#10En af mine venner fra Næstved kører gerne turen over til BMW Herning for at få lavet service.

Han siger at det sagtens kan betale sig. Og så får han samtidig den gode service og lave pris.

Hvis du bor i København, så kan du jo prøve at ringe til værkføreren (Ole). Han plejer at være rimelig god til at diagnosticere, også via telefonen.
pallingd's billede
Medlem af
Oprettet d. 12.10.2010 kl. 23:14 | Per Alling-Dam
#9Så kan du lige så godt dreje til venstre efter Lillebæltsbroen og køre til Flensburg. Så kan du jo også handle lidt ind på vejen hjem, så er turen betalt :-)
BoomBoy's billede
Medlem af
Oprettet d. 12.10.2010 kl. 23:02 | Casper Mailand ...
#8Jeg kan tilføje jeg kommer fra københavnsområdet, så det vil være en tur at skulle til jylland for at sætte den på værksted :)
BoomBoy's billede
Medlem af
Oprettet d. 12.10.2010 kl. 23:01 | Casper Mailand ...
#7Jaah det er selvfølgelig en mulighed at kører den op til BMW, men desværre ER det ingen garanti for det bliver godt (eller billigt). Sjældent hører de to ting sammen, men kan jeg slippe med 5000kr gør jeg gerne det frem for at ligge 10.000kr for samme opgave.

Jeg vil dog i første omgang se på svinghjulet, og om der skulle være nogen fejl at udlæse.

Hvis det ikke løser sig, vender jeg tilbage.

indtil videre -tak for hjælpen :)
pallingd's billede
Medlem af
Oprettet d. 12.10.2010 kl. 22:54 | Per Alling-Dam
#6Undskyld: det er ikke Terminalen Kolding men Terminalen Esbjerg, jeg har dårlige erfaringer med!!
pallingd's billede
Medlem af
Oprettet d. 12.10.2010 kl. 22:52 | Per Alling-Dam
#5At benytte et autoriseret BMW-værksted er ingen garanti for noget som helst. Eksempel: Terminalen Kolding udleverer lystigt biler som er utætte og i livsfarlig stand, og må låne sig frem til mekanikere med forstand på elektronikken i en BMW med utroligt lange reparationstider som følge.

Har gode erfaringer med tyske mærkeværksteder for både BMW og Ford.
Tage Gejl's billede
Medlem af
Oprettet d. 12.10.2010 kl. 21:06 | Tage Gejl
#4Jeg bruger altid et autoriseret BMW værksted. Så slipper jeg for ekstraregninger på værdiløse undersøgelser hos en "mekaniker" der ikke kender min bil.

Har fundet ud af, at det er mest økonomisk i længden.

Kan klart anbefale Arne Poulsen i Herning. Her arbejder man kun på timeløn, dvs. man betaler så kun for det man får lavet.
BoomBoy's billede
Medlem af
Oprettet d. 10.10.2010 kl. 01:38 | Casper Mailand ...
#3Hej.

Det er ca 2000km siden jeg fik skiftet olie,filtre osv osv..

Hvad skal jeg kigge efter på testeren? har nemlig adgang til en, mht. det er bedst at få rettet inden vinter, så jeg helt enig, kan mærke det "voldsommere" eftersom det bliver køligere i vejret.

Jeg vil prøve at give den viden til "min" mekaniker med svinghjulet, han må kunne forhører sig hos sine kollegear.

pallingd's billede
Medlem af
Oprettet d. 09.10.2010 kl. 09:54 | Per Alling-Dam
#2Mojn Casper

Svinghjulet? På de nyere diesel'er er det 2-delt med noget fjederhalløj imellem. Jeg ved ikke, om det er tilfældet på en årgang 2000, men jeg ved, at det kan give meget urolig tomgang, hvis de fjedre bliver defekte.

\Per

090161's billede
Medlem af
Oprettet d. 09.10.2010 kl. 09:31 | Michael Schøning
#1Hej Casper !

Det kan være flere ting , der er galt , men start med at få en test´ er på , da den

hurtig kan lave en fejlreport .

Der er jo en dele elektronikting i sådan en vogn idag , hvor lang tid er det siden

der er lavet service på bilen ?

Det er bedst at få rette fejlen inden vinter , da det nok bare bliver være til den tid !

Med venliog hilsen

Mike

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook