Hej forum.
Min tomgang er meget urolig, så hele bilen ryster, det minder meget om et defekt motorophæng, men dette er tjekket.
Jeg har gisning om det er slidte dyser men men men...
Har andre oplevet dette?
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "320d år2000 ujævn tomgang"
Opret ny kommentarHan siger at det sagtens kan betale sig. Og så får han samtidig den gode service og lave pris.
Hvis du bor i København, så kan du jo prøve at ringe til værkføreren (Ole). Han plejer at være rimelig god til at diagnosticere, også via telefonen.
Jeg vil dog i første omgang se på svinghjulet, og om der skulle være nogen fejl at udlæse.
Hvis det ikke løser sig, vender jeg tilbage.
indtil videre -tak for hjælpen :)
Har gode erfaringer med tyske mærkeværksteder for både BMW og Ford.
Har fundet ud af, at det er mest økonomisk i længden.
Kan klart anbefale Arne Poulsen i Herning. Her arbejder man kun på timeløn, dvs. man betaler så kun for det man får lavet.
Det er ca 2000km siden jeg fik skiftet olie,filtre osv osv..
Hvad skal jeg kigge efter på testeren? har nemlig adgang til en, mht. det er bedst at få rettet inden vinter, så jeg helt enig, kan mærke det "voldsommere" eftersom det bliver køligere i vejret.
Jeg vil prøve at give den viden til "min" mekaniker med svinghjulet, han må kunne forhører sig hos sine kollegear.
Svinghjulet? På de nyere diesel'er er det 2-delt med noget fjederhalløj imellem. Jeg ved ikke, om det er tilfældet på en årgang 2000, men jeg ved, at det kan give meget urolig tomgang, hvis de fjedre bliver defekte.
\Per
Det kan være flere ting , der er galt , men start med at få en test´ er på , da den
hurtig kan lave en fejlreport .
Der er jo en dele elektronikting i sådan en vogn idag , hvor lang tid er det siden
der er lavet service på bilen ?
Det er bedst at få rette fejlen inden vinter , da det nok bare bliver være til den tid !
Med venliog hilsen
Mike