På min 4 mdr. gamle peugeot 207 1.6 hdi 99g har jeg problemer med at lukke vinduet i føresiden under kørsel. Ruden kører op for derefter at straks at køre ned ugen til halvt åben position. Det autoriserede Peugeot værksted har nu to gange forsøgt at løse problemet ved at smøre gummi listerne ved vinduet. Men dette løser ikke problemet. Værkstedet forklarer at det er anti klem funktionen der træder i kraft, og at dette er helt normalt under kørsel pga. vindtrykket på ruden (anti klem funktionen måler på motorens strømtræk). Jeg kan ikke forstå at dette skulle være korrekt da jeg mener der burde være en endestop-føler der kan registrere at ruden er i oppe position. I oppe positionen burde anti klem funktionen ikke være i funktion. Er der nogen der har erfaringer med hvad der kan være årsagen og hvad der løsningen er. Værkstedet kan eller vil ikke løse problemet.
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "207 elrudehejs problemer"
Opret ny kommentarDet tyder derfor på, at ruden kører meget stram i gummilisterne, eller også er det hele mekanismen, der går stram.
Selvfølgelig skal funktionen ikke aktivere, når ruden køres op under kørsel.
Det kan i specielle situationer dog forekomme, hvis vinden kommer fra en bestemt vinkel, så der dannes et undertryk uden for vinduet, der trækker så kraftigt i ruden, at modstanden bliver for høj.