Jeg har i november 2011 købt en ny 206+ 1,4 hdi, den kører fint, dog er det sådan at når jeg kører med stabil fart ved 1800 omdrejninger så hugger/manglene brændstof? jeg har kontaktet forhandleren som var klar over problemet og at de mangler en opdatering, er der nogen af jer som har samme problem, for den motor type bliver også brugt i bla. 207
venlig hilsen
Frank
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "206+ 1,4 hdi for lidt brændstof ved ca 1800 omdrejninger"
Opret ny kommentarHar haft 206+ 1,4 diesel siden febr. 2011, og har ikke haft nogle problemer overhovedet med den. Den har nu kør ca. 42.000 km.
Mvh.
Per
Køres den lavere i omdr, brokker den sig lidt. Over 1500, trækker den rent, ved 1800-2000 omdr er den brøle stærk. Holder hastighed og accelerere op af stejle bakker.
Kør den pænt 80 km/t på langtur, og den kører op mod 28 km på literen. 3 m/k pakket.
Men... jeg har hørt lidt til 206+. Men om den var kørt for lavt i omdrejningerne ved jeg ikke.
Har din 206+ partikkel filter, hvilket min 206 fra 2008 ikke har, så kan det måske have lidt med problemet at gøre, da det så vidt jeg er informeret går en del strøm til når processen er igang.
407 1,6 hdi eller 1.6 hdi kan finde på at stå og lave en masse støj når bilen er slukket.
min 307 2,0 hdi har ikke opført sig mærkeligt. Men jeg har måske kunne mærke en kraft nedsættelse til tider. Men det er uvist.
Anyway en 206 hdi skal ikke have nogle problemer ved 1800 omdr. Så det burde peugeot tage alvorligt. Benyt evt. FDM.
Mht. omtimal omtal, så foretrækker jeg 1900-2000 omdr. Så vidt jeg kan mærke, er den helt i sit ES her.
Mvh
407 2,0 HDI dec 2004
Skrevet d. 20-07-11 09:28
Da jeg skulle ud med bilen, ville jeg se om den kunne hakke i motoren igen, men det var ikke muligt, den kørte godt som den plejer.
Så ville Peugeot ikke gøre noget, når der ikke var noget og når det ikke stod i Displayet, så var det bare spild af tid.
De mente at den havde regenereret, det er aldrig sket før på 143.000km, men jo ældre filteret var så skulle det renses oftere.
Næste gang det skete skulle jeg give motoren mere gas og køre i et lavere gear, for at rense filteret