Bliv medlem af FDM - det betaler sig Læs mere ›
Søg

2006 C4 HDi, motor "hukker" i 1. og 2. gear..

jeweraa's billede
Medlem af
Redigeret d. 09.01.2011 kl. 00:01 | Jesper Gottscha...

Hej med her..

Jeg har netop haft min C4 på værksted for at få skiftet en pakning ved den ene dyse, samt skifttet turboen da den var røget sig en tur. Symptomerne inden det gik helt galt, var en "slatten" motor, specielt ved igangsætning, og at motoren "hakkede" i det.

Efter den havde været på værksted virkede alt fint, og motoroen havde fået dens kraft og ikke mindst moment tilbage. Nu er den så begyndt at "hukke" i det igen!

Det har ikke umiddelbart noget med kulde at gøre, men jeg ved simpelthen ikke hvad det kan være. Desuden har jeg mistet tiltroen til min lokale Citroën forhandler, så jeg håber der er en herinde der måske kan hjælpe med at pege i en retning?

Måske kan det være en utæthed ved indsugningsmanifolden der gør, at den får "falsk" luft ind, og derfor "hukker" i det?

Har du oplevet noget lignende?

Kommentarer til 2006 C4 HDi, motor "hukker" i 1. og 2. gear..
palsan's billede
Medlem af
Oprettet d. 26.02.2011 kl. 18:07 | Palle Glerup Nielsen
#1Hej Jesper G.

Jeg har et forslag til årsagen til dit problem.

Har selv en 2006 C4 2,0 HDI, som nu har kørt 125.000 km fra ny. Jeg har selv en 4 - 5 gange oplevet, at bilen mister kraft og at den ved jævn hastighed pludseligt sætter ud. Samtidigt slår fartpiloten fra. Det viste sig at være, når partikelfilteret regeneres, og når dette er i gang, skal man fortsætte kørslen 30 - 40 km med god fart for at sikre, at filteret er brændt rent. Hvis du kun kører kortere ture vil den ikke nå at rense filteret og må starte "forfra igen".

Jeg har også gode erfaringer med en gang i mellem at købe noget "diesel-boost" hos f.eks T-Hansen ( 49,-kr.) og hælde en ½ flaske i tanken inden jeg fylder den op. Det skulle rense både dyser og indsugning ( sod aflejringer fra EGR-ventilen ).

Skriv kommentar

GemGennemlæs
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

Nyhedsbreve

Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere

FDM på Facebook