116000 kr for service
Vi har en skoda fabia Greenline der er to år gammel i dag, Jeg havde den til 3 service i sidste uge da den nu har kørt 62000. Der var altså stadig garanti på bilen da den var hos skoda.
Jeg blev ringet op da den var hos skoda og blev oplyst om at fordækne skulle skiftes da hjulne ikke var sporet ordentlight samt at ikke kun bremsekloserne men også skiverne skulle skiftes forand, da de var slidt skæve. Det måtte jeg jo så sige ja til. jeg sage også ok til at de skiftede bremsevæske.
Nu har jeg så fået regningen og blev noget overrasket da jeg så den var på11624 kr. se vedhæftet billed.
Der er en del ting jeg studser ved:
1. Hvis skiverne er slidt skæve uden bremseklodserne har været slidt ned, er der så ikke noget i vejen med billen, og dermed må det vel skulle repereres på garantien.
2.De vil have 883 kr + moms for at rense bremser for og bag. det har jeg ikke bedt dem om, samt hvorfor skal jeg betale for at de renser bremser forand når de alligevel skifeter skiver og klodser.
3. for og baghjul optisk målt, 782+moms. Burde det ikke være med i service, og ikke en ekstra udgift.
4 Der en post der heder long life 832 + moms. Er det mon bare olien?
5 og så er der filtre for ca. 750 + moms, er det ikke helt vildt.
Måske er det helt ok. Men vi forventede bestemt ikke at vi skulle bruge så mange penge på værksted regning de første 2 år.
Jeg håber der er nogle der kan sige nogle kloge ord om den her regning. og om jeg bør accepterer alle disse ting.
Hilsen en noget overasket bilejer.
Få nyheder, gode råd og tilbud,
der gør dit liv som bilejer lettere
Kommentarer til: "11624 kr for service, på 2 år gammel bil, er det ok."
Opret ny kommentarDer er mange biler på de danske veje idag, der ikke kører mere end 60-90.000km. på et sæt bremseskiver. Og bremser er lige som kobling en sliddel og derfor ikke omfattet af garantien.
Har bremserne haft en fejl, ville fejlen have vist sig tidligere, i bilens nu to årige levetid.
Rensning af bremser er i dag, tit ikke med i det normale service, da prisen på et standard servicebesøg skal holdes nede og mange biler, godt kan køre mere end et serviceinterval, mellem bremserengøring.
Dog vil det være dumt, ikke at foretage rensningen, når man alligevel har bremserne adskildt. Det er også nemmere for mekanikeren at samle dem igen, når der ikke er snavs og rust, der kan drille.
Den optiske opmåling, er kun noget man udfører, når der observeres fejl og det ville også være en fordyrende udgift på serviceprisen, hvis det automatisk var med.
Et styretøj kan nemt komme ud af kurs, for en simpel påkørsel af en kantsten, kan nemt ændre justeringen af forhjulene.
Olien vil jeg ikke kommentere! ;-)
Der skiftes forskellige filtre, ved alle service.
Olie-, brændstof- og ventilation/aircon/klimaanlægsfilter er alle filtre, der bør skiftes ved service, så heller ikke her, er der noget at udsætte.
Tilbage til olien alligevel, så undrer det mig, at diverse VW-koncern biler, kører med lange serviceintervaler og derfor skal påfyldes det dyre olie.
Men Seat kører med alm. 15.000km. serviceinterval og påfyldes alm. kvalitetsolie.
Det er samme teknik, bilerne er samlet med, men alligevel vil Seat ikke lade bilerne køre dobbelt så længe, bare med en anden olie påfyldt.
Det undrer mig i hvert fald!! ;-)
Jeg er egentlig enig med Torben - der er ikke ret meget på regningen man kan pege fingre af.
Den optiske 4 hjuls udmåling er vel noget du selv har ordret - ligeså udskiftningen af bremseskiver og når bremseskiver udskiftes for du automatisk en linie der hedder rensning og smørring af bremser - de to ting hænger sammen (materialer og arbejdsløn som accord pris)
Longlife olie til 185 kr/L+m > 231,25kr/L - ja det kunne du så selv have indkøbt på en tysk web shop til 70kr/L ink mons og fragt og endda i en bedre kvalitet og samtidig have sparet 725 kr.
Men prøv da et tysk Skoda værksted næste gang.
M.V.H
Flemming Aagaard
Du ved godt du har skrevet 116.000 kr. ikk?
med alm. "billig" olie skal der skiftes ved 15.000km.
Nå men jeg har ihvertfald tænkt mig at fortælle dem at jeg ikke er tilfreds med regningen.
Men I mener altså ikke at der er noget der er noget forkert på den regning, selv om det er groft.
Skiver kan slides skæve uanset hvormeget der er tilbage i bremseklodserne. Det er en sliddel, så selvom det er uheldigt, så er der ikke noget at reklamere over der.
Glæd dig over at både skiver og klodser er nye nu, og at der forhåbentlig er flere kilometer i det nye sæt.
Bremseeftersyn - ja det kommer an på hvad din servicebog fortæller, og i det hele taget hvad du har aftalt med værkstedet. Hvis du blot har oplyst at de skal lave service "efter bogen", så kan det formentlig være rigtig nok.
De øvrige long-life og filterposter - ja det er vel blot for at presse citronen for de sidste dråber ...
Jeg synes bestemt at du skal vælge et andet værksted - et uautoriseret værksted ( AutoPartner, Mekonomen, AutoMester el lign.) eller forsøge dig hos Skoda i Flensburg næste gang. Livet er for kort til et værksted man ikke har tillid til ...
Mvh Per
Du ved godt du har skrevet 116.000 kr. ikk?