Meld dig ind i dag og bliv godt kørende Lige nu får du 20% rabat første år
(Normalpris 640 kr. om året)

Dæktest sommerdæk 2013: 225/45 R17 W/Y

Dæktest sommerdæk 2013

Her kan du se oversigten over testens dæk med størrelsen 225/45 R17 W/Y. Her kommer det helt nye Continental SportContact 5 ind på en flot førsteplads med den opdaterede udgave af Goodyear Eagle F1 lige efter.


Test af sommerdæk 225/45 R17 W/Y FDMs bedømmelse
Continental ContiSportContact 5 (Y)
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 (Y)
Dunlop Sport Maxx RT (Y)
Michelin Pilot Sport 3 (Y)
Vredestein Ultrac Vorti (Y)
Hankook Ventus S1 Evo 2 K117 (Y)
Semperit Speed-Life (W)
Apollo Aspire 4G (W)
Bridgestone Potenza S001 (W)
Kumho ECSTA LE Sport KU39 (W)
Pirelli Cinturato P7 (Y)
Yokohama C.drive 2 (W)
Falken AZENIS FK453 (Y)
Uniroyal RainSport 2 (Y)
Esa-Tecar Spirit UHP (Y)
Toyo Proxes T1 Sport (Y) 
Nexen N8000 (W)
High Performer Sport HS-2 (W)

Tilbage til oversigten med de to dæktyper

Se FDMs side om dæk

Gå ikke glip af bilviden og gode tilbud

Få bilnyheder, gode råd om vedligeholdelse af bilen samt aktuelle tilbud fra FDM.

3 kommentarer

  Opret ny kommentar
Rediger
 |  Skrevet af: Anders Olsen
Niklas Ziegler-Jensen: »
#3Det er en noget rodet blanding FDM har gang i. Michelin PS3, Conti SC5 og Goodyear Assy2 er helt andre typer dæk end Pirelli P7. P7 er et såkaldt "Grand Touring" sommerdæk hvor holdbarhed og god driftsøkonomi er vægtet højt, og køreenskaberne knapt så meget. Af samme årsag, får P7 høje karaktere på slidstyrke, støj, økonomi ect. men middelmådige karaktere på våd vej og generel performance. De tre overnævnte dæk, høre til i den kategori som hedder "Max Performance". Vejgreb og køreenskaber vægtes væsentlig højere end holdbarhed og støj. Når det så er sagt, holder performance dækkene bedre og bedre, støjer minder osv. Et sæt P7 kan give dig imellem 50000-70000 km, alt efter bil og kørestil, hvor de andre alt fra 10000-40000 km. Vær også opmærksom på, at alle biler er forskellige, dækstørrelse har også noget at sige. En sådan dæktest, kan kun og skal kun ses som vejledende, og det skal altså siges, at denne dæktest sammenligner Ferrarier og Toyotaer. Ret tåbeligt.
Rediger
 |  Skrevet af: Anders Olsen
#2Det er en skam at FDM ikke testede Michelin Pilot Super Sport i stedet for det "gamle" PS3, det har alle fordelene ved PS2 og meget mere til. Jeg har kørt Conti SC5 og må sige at holdbarheden bare ik' er iorden. Fik ca. 18000 km ud af mine bagdæk og 21000 fra mine fordæk, med dækrotation. Selvom jeg måske ikke køre som en gammel kone, køre jeg ordentligt, men frisk til. Tjekker iøvrigt dæktryk et par gange om måneden. Har hu haft Michelin PSS på ca. 30000 km, og har ca. 2-2,5 mm tilbage til indikatorene, med bedre greb på både tør og våd vej, mindre støj og en tand bedre brændstof forbrug. Køre 235/40R19 for og bag.
Rediger
 |  Skrevet af: Niklas Ziegler-...
#1Hej FDM

I 2010 testede I Pirelli Cinturato P7 W 225/45/17 til testvinder med 5 stjerner. Hvorfor er der så markant forskel på samme dæk i Y modellen, 3 stjerner, som I tester i 2013. Er det ikke samme dækmønster og opbygning.

Med venlig hilsen

Niklas Ziegler-Jensen

Indsend kommentar

  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <p> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><span><div><br />
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.
  • Filter for image paths to CDN URLs

Yderligere information om inddataformater

FDM netbutik

Stort udvalg af bil- og campingudstyr

FDM netbutik

Stort udvalg af bil- og campingudstyr

VIND
MED FDM

TEST OG VIND

Er du en fremtidssikret bilist?

LÆS MERE
Køb bil med FDM

Få e-bog med gode råd om bilkøb fra FDMs eksperter.